Sy?

Lördagen gick fort den med. K har varit på kurs med jobbet idag och jag har röjt lite här hemma.
Badrummet börjar bli färdigt nu! Handfat och sånt som ska upp.
Duschen är helt underbar!! Vi får plats allihopa, tillsammans! Härligt. Den är gigantisk!
Invigde den jag och Nova förut, dock inte lika lyckat. Hon halkade självklart utanför då vi inte fått in nån matta lr nått än. Ett litet jack i hakan blev det. Försökte först tejpa med sån specialtejp men det blödde igenom. Så K är på akuten med henne nu, hoppas det går bra och att hon slipper sy!! Usch, tur att det inte vart värre.

Jobba som servitris fick jag göra i torsdags! Kändes lite jobbigt först att bli inkastad i nått jag inte gjort förut.
Jag är ju kock och trivs bra på den sidan luckan. Där har jag mitt ansvar och jag har koll på vad jag gör!
Som servitris har jag ingen aning om hur det funkar. Lr jo, lite eftersom det ingick i min utblidning. Men jag brydde mig inte så mycket om det där, jag ville ju bli kock. Hur som helst  gick det bättre än jag trodde iaf. Det blev riktigt roligt till slut och jag lärde mig massor! Nästan så jag kan tänka mig att göra det igen...

Så nu ligger jag här och skulle se festivalen som jag pausat. Men Nova hade visst kommit åt dosan för mitt i allt blev det nån utländsk radio istället. Jaha. Ska man då göra? Läsa mina nya böcker kanske. Har köpt mig Stieg Larsson trilogin, verkar jätte spännande!!

Imån blir det ikea igen, jippie! Lr inte.

Ångest.

Ja då vart det redan torsdag igen. Snart helg!

Imån blir det kanske en sväng till Ullared. Felköpta spotlights ska lämnas tillbaka. Sen behöver man alltid fylla på förbrukningsvarorna. Men vi får se, beror på vad barnen säger.

Ikväll blir det jobb igen. Känns helt ok att jobba. Rätt roligt när man har koll på allt och så. Men det blir nog lite annat ikväll, vi får se.

Badummet håller ju på att kaklas här. Han har hållt på nu i snart en vecka. Så på den tiden har vi inte haft någon dusch och nu har vi heller ingen toalett. Det börjar bli lite små jobbigt sådär. Men det ska nog vara färdigt snart iaf. Och det blir så grymt snyggt!! Handfatet har kommit men inte spegeln, den skulle visst skickas hit. Sen ska det köpas högskåp och lite andra små prylar. Har inte bestämt oss för vilken färg än, men det lutar åt rött!

Fundrar på allt kring dopet oxå. Vad har vi gett oss in på??? Kyrkan och själva dopet är jag ingenting för. Men baka, duka och grejja med det andra kan jag tycka är lite roligt. Tills andra börjar lägga sig i... Jag vill inte ha nått dop längre. Kan man kalla tillbaka inbjudningarna? Inställt pga av sjukdom? Lr nått?

Jag älskar dig!

Redan 6år tillsammans. Minns det som igår när vi träffades. Det trodde nog ingen av oss då. Men se som det blev!
Mycket har vi delat och mycket kommer vi att dela oxå. Tänk på allt som väntar oss. Många pratar om att vi redan har gjort "allt". Men vi har ju hela livet kvar. En hel framtid framför oss. Med massor av upplevelser! Vi är ju båda så unga. Helt fantastiskt att redan har hittat så rätt. Och självklart går det upp och ner. Ibland tjafsar vi om småsaker och ibland blir det stormande bråk. Det är ju så det är för dom flesta antar jag. Och det är ok. Bara lyckan och det fina lyser över.

Han är min bästaste kompis. Han känner mig ut och in.
Hos honom finns tryggheten, skrattet, glädjen och så mycket mer.
Dessutom är han far till våra barn.
Jag älskar honom!


