Gisledagarna.

Den här veckan består enbart av jobb, jobb, jobb. Och jobb! Men bra ska det bli!!!

På fel sida.

Har haft bra med energi både måndag och tisdag. Har fått rätt mycket gjort. Pillat lite i trädgården och igår rensade jag ur Novas rum. Inte helt färdigt men snart så!. Däremot idag är jag trött och seg. Inte lust med nått alls. Som tur är blir det bara imorgon med, för på fredag är jag ledig! :) K har ju nån suprise för mig, fyller ju år på lördag. Och jag har som vanligt ingen aning... Ska bli spännande!!

Solen börjar titta fram lite nu. Kanske ska ta och gå ut lite då... I eftermiddag blir det jobb iaf jobb igen.
Egentlgien skulle jag bakat oxå, men vet inte om jag orkar längre. Fy vad tråkig jag är idag!!!


Degklump.

Usch, känner inte alls för att jobba imån. Brukar inte ha ångest över att jobba men på sistone har det börjat krypa fram. Barnen har varit ganska så krävande den här helgen oxå. Hade nog helst av allt bara viljat sova och promenerat med nått bra i lurarna ett tag.

Men vi får väl se vart allt det här tar mig. Känns som om jag sitter där jag en gång satt förut. Och för den delen kan det ju vara bra att jag just gjort det en gång förut. Jag är inte rädd för det. Samtidigt så vet jag ju inte alls om det är vad jag vill. Är nog alldeles för rastlös för det. Men ska väl ge det ett försök, åtminstone ett första steg. Och blir det inte så, ja då blir det inte så. Då får jag helt enkelt forsätta kämpa mig ur det här och stå på mig bättre. All kraft, glöd och ork är som bortblåst. Solen likaså. Men det vänder!


Jaaaa!! Allt är färdigt och det blir datumen vi pratade om!! iiihhh, vad jag längtar nu!


P-möte.

Igår var jag så fruktansvärt trött. Har väl egentligen varit det hela veckan. Vet inte om det beror på vädret eller förra helgens fiasko. Orkar ingenting, vill ingenting. Det vart för mycket.
K badade och busade med barnen så jag kunde sova en stund och inatt har jag oxå sovit bra så nu känns det ok igen. Låg länge i sängen och gosade med mina små och nu har vi ätit frukost. Ska snart göra mig i ordning för att åka på personalmöte. känns sådär men kan bli intressant.

Efter det kanske vi ska ut på landet och kika på nyfödda kalvar. Det tror jag både Nova och Collin hade älskat. Jag med för den delen. Får inte glömma kameran isf!

För övrigt ska jag ta det rätt lugnt under ledigheten. Kanske plantera lite, fundera och reda ut en del saker. Det är dags att nästla sig ur det här nu...

Planerna kring Holland börjar ljusna. Det mesta tror jag är löst. Vi SKA åka!

Kottar och morötter.

Snart den här veckan över med. Bara två långa dagar kvar. Men den här veckan har funkat hyffsat, brukar annars bli konstigt att jobba kväll. Dagtid flyter det på och känns mer naturligt....

Det är så mycket jag skulle vilja hinna med nu. En del är väl för att jag faktiskt inte hinner och en del för att jag är så kass på att ta tag i saker. Som trädgårdslandet te x. Fast det skyller jag på K, för att han inte hinner hjälpa mig gräva. Får väl börja sätta lite inne så länge. Sen är det stensättning, garagebygge mm. Det kommer väl.

Vi har fått en liten kompis. Eller det är väl mer Nova som är fascinerad av den lille gnagaren i trädet. En ekorre som kommer och äter kottar nästan varje dag. Nova sitter som fastklistrad vid fönstret. Likadant med haren, den matar hon med morötter! (Som K och jag går och hämtar när hon somnat visserligen.) Hon är så söt, vår tjej!

In i duschen nu och göra sig i ordning för jobbet. Nu trivs jag riktigt bra, vi är ett glatt gäng som jobbar! Och fikar... 

Hallonvin.

Förra veckan gick i rasande fart den med. Stockholm var grymt. Mässan var intressant och jag fick nog med mig lite inspiration iaf. Det fanns mycket gott att smaka på, både i matväg och dryck. På kvällen hamnade vi på nån restaurang och senare på stureplan. Jag hade skitkul och var hemma sent som vanligt. Trötta dagen efter, mässa igen. Sen åkte vi till Norrköping för lite shopping. Efter det blev det hemgång...
Lördag var det dags för trajet. Det gick väl sådär, ingen bra placering direkt. Det var trevligt men hela banan gick enbart uppför. Väl hemma somnade de flesta. När vi vaknat och duschat blev det grill. till slut hamnade vi på åsen, vilket oxå var hyffsat trevligt men trångt som fan!
Har varit så jäkla trött hela veckan. Men nu är det helg, jag är ledig, känner mig ganska utvilad och funderar på vad vi ska ta oss till. Vädret är kasst så vi funderar på jönköpings badhus. Får se när min söte prins vaknar. Han brukar vakna tidigt även på helger man även han har sina stunder. :)

Summan av Stockholm var väl att jag älskar storstaden!! Men det är fruktansvärt skönt att komma hem till barnen igen... ;)