Trajet.



Såå trist o jobba idag. Inga gäster, ingenting. Skittråkigt.
Men trevlig personal att tjata med iaf!

Imorgon blir det skogsvandring. Trajet. Ska bli spännande, har aldrig gått förut. Och holländarna ska ju med oxå ju.. Kommer bli roligt tror jag. Men usch vad jobbigt. Vet inte vad jag ska ha på mig, ingen aning om vad jag ska ha på fötterna heller. Mina silverballerina eller röda pumps funkar ju kanske inte. Behöver köpa fler skor. Alldeles helt vanliga skor, utan klack. Hoppas solen skiner bara. Skulle vara riktigt trist om det regnade... Sen hoppas jag ju på en liten bränna oxå.

Sen blir det åsen på kvällen. Kommer nog kännas lite konstigt. Dessutom måste man ju sköta sig extra noga med tanke på att jag faktiskt jobbar där. Det löser sig...

Måste egentligen sova snart men är inte tillräckligt sömnig än. Får se till att bli det snart. Lång dag väntas...

Summertime.

Blev inget Borås igår. Vi tog en sväng till Ullared istället. Men det var mysigt det oxå. Inte så värst mycket folk så det gick bra!

Skönt nu när det fina vädret har kommit tillbax. Lite roligare att vakna på morgonen då...
24 grader står termometern på nu. Gött!
Hoppas bara det är fint på lördag oxå. Då vi ska ut i skogen och vandra.
Ska bli intressant att träffa dom holländska flickorna. Blir väl lite spänt i början som vanligt. Men det släpper nog i takt med alkoholen.

Ikväll blir det jobb. Imån kväll oxå. Men gissar på att det blir ganska lugnt...

Har städat köket idag och satt upp gardiner. Blev väl egentligen inte nöjd men det får duga ett tag iaf. K gillade dom så då får det va. Sen hoppas jag han gör lite nytta när jag är på jobbet. Fan så dammigt det blir fort, usch!

Dammråttor.

Det blir nog inget jobb iaf. Får det inte till att gå ihop. Sen vad som händer istället får vi se. Om inget annat kanske jag har lite egna ideér.

Vad trött jag är på vädret nu! Vill ha solen tillbax! Ingen som helst fantasi när det är såhär. Men det sägs väl att det ska bli bättre.

I eftermiddag är det dags för träff med föräldragruppen igen. Var ju inte så länge sedan sist. Men det blir nog trevligt ändå!

I morgon blir det en sväng till Borås på shoppingtur! Nova behöver lite kläder igen. Speciellt byxor, förstår inte vart dom tar vägen!? Sen blir det säkert nått roligt till mig oxå...

Nova kryper oxå. Nja kanske inte kryper. Men drar sig och ålar sig fram. OCh fort går det. Ena stunden ser man henne nästa är vid datorn och försker stänga av den. Dvd hyllan är hon oxå väldigt förtjust i. Dra ut alla skivor och dvd- fodral är jättespännande! Inte för mig som får städa sen...


Jag hatar födelsedagar!

Åh så trött jag blir!
Varför är så kallade män så svåra att nå fram till? Vad är det som gör att dom inte fattar? Är vi kvinnor alldeles för otydliga? Är det verkligen så?

Det handlar om min födelsedag. Som varje år. Tycker egentligen inte att det är speciellt viktigt att fira just födelsedagar. Men känner väl att det hade varit kul att hitta på nått iaf!
Har länge gått och pratat om att jag vill göra det och det och det. Och varför inte just den helgen?
Har ju till och med kommit med förslag på vad jag vill göra!

Men så fick jag jobb erbjudande, som jag absolut inte måste ta. Däremot behövdes svar ganska fort. Men vet jag redan nu att det kommer bli en trist helg där inget händer. Då jobbar jag hellre. Så jag tog upp diskussionen och det enda jag fick till svar var; Ne jobba du så får vi se vad jag själv gör. Känns jätteroligt.
Gav ännu mer hintar och sådär och nu kom det fram att det var konfirmation då. Och det är ju mycket intressantare.
Så nu har jag väl inte så mycket till val, än att tacka ja till jobbet. För nån konfirmation vill jag inte gå på!
Men jag blev faktiskt besviken, ordentligt. För jag trodde han fattade. Jag trodde jag var såpass klar. Men inte...
Hade verkligen tyckt det hade varit jättekul med en överraskning som man kommer ihåg. Men det är ju försent nu.

Sen att andra människor (förutom K) försöker planera min dag, det stör jag mig oxå på. Bjuda hem massa folk och sådär, det är ju bara skittråkigt! Jag vill ju göra nått rooligt ju!!! 


Falukorv och taggtråd.



Oj, vilken natt vi har haft! Nova vart riktigt ledsen och vägrade sova. Bara grt och grät och grät. Ingenting hjälpte hur mycket man än vaggade henne till sömns. Hon vaknade lika fort när vi skulle lägga henne igen.
Men till slut så somnade hon i vår säng sent inatt.

