Det går över.

Usch. Idag är en sån där dag där jag är irriterad på allt. Riktigt jobbigt är det. Minsta lilla grej blir så stor.
Som när Nova hinner kräkas minst tre gånger innan vi hinner gå ut. Och man får byta och byta. Då är det inte roligt. Men det är bara att bita ihop och hoppas det blir bättre imorgon. Eller redan när K kommer hem.

Hon är ju faktiskt glad fast hon kräks! :)

Målarna är kvar idag oxå. Fan så störande att ha människor utanför fönstret hela tiden!!

Nu blir det lite promenerande i solskenet!

Hemma igen!

Åh, så skönt. Har varit jättehärligt att komma iväg en stund. Men jag kan ärligt säga att det var riktigt gott att komma hem igen.

Stockholm var super! Vi var på grönan, åkte båten runt djurgården. Gick runt på shopping gator, festade på Stureplan mm. Vi har verkligen haft det jättetrevligt.
Gick runt i gamla stan och tittade. Fick även se Slottet självklart.
Men alla dessa turist affärer som säljer samma saker överallt var lite överflödiga!
Grönan vart det ju med. Ingen hit egentligen. Liseberg är ju mycket bättre. Men det var sommarkrysset så det tittade vi på. K har nog en hemlig liten förälskelse mot Gry Forsell. Haha.
Det var kö till baraerna överallt. Men det slank ner lite ändå.
Helt underbart sommarväder hade vi oxå!

Men. Det har varit alldeles för mycket på för kort tid. Man var helt slut i huvudet hela tiden. Så mycket folk och så mycket runt omkring en hela tiden. Det var inte det lättaste. Man vänjer väl sig men som sagt. En helg är allt för kort.
Kommer säkerligen besöka huvudstaden igen. Men då blir det en längre visit och lite lugnare tempo. Är inte van vid allt storstads liv.

Knappt sur när jag vakande idag. Det stod nån idiot och skrapade och målade våra fönster. Och jag som brukar gå naken. Sen till frukost gjorde jag pannkakor. Ganska så stressad. Då var han ju utanför köket och målade. Jobbigt att ha han där tittandes. Det gick inte rulla ner heller för "sladden" målade dom över sist. Så den sitter fast. Värdelöst.

Nu ska jag iväg och jobba!

Sena.

Japp. Alldesles strax åker vi. K är sen som vanligt och kass på att planera. Var ju absolut tvungen att packa om väskan nu. Lagom kul. Ingen tanke på vad han skulle ha på sig idag heller... Men det löser sig och blir säkert bra så fort vi bara kommer iväg!!!  bye

Visit to Vienna.

image55


Eller Stockholm. Imorgon bitti åker. Gött!
Har inte packat än, eller jo jag håller väl på. Men kan som vanligt inte bestämma mig vad jag ska ha med mig. Hur svårt kan det vara egentligen? Är ju bara kläder till två dagar. Och en utekväll förmodligen. Men vad ska man ha på sig? Köpte nya strumpizar idag iaf. Det behövdes. Hittade ett par fräna gula oxå. Några större tjocka armband fick oxå följa med hem. Supernöjd! Resten tar vi i huvudstaden.

Skor då? Usch jag är ingen vidare bra packerska... K hjälper ju knappast till heller.

Jag är trött. Riktigt trött idag. Hoppas det rättat till sig tills imorgon! Med redbull till frukost så.

Badade Nova förut. Så hon är en krulltott nu. Jättesöt är hon! Åh, det kommer bli jobbigt att lämna bort henne. Vet ju att det inte är så länge, men ändå. Hon har blivit så mammaig och är såå go hela tiden! Kramig och mysig. Sakna jättemycket redan nu. Men hoppas för min egen del att jag inte kommer tänka på det så mycket när vi väl kommit iväg. Jag vet ju att hon har det bra där hon är. Självklart hoppas jag ju ändå att hon saknar mig lite oxå.

Näää. Måste fortsätta packa nu. Sen sova. Ska drömma sött.  Upp tidigt imån.

Sahara Hotnights - Visit to Vienna


Färdig jobbat.

Jobbat ikväll. Går bra nu. Alla är så trevliga och söta såå. Skönt.

Var i gvd en sväng i eftermiddags. Skulle hitta en klännig åt Nova. Hon ska ju på konfirmation på lördag. Men det fanns några stycken att välja på, och det kunde inte jag så jag struntade i det. Ska kolla runt lite mer imorgon. Det blir en tripp till Jönköping då. Tillsammans med Linda och lille Benjamin. Ska bli jättetrevligt!
Måste försöka hålla lite i pengarna bara, roligare att spendera dom i Stockholm ju!