Dammsugare.

Jag slår sönder saker när jag blir arg. Vi behöver en ny dammsugare.


Yes!

Hur kunde jag missa att det är scrapmässa i Göteborg om två veckor???

19/2

Känns lite sådär halvtrist ibland. Men det är väl sådär det blir. Tycker ändå att det har gått bra i år. Har haft så mycket annat att tänka på. Men antar att jag bara vill ha vår nu. Lite sol, lite nytt och lite värme! Då blir det säkert bättre. Är så mycket roligare att göra saker då. Vår, vår vår!!!

Idag ska jag ringa några samtal. Först till tre och se om dom kan portera över mitt nr till nya mobilen. 
Efter det ska jag ordna med Ks födelsedagspresent. Sen har jag funderingar på att (försöka) ordna nått tills nästa helg. Men det är lite knepigt som det ser ut nu så vi får väl se.

Ska kika färdigt på filmen jag somnade ifrån oxå. Sen blir det en sväng till bror i eftermiddag...

Grattis, Grattis till twinsen! Åh, jag vill oxå fylla år och ha kalas. Äta tårta och öppna paket!!
Jag önskar mig nog nån slags upplevelse. Eller en centraldammsugare. Kanske en dammsugarrobot?

Gangstar.

Ännu en trevlig helg gången.
Det har blivit en del shopping nu. Vilket är bra för nu böjar det likna nått här!
Det mesta till badrummet är oxå införskaffat. Men et börjas nog inte förens nästa vecka. Men snart så!

Igår var jag i väg på klädparty! Trevligt, hittade lite fint iaf. Nova får en dragkjedjehood och till Collin blev det en grå kofta.
Sen vart faster Frida och uncle Peter här och spelade spel med oss. Väldigt roligt även om jag framstod som värsta tröga idioten. Men jag får väl bjuda på det.
Hörde nånstans att det fettet hjärnan behöver åker ut med bröstmjölken, därav amningshjärna. Får skylla på det!

Ikväll blir det jobb. Och innan dess vet jag egentligen inte alls vad vi sa göra. Men vi kommer nog på nått.


Underbar.


Älskling.


Sunshine!

Uppdaterat!

Fredag!

Vilken fin dag! Solen skiner ju! Och äntligen har jag fått sova, riktigt skönt! Tyvärr sitter förkylningen i lite grann fortfarande. Men jag överlever nog.

Försöker få hem K så att vi kan åka till Ikea. Vill ha en smalare bokhylla bredvid skänken och en liten läslampa bakom kossan. Blir nog bra! Ska försöka hitta en lite större lampa oxå, lr en taklampa till vardagsrummet.
Duschdörr ska oxå införskaffas!

Sen får vi väl se hur kvällen ser ut. Blir nog ganska lugnt. Kanske lite god mat bara. Imån är det ju melodifestivalen igen. Spännande!

Nu blir det duschen för min del iaf.

Glädje.

Det funkar fortfarande bra. Äter nyttigare och känner inget sug alls efter godis. Det är så skönt! När jag tänker på godis så tänker jag oxå att jag lika gärna kan ta ett knäckebröd. För det är ju gott det med! Och mycket bättre för mig. Sen kanske det bara sitter i skallen. Men vad spelar det för roll? Jag äter ju fortfarande inte godis.

Tyvärr är energin jag hade igår som bortblåst. Har blivit förkyld igen och näsan bara rinner! Usch! Jag verkligen hatar att aldrig få vara frisk!
Nätterna blir nästan bara värre och värre. Minns inte när jag sov bra sist...