OCh jag har väl åkt på urinvägsinfektion. Har aldrig haft det förut. Eller jo en gång under graviditeten men jag kände aldrig av den. Igår kändes det kan jag lova. Känns typ som om nån trycker upp en falukorv i urinröret, eller pissa taggtråd som nån oxå skrev. Usch, fick ju pissa var femte minut. Inte lätt med en tjej i famnen som inte går att lägga ner heller. Får väl se om det har släppt, känns inget nu iaf.

Läste lite om uvi på nätet. Blåskatarr och urinvägsinfektion är två olika saker. Blåskatarr får du om du varit kall, te x suttit kallt. OCh uvi är bakterier som finns i urinen. Minns när man var yngre och alla tjatade på en. -Sitt inte kallt sådär då får du ju urinvägsinfektion! Men ikke, det får man tydligen inte alls. Spännade info...
Uvi kan oxå göra så ett gravtest visar negativt, det visste jag inte. Men inget jag behöver oroa mig över heller för den delen.

Idag skiner solen iaf. Ett plus. Men det var hemskt vad kallt det skule vara då. Usch, vinter igen.
Det blir nog en tripp till gvd idag. Kika runt lite. Ska träffa twinsen oxå tror jag. Ska bli riktigt skoj. Är ju så sällan vi ses!

Dags att duscha och klä på sig lite nu då kanske...

Skitdag.

Jag har tråååkigt!! Dötrist det här. Ingen fantasi och inget att göra.
Regn, regn, regn.
Kom på det oxå att vi måste skaffa ett nytt regnskydd till vagnen. Annars blir Nova blöt. Eller så får vi helt enkelt sitta inne. Men det är inte skoj nått av det.

Nova tycker det är lika trist som jag. Usch, vad ska vi ta oss till?
Kunde ju inte sy nått heller. Tråden är slut. Skitdag.

Fortfarande tråkigt.

Har varit lite neråt hela dan idag. Vet inte riktigt vad det beror på. Att vädret blev sämre kanske? JAg som verkligen såg framemot att sitta ute och sola hela tiden nu. Hmm.

Det gick bra att jobba idag, ganska kul ändå. Mycket roligare när man inte är själv. Fick med mig en pincett hem. Även om jag faktiskt har en hel del sådana. Tänkte jag kunde ha den som självförsvar på vägen hem. If nån får för sig nått... Men jag slapp använda den. Och det var väl tur det!

Ingen aning om vad jag ska göra imån heller. Känns trist det oxå. Måste börja planera in lite skojjiga saker ist. Men vad för nått? Förutom shopping då. K tyckte inte att man nödvändigtvis behövde göra det varje dag. Vad ska jag göra istället? Ingen aning.

Nu blir det jag och tv;n iaf. Så får vi hoppas att jag drömmer nått roligt sen. Så jag kan få lite inspiration. Eller så kanske solen ville titta tillbax?

Trist och grått.

Vilken trist dag! Har verkligen ingen inspiration till att göra nått alls. Har vandrat mellan datorn och tv;n i storsett hela dagen. Såå tråkigt. Och Nova bara ligger och sover, hon vart trött idag.
Men jag ska jobba lite senare så det ser jag faktiskt framemot.

Saknar solen. Har blivit alldeles för bortskämd tydligen. Nu är det bara kallt och grått. Snälla sol, come back to me!!

Är det lika tråkigt och trist imån drar jag nog fram symaskinen ändå. Har varit för lat för det idag.

Kan ju alltid dammsuga lr nått? Det sätter ju verkligen fart på tillvaron!


Solsken!

image44


Idag har vi varit ute i solen läänge. Jätte skönt ute! Och varmt oxå... Gott, gott, gott!
Gick en långpromenad, köpte glass. Sen satt vi utanför på en filt på gräsmattan.
I början gick det bra, jag satt och läste och Nova låg och lekte med Nasse.
Men sen ville hon åt gräset. Och det tyckte inte riktigt jag men hon ville inte ge sig. :) Envis liten sak!
Men det var iaf första gången för henne, känna grästråna mellan fingrarna. Sen att hon bara ville trycka allt i munnen som vanligt... Hmm.

Väntar på att K ska komma hem snart. Ska iväg och jobba om en stund. Hoppas det blir rätt lugnt ikväll. Men fredagar brukar inte vara några större problem.

I helgen har jag ingen aning om vad vi ska hitta på. Hoppas det är lika fint väder så man kan vara ute så mycket som möjligt. Picknick kanske?
Nova är ju egentligen lite för liten för att ha nån större glädje av sånt. Men det kan nog bli mysigt ändå. Blir lite annat när hon är lite större.

Glass.

image43


Idag har vi tvättat. Eller håller på. Trist, men måste göras.

Väntar på att K kommer hem. Ta en glass och kanske gå till lekparken en sväng.
Men innan dess ska det ätas och duschas. Till Nova blir det pasta med basilikasås och till mig har jag ingen aning. Det som finns. Och finns det inget får jag väl låna en av Novas burkar. ;)

Ser ni skillnaden i mitt liv? Från parken varje helg till att byta blöja och gå till lekparken. Alldeles underbart.
Jag har ju inte valt bort något. Kan ju fortfarande gå till parken om jag känner för det. 
Men jag väljer självklart Nova först.