Nu blir det en stund i soffan innan sängen.

Ingen fantasi alls.

Hmm. Funderar på att tjuvstarta shoppingen lite redan idag. Ska jobba ikväll men jag hinner en liten runda innan dess. Egentligen bara för att ha något att göra...

23 maj.

       

Det blev en lyckad födelsedag. Jag är supernöjd!

Nu väntar Stockholm!

Jag fick en hjälm, så nu ska jag oxå försöka mig på den där fyrhjulingen. Var ute en sväng igårkväll. Det är ju skitkul! Men jag är för mesig med gasen. Måste bättra mig!
Fick även en cykel med barnstol, perfekt. Och shoppingpengar till Stockholm. Massa butiker jag vill besöka!!

Idag blir det p-möte, mammaträff och sen mys med K. Först ska jag tugga i mig körsbären jag köpt. Var helt såld på det förra året! :)

För tidigt!

Känns lite lagom roligt att vara vaken nu. Alldeles för tidigt för min del. Nova vart gnällig, får se om hon somnar om nu. Hopppas, hoppas. Jag vill soova!!

Harrys döttrar.

image49


Harrys döttrar hette filmen vi såg ikväll. Jag tyckte den var bra. Handlar om två systrar, som båda väntar sitt första barn. Men ett av dom dör i magen. Det blir en väldigt splittarad känskla mellan dom. Och som alltid ligger det gammalt bakom och spökar.

Ville se den redan förra året då när den kom ut. Men jag är glad att jag inte gjorde det. Hade nog inte klarat se den under graviditeten. En väldigt sorglig film. Hur hanterar man att ett barn dör? Så fruktansvärt svårt att förstå.

Men jag gillade filmen iaf. K tyckte den var dryg. Fast den berör väl mest det kvinnliga könet så det beror väl på det.

Nu ska jag soova. Ska bli skönt nu. Förresten så är jag 20 nu! Kommer inte ihåg om det var på morgonen eller kvällen jag föddes. Tjugo minuter över tio var det iaf. Go´natt.

Blixtar och dunder!

Trist måndag med regn och åska. Och som det åskade! Det blev några ordentliga smällar!
Men det behövs ibland det oxå.

Idag har det inte hänt mycket annars, har varit ganska trött fast jag sovit gott.
Möblerade om lite igår efter jobbet. Blev riktigt bra faktiskt. Nova har nu det största rummet i hela lägenheten. Blev jätte mysigt. Och alllt skräp som låg överalt är nu plötsligt borta. Super!
Och det bästa av allt är att det lilla rummet är nu praktiskt taget helt mitt. Jätteskönt, där kan jag sitta och pyssla och grejja. Har även fått ett skrivbord att sätta symaskinen på. Kan knappt bli bättre. Jo, det ska bli lite rosigt därinne oxå, men det kommer med tiden...

Imån är det IngGas födeledag. Då kommer far och farmor och alla andra. Dom ska ge mig presenter. Spännande!
Äta lite smörgåstårta tror jag. Farmor fixar allt, så jag slipper bekymra mig över det.
Kanske skulle fika lite med L och B pimorgon oxå. Ska bli trevligt! :)

Längtar till helgen och till Stockholm. Ska bli riktigt skoj att åka nu. Bara det blir någorlunda väder...

Jag vart iväg och hyrde film. Men K duschar fortfarande. Men jag väntar nog i soffan så länge.

Det blåser ute.

Usch vilken tråkig dag. En sån där dag då allt känns fel och allt blir konstigt.
Imån ska jag jobba så då slipper jag tänka.

Hallonpaj.


image48

Känns som fredag. Men det är ju bara onsdag.

Ikväll har vi bara ätit gott och slappat. Eller ja, jag städade en del förut men sen har det bara varit lugnt.
Gjorde en hallonpaj, men har inte orkat smaka på den än. Ska göra det snart. Gott med massa vaniljsås...

Nova har blivit en riktigt liten rackarunge. Hon kryper ut i hallen och när man ropar på henne så skrattar hon bara och kryper vidare. Vid matbordet har hon oxå ganaks kul kan jag tänka mig. Efter varje sked stoppar hon fingrarna i munnen och drar dom sen genom hela håret. Eller så kletar hon av allt på mig.
Usch, jag vill oxå vara liten. Tänk att man kan bli såå glad över varje liten dammtuss på golvet?! Och att en liten papperstuss kan vara så intressant!
Sen kanske det inte är så roligt när varken mamma eller pappa förstår vad man säger... Men hon lär sig! :)

Håller på lite med mina krukor hemma, gör om och fixar. Ska se om jag orkar med lite till ikväll. Annars blir det nog soffan och en film. Natti.

