BIA.

Det blev en kanon helg! Bortsett från min förkylning som kom precis lagom.

Vi blev lite sena på lördagsmorgonen men när vi väl kom fick vi rummet direkt. Sen gick vi ner till konferansen där vi skulle sitta. Lite trångt kunde jag tycka men det fick funka ändå.
Scrapp, scrapp, scrapp. 6st Lo´s och ett halvfärdigt minialbum hann jag med. Minialbumet kommer bli super! Nu vill jag ha en egen "Bind It All"!
Maten var helt ok, inget wow men iaf. Hotellsängkläder är ju alltid underbara!!

På kvällen tröttnade ja o Alexs så vi tog taxi till Harrys och sen vidare till Gand för att dansa! Skitskoj! Sen en pizza innan vi tog taxi tillbaka för att slockna 04.00.
08.30 åt vi frukost och sen var vi igång igen. Och jag var varken trött eller bakis! :)

På förmiddagen ville jag inte alls åka hem. Ville ju pyssla mer!! Men på eftermiddagen saknade jag barnen och tröttheten kom ikapp. Väl hemma var det riktigt skönt!
En promenad på stranden hann vi med oxå!

Har en hel del inspiration iskallen nu efteråt. Denna veckan är det mycket annat så tiden räcker inte riktigt till. Men snart så. Har även en lång lista över saker som ska införskaffas på mässan! Vilken jag ser framemot!!

Bildbevis kommer när jag har mer ork. Jäkla förkylning som gör en trött och hängig. Men jobb blir det i eftermiddag iaf!

På torsdag fyller Collin 1år. Så då blir det kalas igen, söndag är det K´s tur. Så det ska bakas och grejjas, vi får se vad vi hinner med...


Ikea.

Åhhh, imån åker vi!! Ska bli så jäkla skönt att få allt serverat. Bo på hotell och scrappa hela dagarna!
Ska hinna med några rundor på stranden oxå och kameran följer självklart med.
Datorn kanske oxå får plats? ;)

Har packat det mesta. Bara lite kläder kvar. Konstigt nog känns det som om jag glömt nått men så känns det väl alltid. Aja, det löser sig!

Nu blir det pizza och lite tid framför tvn. Sen tidig läggdags!


Var på ikea idag förresten. Hur svårt ska det egenligen va att fixa gardiner? Har snart bott här i ett helt år och vi är fortfarande gardinlösa!!!

Inger





Det blev en namnskylt ändå. Och den får duga. Ska bara limma dit en säkerhetsnål sen är det färdigt!

Har även laddat upp lite nytt! (Och gammalt)
Hääär!!


Namnskylt.

Veckan går fort. Bara två kvällar till sen är det helg! Gott...

Började packa så smått redan igår. Det är en hel del som ska med. Ingen aning om hur allt ska få plats men det löser sig säkert. Mycket måste ju faktiskt med!! När jag väl packat det mesta i de lådor som ska med kom jag på namnskylten. Smart! Så nu får jag rota fram en del igen. Trist nog har jag ingen direkt inspiration till att göra en namnskylt, kanske ska kolla runt lite på nätet? Annars tar jag den jag har på kockrocken.

Jobbet funkar bara bra! Det ser ljust ut! Och jag börjar komma in i allt. Det blir lite lättare och det går lite fortare för varje gång. Skönt. Men ibland är det som om skallen snurrar för sig själv. Tänker mycket och glömmer en hel del. Men det ska bättras!

Åh. Min son fyller snart ett. Ett helt år. Det går så fort och alldeles underbar är han!

Purple rain.

Då var den här helgen snart över. Jobb en hel vecka till sen åker jag!!

Gårdagskvällen blev lite impulsiv men visade sig vara väldigt trevlig ändå! Dansade så fötterna värker idag.
Träffade en mycket trevlig kavaljer. Som faktiskt kunde dansa!
Natten slutade lite kallt och konstigt med det är nog inte långt ifrån en lösning.
Larz Kristerz var ju hur mysiga som helst, gillar han med dragspelet. Sån jäkla energi!!