Äsch, så intressant är det faktiskt inte!
Men oftast lever man ju lixom bara i sin egen lilla bubbla. Det blir så mycket jag, jag, jag hela tiden. Allt kretsar ju så mycket runt en själv. Iaf i mitt fall. Det har ju hänt, och fortfarande händer, ganska mycket i mitt liv just nu. Så jag blev lite chockad över att jag vart så uppriktigt glad. För någon som jag inte känner.
Det var nog mammahjärtat som satte in. Personen i fråga väntar sitt andra barn. Det var ju inte så länge sen jag var i precis samma situation. Så jag vet ju ungefär vad de väntar. Vilken lycka! Samtidigt blev jag ju fruktansvärt avundsjuk!
En ny liten syster eller bror...

Fast ikväll slår nog glädjen över nya soffan allt! Den är så fin och så stoor! Dessutom luktar den jättegott!



Soffa, soffa, soffa!

Vad jag ska mysa i vår soffa ikväll! Nu är den på väg hitåt! Äntligen!!

Att man kan vara så glad över ting.

Till något helt annat.
Att man kan bli så glad för någon annans skull. Som man inte alls känner egentligen! Fjantigt möjligen men det känns ändå rätt skönt. Att kunna glädjas helt utan villkor.


Åren går...

För 5 år sedan...

Var då 16 år och jag gick första året på gymnasiet, Hotell&Restaurang. Var fortfarande skoltrött och skolkade nog en hel del. Vi firade 1år, jag och Kenny!

  

 För 3 år sedan...
Var jag 18 år. Hade tre sommarjobb! Tog körkort. Blev gravid. Tog studenten. Flyttade till Hestra och en underbar dotter föddes.



För 2 år sedan...
Vi flyttade tillbaka till Anderstorp. Jag började jobba lite extra på åsen igen!



För 3 månader sedan...
Var sonen ca 1mån gammal. Vi packade och såg fram emot flytten!


Igår...
Ändrade jag min kost och mina matvanor.  


Imorgon...
Hoppas jag att jag är pigg och utvilad. Ska jag kanske gå iväg på babysimmet. Men bäst av allt!!! Våran soffa kommer, äntligen!!



Om 1 år...
Har jag nog förmodligen börjat jobba igen. Collin både går och pratar och har förmodligen blivit ganska stor! Nova blir fyra och har nog många roliga funderingar vid det laget. Jag har nog en stor fin trädgård med eget trädgårdsland.


Långa nätter.

Det har gått bra idag oxå. Inga problem alls. Och inga större hungerskänslor heller. Men jag kom oxå på att om jag blir hungrig kan jag ju ta en frukt eller nått. Eftersom jag inte ska gå ner i vikt är det heller ingen mening att gå hungrig! Jag ska ju egentligen bara tillföra det som fattas i min kost.
Kanske har jag känt mig lite piggare idag. Men det är svårt att säga. Vill ge det mer tid iaf.

Men jag sover väldigt illa på nätterna. Somnar skönt och så men vaknar igen. Efter det känns det inte som att jag sover ordentligt på hela natten. Det kanske jag gör men det känns "hackigt". Trist nu eftersom Collin är söt och sover hela nätter. En liten stund till sen är det nytt försök iaf.

Dagen som gått.

Nu kan jag ju faktiskt göra en utvärdering, efter dagens gång.

Jag gick upp vid 07.30 och då vart det 1 fibertablett, 1 vitamintablett och vatten.
En halvtimme senare är det en shake då istället för "vanlig" frukost. Det är närings pulvermix och proteinpluver.  Fanns i flera olika smaker. Vanilj, choklad, jordgubb. Men jag valde tropisk och det ska blandas med valfri juice. Jag kör med bravos apelsin, passion och äpple. Den blir verkligen supergod! Tyckte först att det var lite läskigt med en lite mjölig känsla men skakar man lite extra är det ingen fara alls!

Sen åkte jag och lämnade Nova på dagis. När jag kom hem igen satte suget in som vanligt. Bara att stå emot!
Vid 11.00 är det en chokladbar/proteinbar som gäller. Antingen det eller sojabönor. Kan oxå ta en frukt om jag vill. Idag blev det chokladen iaf. Den är oxå rätt god. Mättar gör den med.

