Nu då?

Nyklippt gräs luktar gott. Även om allt annat gick åt helvete.


Hjärtat slår!

Jag vart iväg idag och tjuvkikade på bebis. Det var alldeles underbart att se krabaten därinne.
Hjärtat klappade på som det skulle. Så skönt! Vad verkligt det blir efter att man sett. Det är ju en riktigt liten bebis därinne!! Känns lika häftigt nu fast jag redan har varit med om det förut. Åh, nu längtar jag ännu mer!

Åkanten.

Vi sov rätt länge idag, super skönt! Men vi har inte orkat med så mycket för det...
Dammsugit har jag visserligen gjort, alltid nått. Annars har inte mycket mer blivit av.
Tänkte vi skulle gått ut men så började det regna. Trist. Fast igår var det ju fint väder, lite kyligt men fint!
Vi gick en sväng upp till lekparken. Inte för att Nova gör så mycket där men kul för henne att kunna gå fritt bara.
Gunga gillar hon ju oxå.

Vi ska åka till Åkanten och äta lite ikväll. Ska bli kul att träffa gamla lärare och så igen. Längesen man vart där så det blir nog mysigt. Nova får stanna hemma. Hon och morfar får busa ist, hon trivs nog bättre med det tror jag!

Ska väl hoppa in i duschen nu...


Jag är lat.

Tråkdag. Grått och regnigt ute. Sovit dåligt inatt så man har inte direkt ork till nått heller.
Funderar på att rensa ur lite i garderoben. Finns mycket där nu som inte kan användas på länge. Men hur kul är det då? Allt känns bara trist och jobbigt.

Nova har redan råkat somna i sin fåtölj. Får nog lyfta över henne till sängen, ser ganska obekvämt ut.

Hade velat ha K här nu med en bra film och en godispåse. Bara ligga i sängen hela dagen.

Aja får väl se om jag rycker upp mig och får nått gjort idag. Är inte hela världen om jag inte får det heller.

Inredning och sånt.

Fick äntligen sova ut idag efter mycket jobb i veckan. Det var riktigt skönt! Det gör oxå att jag orkar vara vaken lite längre på kvällarna. Lite väl länge då vi ska upp tidigt imorgon. Ska på nån bomässa i jknpg. Hoppas på en bra dag. Humöret tenderar att vara på botten rätt ofta just nu, men plussar man på lite shopping kanske allt är löst? Nja allt är att ta i. Vissa saker får man nog helt enkelt stå ut med...

Drömmer mycket på nätterna. Det är visserligen ganska härligt men det känns ibland som att det "stjäl" sömn.
Oftast är det lite udda men väldigt mysiga drömmar. Så länge det håller sig till det är det lugnt.

Helgerna går för fort, ändå är det bara fredag idag. Men jag är lite less på jobbet, beror nog på det.
Det är inte samma sak längre. Alla är bara arga och sura hela tiden. Av olika saker. Eller så är jag bara extra känslig. Sktisamma! Jag tror fortfarande att lit solsken löser allt! Och det är ju faktiskt påväg...

Sova!

Sömnbrist.

När ska denna trötthet försvinna? Klarar knappt av att göra nått alls längre. Bara gå upp till jobbet är en plåga.
När man väl kommit hem blir man sittandes i soffan som nån hemsk zombie. Kan inte riktigt sova som jag ska på nätterna sen får jag väl testa järntabletter och se om det hjälper nått. Snart måste det bli bättring!!

Annars görs det ingenting. Jag jobbar och sover. Den vakentid som blir gosar jag med Nova. Hon är verkligen i nån kramperiod. Pussas och myser hela tiden, supersött!

Aja, lång dag med jobb imorgon oxå. Sömn behövs!