Var på bio i eftermiddag. Såg "Flickan som lekte med elden." Helt ok. Men som sagt förut, inget slår böckerna. Finns så mycket mer känsla och detaljer och det saknar jag verkligen i filmen.

Vi fortsätter i samma anda med tvmys i soffan. Trött, så det blir tidig läggdags för min del.

Och framför allt sorg?

Jag är trött. Mest hela tiden. Känns skittrist, jag hatar att vara trött! Sen får jag väl skylla mig, kommer inte i säng när jag jobbar såhär. Men det löser sig. Och det är värt det, jag gillar att jobba.

Idag var det grymt. Behöver finslipa min teknik lite, annars funkar det fint. Mycket folk idag!

Jag har redan börjat ordna med en packnings lista. Än så länge bara i huvudet. Och än så länge är den ganska kort. Få med allt som bara går och för guds skull glöm inte kameran!! Åh, jag längtar efter havet nu. Om nu havet kan skapa nått underverk eller hitta nått slags inre det får vi väl se. Men jag längtar!

Försöker tänka så lite som möjligt. Och konstigt nog är det inte så svårt.
Jag är så jävla kass på sånt här. Det har fått mig att fundera.
Vad hände med det starka egentligen? Glädje åtminstone kunde jag. Ilska kan jag definitvt. Men kärlek? Och framför allt sorg? Vad hände med det?
Jag minns inte och antar att jag får leva med det.

Gonatt.

Hopp och förtvivlan.

Det är en konstig tid vi lever i. Kan inte ta in allt nu. Jag kan inte sånt här. Det var aldrig någon som lärde mig hur man gör. Och någon erfarenhet finns inte. Men svaren kommer och en upplevelse föjler oavsett vad jag vet eller kan. Det finns en hårfin gräns som balanseras, mellan hopp och förtvivlan. Men jag vet inte. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allt det där. Har aldrig gjort det här förut. Det enda jag vet med säkerhet är att det kommer hända igen...

Puss!

Hemma. Det blir sena kvällar nu. Men det funkar. Lite svårt att varva ner och hanmna i säng efteråt bara men det går ändå. Rätt mycket at gör idag. Skoj! Känns bra det här...

Imån är det tisdag, hoppas mina paket äntligen kommit då. Såhär lång tid brukar det inte ta...

Ska nog ta en lång promenad med min son imån. Var så skönt ute i solen förut idag, hoppas det blir lika fint några dagar till.

Annars är det full rulle på barnen, konstant, precis hela tiden. Nu leker de ihop mer. Och triggar varandra till tusen. Hittar en av dem på nått fuffens är den andra inte sen på. Blir en del tjat och suckar per dag, men det kanske är meningen att det ska vara så?

Lite lustigt faktiskt. Fastän jag har ett ganska stressigt jobb kan det bli mitt lugn ibland. Hmm, men man behöver annat att tänka på. Är rätt glad att jag har ett jobb att gå till såna här dagar. Men barnen har sina söta underbara stunder oxå. Som när Collin är alldeles naken och nybadad. Han kramas, gosas och pussas massvis. Och när Nova är på prathumör och kan säga de mest konstiga och roliga sakerna. Hon är tyvärr inte så pussig längre, vill inte säger hon och torkar bort. Det kommer väl tillbaka hoppas jag... Jag älskar ju alla dess pussar!

9/11

Idag är det fredag! Och det ser jag framemot. Myskväll med chips! Jag som typ aldrig äter chips. Men det ska bli mysigt med en soffkväll nu när vi knappt sett varandra på hela veckan. Imorgon blir det husvagnsmässa på Elmia. Inte för att vi ska köpa husvagn egentligen men det kan vara spännande att kolla. Jag vill hellre ha stuga och Kenny går emot allt och vill skaffa båt. Om typ alla kunde ge mig bara en krona, då kulle jag ju bli miljardär. Det hade vart fint! Men jag vill inte ha båt iaf!

Hoppas K kan komma hem en stund tidigare idag. Så kan vi ut och åka lite. Måste ha säsong 4 på grey´s! De tar slut alldeles för fort. Under tiden ska jag städa iaf. Dammsuga och fixa. Blä, så tråkigt!


Egenkontroll.