11.30 1 fibertablett, 1 vitamintablett och vatten.

12.00 Är det en sån där proteinshake igen. Efter den vart jag väl inte riktigt så mätt som jag skulle viljat. Men tydligen är det vanligt att man är extra hungrig dom första dagarna.

Eftermiddagen var oxå lite seg. Lite sådär små hungrig hela tiden. Men det är inga större problem och jag låter bli kylskåpet! Drack en sån där örtdryck istället för te.

15.00 Är det en bar igen!

18.00 Tabletterna!

Och 18.30 Ska det egentligen vara middag. Alltås lagad mat.
Men idag blv det lite förskjutet. Prästen kom nämligen och pratade om dopet.
Men maten var färdig och bara att värmas strax efter 19.00.

Nu ikväll kan jag ta en frukt, lite yoghurt eller en knäckemacka om jag vill.

Tycker det känns bra än så länge. Inte speciellt jobbigt och sötsuget har nog minskat lite redan.
Förvånad över att allt har varit så gott!
Har väl kanske inte riktigt märkt någon effekt riktigt än. Dessutom har jag sovit illa inatt.
För det sägs att man ska bli mycket piggare av det här! Återstår att se...

Herbalife.

Det var nog ändå bra att det aldrig blev något jobb igår. Då kunde jag ju föjla med till den där scanningen.
Ja och det var mycket intressant.

Jag har nog en syn på mig själv att jag äter ganska bra. Och att min kropp mår ganska bra. Inte perfekt, men bra. Och att jag bara behöver bli av med sötsuget sen blir det bättre. Det som är "fel" i kroppen har jag alltid trott att det går att rätta till genom att äta bättre. Men vad jag har trott varit bra, har nog egentligen bara varit hyffsat. Knappt det.
Jag har lite babymage kvar som jag gärna skulle vilja bli av med och jag vill träna upp muskler. Det hade jag tänkt göra med promenader och lite gymträning. Men varken före graviditet eller efter har jag märkt någon skillnad. Oavsett hur mycket jag tränat. När jag var som flitigast tränade jag ca 4 gånger i veckan. Utan märkbar effekt.

Men så scannades jag igår. Det var spännande! Jag lider ju inte av övervikt direkt så det var inget problem. Jag har ingen vätskebrist, oxå skönt! Min kropps ålder skulle vara ca 16 år, vilket oxå är väldigt bra! Men. Mitt skelett var tydligen inte så bra. Jag har stor risk för att bryta ben och armar väldigt lätt i tidig ålder. Känns ju rätt trist. Men inte så konstig heller egentligen. Jag äter ganska näringsfattigt och får man ingen näring, stärks inte skelettet. Sen har jag två små barn som har tagit det dom behövde och jag fått det lilla som har varit kvar. Sen hade jag så gott som ingen muskelmassa. Inget att bygga muskler med. Inte så konstigt då att inget händer. Jag är klen som jag vet inte vad. Orkar ju inget alls!

Men det går ju självklart att göra någonting åt! Jag behöver få i mig mer näring, kalk och protein. Mer än vad som finns i maten jag äter. Och det kommer jag att få genom Herbalife. Det är en näringsrik pulvermix, protein pulver, fibertabletter, vitamintabletter, örtdryck osv.

Jag har alltid haft nån slags misstro till sånt här. Har aldrig heller testat något liknande förut. Men tycker det ska bli väldigt spännande! Och förhoppningsvis ger det snabba resultat! Men vi får se hur det går...

Söndagskväll.