Min älskade lilla tjej blir dessutom 8mån just idag. Vi får fira med lite fruktpuré!

Inga tårar.

image42



Nu har jag sett filmen. Den var helt ok. Gillar svenska filmer. Har några på rad nu som jag vill se.
Däremot är inte K så överförtjust över det. Men det är min tur att välja nu!

Men Persbrandt börjar bli gammal. Alla blir äldre.

Usch, har varit så lättirriterad och arg ikväll. Jobbigt när det blir sådär. Ilsk över ingenting egentligen.
Och K gnäller över att han mår dåligt och säger att han är sjuk.
Har jättesvårt att tycka synd om folk. Kan inte, det går bara inte. Jaha säger jag och tänker inte mycket mer på det.
K gillar inte alls att jag inte kan känna medlidande. Vet inte om det beror på att jag inte gnäller själv. Går aldrig heller till doktorn if det absolut inte är akut. Jag står nog ut och hoppas på att det går över bara. Och det har det ju gjort hittills. Det kanske blir bättre nångång.  
Däremot om jag ser att han är sjuk, får nått bevis på det. Då är det annat. Då kan jag tycka riktigt synd om honom. Annars har jag svårt för det.

Imån blir det nog nån längre promenad med vagnen. Annars händer det nog inte mycket. Tvätta lite kanske...
Natti.

Skit.

image41


Min mob är nu färdiglagad sägs det. Men fan orka åka så långt bara för den. Försöker få dom att skicka den ist. Men det är ju ingen som svarar. Försent kanske? Riktigt kasst att den pajja så fort. Usch!

Hungrig är jag oxå. Bjudna på mat men är egentligen inte alls sugen på spaghetti och köttfärssås. Blä, men orkar inte laga själv heller så det får väl bli det då.

Bvc gick bra, stor flicka har hon blivit! ;) Föräldraträffen gick oxå bra. Så värst intressant är det nte men kan vara trevligt att träffas ibland. Så många olika barn och så olika pesonligheter. Skoj.

Blir nog en hyrfilm ikväll. Är så sugen på att se den nya med Mikael Persbrandt. Inga tårar. Och nu har äntligen K gett med sig. Hoppas den finns inne nu bara...

Måste byta o på lilla N innan vi åker och äter.

Tisdag.


Nova somnade så gott i min famn ikväll. Hon är så mysig när hon vill ligga nära, alldeles tätt, tätt. Älskade lilla sötnos.

Imån ska vi till bvc igen och kolla vikt och sådär. Ska bli spännande, nu har jag verkligen ingen aning vad hon väger eller hur lång hon är.
Sen ska vi från föräldraträffarna träffas hemma hos en av tjejerna. Blir säkert trevligt. Alltid kul att se hur dom andra växer och sådär. Och vilka framsteg som görs. Det går så fort nu och händer så mycket hela tiden.

Påsken är nu över. Skönt. Flera steg närmre sommaren. Däremot märks det inte speciellt på vädret. Snöade ju, usch så trist. Alla vinterkläder är ju nerpackade sen veckor tillbaka nu! Vill inte behöva dra fram dom igen...

Ska ligga på soffan en stund till sen blir det sängen. Soova.

Skärtorsdag.

Ja då har torsdagen snart gått. Skönt med ledighet! Skönt med påsk. Gillar egentligen inte påsken så men jag gillar påskägg! Och det blir ett riktigt avstamp att våren verkligen är här. Men det går alldeles för fort.
Dop i helgen. Ska bli trevligt. God mat och sådär. Vad Nova tycker om att sitta i kyrkan i över en timme är sen en annan sak. Men vi får hoppas att det går bra. Går ju alltid gå ut med henne if det blir för långtråkigt...

Det är väl inatt alla häxor flyger iväg. Kommer ihåg hur kul det var att själv klä ut sig till påskkärring. Ser framemot när det är Novas tur! Kanske skulle knåpa ihop nått tills på lördag? En liten hätta iaf kan det nog bli!

Jobbat ikväll. I två timmar. Inga gäster så vi stängde. Värdelöst, men skönt ändå.

Har sytt en hel del idag. Projektet med klänningen är snart färdigt. Men jag orkade inte mer ikväll så det får bli imån. Nästa vecka blir det nog lite andra saker som ska sys. Men får fundera lite på det där.

Far var här en sväng igår. Riktigt trevligt. Blir så sällan man träffas nu med jobb och allt. Lite ledsamt faktiskt. Men det får vi ta tag i!

Nu skiter jag i det här. Satc börjar nog snart tror jag. Sen blir det sängen.


Love

Stoltaste fadern ever!!


image37

Mitt älskade barn!

Hon är så underbar. Det märks verkligen hur hon blir äldre och äldre hela tiden.
Hon sa sitt första ord igår. Pappa. K är grymt stolt nu. Men det kan jag unna honom. Tycker det är lika kul jag!
Inte för att hon förstå vad hon säger, men hon gör det iaf. Så supersött! Paaapaaaa....

Nu får jag träna så att nästa ord blir mamma! ;)