Jobbet funkar skitbra! Känner mig säker på det jag gör och gästerna är nöjda! Även chefen ;)
Det tar ändå ett tag innan jag vet hur jag vill att köket ska se ut. För att kunna jobba så snabbt och smidigt som möjligt, på liten plats då. Men det kommer nog hoppas jag.
Ska sätta mig med egenkontrollen en stund sen. En jäkla massa papper att sätta sig in i. Men det mesta kan jag redan! Ska kolla att allt stämmer bara...
Egenkontrollen innebär att man har rutiner hur livsmedelshantering ska bedrivas, övervakas och dokumenteras.

Usch, idag var vi trötta. Kom i säng alldeles för sent inatt. Sen krånglade Collin oxå och ville inte somna om.
Kom inte upp i morse så vi stannar hemma idag. Men senare kikar vi nog förbi barnens farmor och efter det blir det jobb igen!

När man jobbar såhär börjar man ju längta lite efter helgen. Även om det inte är jobbigt på nått sätt lr så. Men när man ändå jobbar förtjänar man helg och det känns så mycket bättre...


Lösning, tack!

Jag är inte gjord för att gå hemma så här. Tyckte det var mysigt och skönt länge men nu står jag inte ut. Barnen är inte problemet i det här. Problemet är min rastlöshet som inte är av denna värld! Det bara river hela tiden.

Vi får försöka fixa det här på nått sätt. Pussla och ordna. Men det måste lösas nu!


OverandOut.

Ja ett kapitel avslutas och ett annat påbörjas. Sista kvällen på åsen är gjord. Självklart känns det lite overkligt kanske? Att jag aldrig mer kommer jobba i köket där. Lite oväntat vart det, hade räknat med nån måndag till. Men inte mig emot. Nu bär det av till gvd och mitt nya jobb imorgon. Ska bli skoj!!

Nu blir det Grey´s!


Inspiration.

Blev inte så mycket med den här dagen heller. Men jag överlever, man måste överleva. Helt kass har den heller inte varit. Jag kanske fick den där kramen jag behövde idag?

Imorgon sätter det igång iaf. Jag ska jobba! Första dagen på det nya. Hotell Nissastigen, Restaurang Ströget. Måtte det rulla på nu!

Sitter vid datorn och hittar massvis med inspiration. K kikar grey´s avsnitt som jag, korkat nog, redan sett.
Iaf, vi är hyffsat överens nu om Novas rum. Det stannar på nedervåningen så länge. kommer gå i vitt och ljust. Med lite färgglada detaljer! En hel massa leksaker ska bort. Synd att vi inte var med på den där bakluckeloppisen, vi har jätte mycket fina saker vi faktiskt vill bli av med!! Loppis på gatan kanske? ;)

Hoppas nu K får tummen ur och tapetserar när han blir lite pappaledig!

Imån blir det nog inte mycket mer än jobb iaf. Vi ska preppa inför lunch och a la carte. Det blir nog bra det här!

5/9 09

Jag läser bok efter bok. Tittar på avsnitt på avsnitt. Allt för att fly verkligheten ett tag.

Scrapp.

Jag har scrappat i ca 1år nu. Räknade för skoj skull ihop hur mycket det har blivit under året.

124 Lo´s. Tre minialbum. Två canvastavlor. Och ett halvfärdigt Love-album. Ja, det får väl duga!
Jag har väl säkert glömt något oxå.

Tisdag.

I söndags hade vi tråkigt och var shopping sugna. Ett besök i Ullared blev det iaf. Köpte säsong 3, Grey´s anatomy! Hittade även ett stativ till min kamera, hur lycklig var inte jag när det faktiskt passade?? Ska försöka få med K ut på en promenad senare idag. Vet precis vad jag vill fota!

Längtar till Falkenberg nu. Där huvudämnet kommer vara scrap men hoppas oxå på fina fotomöjligheter!

Jobbade igår, gick väl bra. Lite konstig stämning där nu men annat kan man väl inte vänta sig. Svårt det där.
Nästa vecka sätter det igång iaf, känns oxå lite lustigt men det ska nog gå bra! Kul att komma igång igen!