Den här helgen gick fort den med. Brukar vara så!
Igår vart det en trevlig lördag med sushi och melodifestival. Bidragen var väl sådär, som det brukar vara.
Caroline Af Ugglas gjorde det hela liite roligare.
Idag jobbade jag först frukost och sen bar det av till busfabriken! Nova verkligen älskar att åka dit, man får släpa med henne hem!! Ett perfekt ställe för barn! Trist bara att vi vuxna är slutkörda efter 5 min. 
Nästa helg väntar nya äventyr! Antingen blir det Universeum i Gbg eller en tripp till ikea. Vi får se.
En hel vecka med vardagr tills dess. Och jag jobbar imån kväll. Var ju ett tag sen nu så det blir nog spännande! Kommer sakna min pluttson. Får inte nog av honom, han är helt underbar!! Det är Nova oxå självklart. Men Collin stretar inte emot fullt så mycket när jag vill pussa och gosas. Lite mer samarbetsvillig är han. Än så länge...

Ne usch. Jag har varit uppe alldeles för länge redan. Lång dag.
Imån blir det mer gos och mys, kanske lite lek i snön oxå! 

Kakel.

Blev aldrig nått kakelköp igår. Men vi tar igen det nu istället! Svart och vitt ska det vara iaf. Kommer bli grymt när det är färdigt! Lyxigt att ha handfat och allt! Ett riktigt badrum!

Usch, är så seg i skallen idag. Inte sovit ordentligt på hela veckan, av vilken anledning vet jag inte riktigt. Men det blir jobbigt i längden. Och sova mitt på dagen är ite riktigt min grej, även om det ibland hade varit skönt. Får blir tidig läggdags ikväll istället.

Snö? Jag som ville ha vår. Solen sken så fint och vårigt här i början på veckan. Men jag får väl vänta ett tag till. Hoppas det blir en varm och skön sommar iaf!

Jag bakade cupcakes förut. Med tivloikulor. Älskar dom! Men iaf, kulorna sjunker ju självklart till botten. Hur lyckas man få dom på toppen istället? Jag har ätit dessa cupcakes förut med kulorna på själva muffinsen. Men jag får inte till det. Testa igen kanske?

Ikväll kommer min sida av släkten hit. Äta lite och fika lite. Busa med barnen. Och kika på hus. Trevligt! Synd att vi fortfarande inte fått vår nya soffa. Nästa vecka kanske är det sagt nu. Trött man blir!!

Hej!


Nu!

Nu äntligen har jag uppdaterat lite scrapbooking!  


Kika!

Kaos.

Idag har det varit ett mindre kaos här hemma. Det har det väl visserligen varit de senaste dagarna nu när vi har varit sjuka och allt. Men idag var det en sån där jobbig dag. Sådär när allt blir fel. Jag vet inte om Nova kanske har hamnat i nån jobbig trots period igen. Nått är det iaf. Precis allt har varit fel idag. Fel kläder, fel blöja, fel mat. Precis allt. Gnäll, gnäll, gnäll. Och jag är nog inte heller så lätt att leva med dessa dagar. Helt 100 är jag inte än och humöret har jag tappat för länge sen. Och som förälder har man ju knappast någon paus knapp. Ibland hade jag gjort mycket för en sån.
Men trots dessa skitdagar kommer det en morgon dag. Fylld med så mycket glädje att resten är glömt.

Veckan blir nog som vilken annan vecka som helst. Nova ska till dagis nu när hon är frisk igen. Jag och Collin ska passa på att baka små kakor och fylla frysen. På torsdag blir det nog ett besök till badhuset! Lördagen spenderas kanske i Göteborg.

Collin sov till 08.15 idag. Han är duktig min lille pojk. Så skönt att få sova en hel natt!! Hoppas nu det fortsätter.


"Någon sa till mig " Varför slåss så för att leva kvar i det här jäkla skitlivet som ofta är kämpigt med alla krav, måsten och strävan efter något annat. Vem vet vad som väntar? Någon underbart, ljuvligt och skönt?
Jag vet precis svaret på den undran. Barnen. Vi måste se våra barn växa upp. Därav denna oförmåga att välkomna döden." 
http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/