S2

Jo! Det vart ju oväntad utgång i helgen.

Jag, C och A hamnade på S2. Det vart riktigt bra! Skitkul hade vi!
Skönt med lite ombyte från parken som inte var kul alls sist.
Mest för att andra konstiga människor kom emellan. Det finns lustigt folk!

Men till S2 går vi säkert igen!

Vakna nätter.

Kan inte somna, inatt heller. Usch ingen film har jag titta på. Får bli tvn då.

K sover och snarkar. Eller ja, han vaknar upp ibland sätter sig upp, går ett varv. Och lägger sig ner för att somna om. Konstigt det där med att gå i sömnen. Gjorde det ofta när jag var liten, men har som tur väl slutat med det nu.
Kan däremot prata lite smått ibland om jag antingen är full eller riktigt jävla trött. Men det vart längesen nu.

Snart börjar julborden! Ser faktiskt framemot det lite. Ska bli trevligt med lite fart och fläkt igen. Måste erkänna att jag är lite sgen på julmaten redan. Men kommer vara dötrött på det långt innan julafton. Så blir det alltid.

Ska iväg på torsdag en sväng och inhandla lite julsaker. Pynt och sånt. Lite tidigt kanske. Men det går fort nog ändå.

Skit det här att jag inte kan sova. Varje höst/vinter i flera flera år har det varit såhär. Av nån anledning går det bara inte sova förens vääldigt sent.  Kanske är man inställd på att det ska vara så bara för att det varit så förut. Jag vet inte. Surt är det iaf. Men måste försöka sova ändå. Eller glo på film...

Godismonster.

Det blev faktiskt bättre idag. Tur nog. Dels för att Refreshments kommer hit igen! Och tar med sig Eva Eastwood, skoj skoj! Då ska det dansas!

Sen har jag jobbat lite idag oxå. Bara gjort julgodis. Det är riktigt kul att få pilla och småfixa. Mina praliner blev så vackra så! Ska göra fler imorgon och dessutom göra fudge.

Annars blir det lugnt i helgen. Inget planerat sådär. Hoppas vi gör nått iaf men det behöver inte alls vara avancerat.

Ska glo på nån film jag aldrig såg klart igår o hoppas på att somna snart. Go´natt.

Rastlös, som vanligt.

Jävla pissdag. Usch. Hoppas det blir bättre imån. Men varför skulle det bli det? Nepp, inget positivt överhuvudtaget idag. Varför blir det såhär?

Jag vill jobba!!!


Tomtar och troll.

Håller på att inreda min lilla blogg. Lära mig allt om html-koder och grejs. Tycker inte alls att det är lätt och det kommer ta tid. Men det får va så här tills jag bestämt mig iaf.

Ledig idag. Skönt. Ska laga lite mat ihop och ha lite myspys ikväll tror jag.

Rotade fram våran lilla jullåda idag. Den är inte så full än, men kommer bli genom åren.
Hittade iaf mina söta tomtegubbar och änglar jag köpte secondhand förra året. Ska nog satsa på det i år oxå.
Men vet inte när det ska bli av. Jobabr ju torsdagar framöver...
Vill ha jul nu!! Och en massa snö så vi kan bygga snögubbar jag och Nova. Och åka pulka. Och en massa annat roligt man kan hitta på i kylan.

Så härligt med vinter ;)


Takida.

Yes, Yes. Natten vart totalt skit. Varför kan jag inte sova?

System ärenden avklarade. En sväng in på lindex, hittade fin fin klänning åt Nova. Lite make up skräp åt mig. Fasrdagspresent åt K. Blev en skjorta.

Vad ska man äta idag då? Orkar/hinner inte riktigt laga mat. Pizza? Äckligt.
Om ca två timmar bär det av till Cilla för lite vin och skitsnack. Mys mys.
 Sen blir det fest!

Nu; Duschen!

Piggelin.