Kvavt.

Åska i luften. Så har det kännts i flera dagar nu. Är väl vårväder.

Har jobbat ikväll. Har gått riktigt bra. Börjar koma in i allt ordentligt nu. Känns skönt.

Nu är det bestämt och klart vad vi ska göra helgen där. Vi åker till Stockholm! Ska bli ritkigt spännande eftersom jag aldrig varit där. På schemat står iaf Grönan och lite andra klassiker som Nordiska museét t ex.
God mat och sen blir det nån slags utgång framåt kvällen. Ska bli skönt att komma iväg lite bara vi två, bara mysa. Det var ett tag sedan nu... Men jag kommer självklart sakna henne som bare den.

Nova har nått 9mån nu. Det går så fort. Man ser henne utvecklas hela tiden och visst är det underbart. Men hon är ju inte riktigt min lilla bebis längre.

Nepp nu ska jag soova. Och vad morgondagen kommer med har vi ingen aning om än.

Fredag.

Jobbat tre kvällar nu. Rätt gott. Förutom att menyn är bytt, så nu är allt nytt igen. Men det har gått ganska bra ändå. Det går lite fortare att få in det i skallen nu, vilket är skönt!
Annars har denna evckan varit ganska tråkig. Inte hänt nått alls. Och regnat har det gjort... Varför skiner inte alltid solen?
Regnar det fortfarande imån ska jag nog sätta mig vid symaskinene en stund. Har en hel del ideér nu men inget tyg. ;( Det får inhandlas nästa vecka. Ska även åka till Jem&Fix och köpa fix så jag får mina krukor färdiga.
Är ganska missnöjd med hur det ser ut här nu så jag ska försöka rätta till det. Får se hur det går. Kanske bara blir skit av allt. Men då har jag ju iaf fördrivit lite tid.

Var supertrött bara för en liten stund sen och nu är jag pigg igen. Usch, vill ju sova ju. Ska försöka ändå...

Helt slut.

Nu äntligen har Holländarna åkt. Dom är verkligen super trevliga och jätte härliga. Men... Det kan bli för mycket oxå. Är inte riktigt van vid att leva så, så mycket. Förstår ju sjävlklart att dom vill göra så mycket som möjligt och det vill ju jag oxå. Men man blir trött.

Dom åkte ju egentligen hem förra veckan, men krockade i Köpenhamn så vi fick åka och hämta T och R för att dom inte knde ta sig till Holland igen då. Resten av dm hade fixat skjuts av någons pappa. Men nu är allt löst och bilfärden gick lugnt till denna gången.

Är så trött ikväll. Var uppe lite försent igårkväll och förtidigt uppe idag. Nu ska jag bara ligga på soffan och glo på film tills jag nästan somnar. Då kan jag förflytta mig till sängen. Gött...

Bitter sweet...

image47



Då var helg och röda dagar över. Skönt faktiskt. Det har varit några väldigt intensiva dagar nu. Men det har varit jättekul samtidigt!
Trajet var kul, jobbigt men kul. Likaså åsen, träffade en hel del trevliga människor!
Paddlade kanot gjorde vi i söndags. Det var ett tag sen... Var på väg att inte komma tillbax eftersom det blåste så men till slut så gick det iaf. Lite illa, sitta fast mitt ute på sjön.
Och sen blev det sigges igår kväll. Oxå väldigt trevligt. Kvällen började hos L med grillning och jättegod mat. Och sen bar det av till skogen. Holländarna gillade det!

Men usch. Man pratar alltid med folk där ute som man egentligen inte borde prata med. Varje gång.
Men denna gången var det lite annorlunda. Denna gången var det ett trevligt samtal. Även om man kanske inte vill höra det som sägs så var det intressant. Och kanske behövde jag höra det ändå. Lite sent dock.
Men jag överlever... Lite bitterljuvt så där.

Holländarna var trevliga. T och R har jag ju träffat innan. Men R gjorde ett bättre intryck denna gången, helt klart!
Dom älskade den svenska naturen, var ritktiga turister här och tog kort på allt och alla!
Nästa gång får vi ta en tripp ner till Holland...

Nu är det dags att gå tillbaka till verkligheten. Sova ordentligt och bara mysa med Nova!