Kan inte sova. Inatt heller. Det är trist det här. Usch.

Ska nog slå på en film och hoppas på det bästa. Vill ju vara pigg imån ju!

Pyssel tips?

Åh, det börjar närma sig jul nu. Jag längtar. Fatta?! Jag längtar. För en gång skull. Brukar alltid blunda lite för det och hoppas innerligen på att alla glömt att det faktiskt är jul. Men inte i år! I år ska det firas, och ordentligt oxå.
Nu innan ska vi pyssla. Peta in nejlikor i söta apelsiner, sy små röda hjärtan att hänga lite varstans. Baka lussebullar och pepparkakshus. Byta gardiner, pynta lite. Och till och med skaffa oss en julgran! Vad härligt det känns att kunna vara såhär positiv! Inget kan hindra oss från att få en fin jul... Det känns riktigt bra, för att vara mig.
Tror det blir en upplevelse för Nova oxå. Träffa jultomten oh sådär. Hon var ju lite liten för det förra året. Men nu slår vi på stort!

Fars dag på söndag. Och inget roligt har jag kommit på heller. Det firar vi däremot inte så stort men lite iaf. :)
Funderar på att köpa lite fina papper i olika färger. Och färg. Sen kan vi göra hand och fotavtryck som ska ramas in.
Blir nog en bra liten present från Nova. Får se om jag kommer på något mer.

Utgång på lördag. Skoj skoj! Tror förfesten kan bli riktigt bra! Börjar tidigt hos Cilla för att sen gå vidare till parken. Träffa lite folk sådär. Blir nog trevligt!

Imorgon blir det lite städning inför helgen. Alltid skönt att ha det rent när båda är hemma och lediga.

Ska leta reda på lite fler pyssel tips nu och sen sova. Natti.

Som jag varit med förut nånstans.

Idag har jag haft besök av en gammal vän. Riktigt trevlig. Var ju så längesen vi sågs! Det måste vi göra om!!

Efter det hade jag, Nova, K och J finmiddag här hemma. Och för engångskull hjälpte dom faktiskt till! Trevligt värre.

Sen sitter jag fast i facebook nu oxå. Usch var inte alls intresserad i början. Tyckte mest att det bara var trist. MEN NU! Nu har jag hittat gamla kompisar långt från förr. Barndoms kompisar från Falkenberg och sådär. Hur kul som helst!

En vanlig tråkig vecka framför oss. Trist som fan. Men till helgen blir det utgång så man får väl stå ut!

Ögon som bara rinner.

Fan vad trött jag är nu. Varför kan jag aldrig somna i tid? Eller åtminstone krypa ner i sängen när ögonen inte hänger med längre?

Jobbat hela dagen. Skitkul. Vi är ett bra gäng vi! Nu är allt färdigt och påskrivet iaf. Känns bra.

Orkar inte med allt liv och stök runt omkring. Varför håller alla på?
Samtidigt höjer det oss lite. Och det bidrar till ett skratt eller två ibland.

Imån ska jag tvätta håret. Riktigt, riktigt noga. Så grymt flötigt nu. Härligt!
Sen kanske det blir en långpromenad och lite dans på kvällen. Får se om jag känner för det då.

Nu, sova!

Lars Winnerbäck

Som vanligt helt fantastiskt. Helt ok låtval, även om mina största favoriter inte fanns med. Men det visste jag ju innan. Anna var inte med, lite synd men det glömde man fort när han väl spelade på. Dom nya låtarna var det mer ös i live, vilket kändes riktigt bra! 
När "Hugger i sten" spelas, sjunger verkligen alla med och stampar i golvet. Härligt!
Men saknar snacket lite. Synd att han är så fåordig. Sa nog inte ens hej förens 5-6 låten tror jag.
Men det togs igen i slutet med historien om "räven." Och avslutningen var självklar; Kom änglar. Så underbar den är! Vill se mer. Nu, nu nu!!