15 dagar kvar.

Hoppas, hoppas, hoppas...

Drygt.

19 dagar kvar.

Kvällarna är dryga. Det går såå sakta. Sitter här vid datorn en stund, kollar på tv och scrappar en del. Men det går alldeles för långsamt. Sen att man inte kan sova gör inte saken bättre. Usch. Och fökyld har man blivit.
Jag vill föda barn NU! Men inte med en näsa som inte funkar som den ska... Dessutom hinner jag inte, ska ju röja källaren imån. Vore väl lägligt nu när jag faktiskt inte har tid?!

Ska upp tidigt imån iaf och besöka presentverkstans utförsäljning. Hoppas det finns nått spännande! Alltid behöver man nått nytt...

Aja, soffan blir det nu iaf.

23.31

20 dagar kvar.

Det har gått fort idag, tills nu. Har varit i vmo en sväng och kikat lite. Hittade en kofta som blev min och lite annat smått.
Ks födelsedagspresent får jag hitta nån annanstans! Men jag tror jag vet vart jag ska leta.
Ätit lite har vi gjort, bakade även pecannötspaj. Men den intas imorgon.
 
Klockan är mycket och jag kan inte sova. Gick inte igår heller. Börjar bli tröttsamt det här. Nätterna går så sakta. K är förkyld oxå så han snarkar. Istället för att bråka med honom gick jag o la mig på soffan. Men det borde jag inte gjort, det har kännts i kroppen idag. Nu har han somnat på soffan, ska man låta bli att väcka honom då? Kan jag ändå inte sova spela det ingen roll...

Fredag imorgon. Ska fösöka få lite städning gjord om jag orkar. Sen ska vi röja hela källaren under helgen. Skönt att få det gjort!

Ska nog läsa lite och fösöka sova iaf. Bäst så.

Dagens alster!



   

   

21 dagar!

21 dagar kvar. Ibland blir man rent av chockad av hur snart det kan ske!

Nova är på dagis igen. Har haft henne hemma i veckan pga av förkylning. Men nu vart hon bättre, vi andra är förkylda istället! Som vanligt... Försöker få i mig vitlök, c-vitaminer och allt möjligt för att det ska försvinna. Får se om det hjälper. Apelsiner är ju gott ändå!

Ska passa på att scrappa en hel del idag då! Har en massa papper jag vill använda nu! Och kort...

Här är albumet!



Nytt album!

Mitt album med plastfickor är nu fullt. Tänkte jag skulle skaffa nya fickor nån dag och fylla på. Men så hittade jag ett album med fasta papper och det funkar ju det oxå! Lite läskigt att man måste klippa och riva i så mycket papper. Men det ökade min inspiration samtidigt!

I albumet ska jag iaf samla våra ögonblick ihop. Nån speciell ordning blir det inte, bara som jag gör dom.

Här kommer iaf det jag hunnit med än så länge idag. Inte bra fotat men tror det ska synas ändå...


   

Andra Lo´n är från albumet.

Fredagkväll.

26 dagar kvar. Och den här hemska halsbrännan vägrar försvinna! Dumt nog gör jag heller inget åt det...

Har varit i Ronneby idag. Tog sin tid ner dit. Bror min köpte en bil där och behövde då skjuts.
Hoppas nu han fixar körkortet näsa vecka!! Håller tummarna för honom!

Annars blir det nog ingen livad helg. Om vi orkar ska vi röja i källaren imån och kanske bio till kvällen. Om jag pallar sitta så länge. Söndag var det viss tupperwaregrej men vet inte om jag är så intresserad. Får fundera på det.

K är i duschen, så fort han är färdig ska vi äta lite goda mackor och sen sätta på en film. Trött och seg efter att ha suttit i bilen så länge.

Jag hoppas verkligen jag vaknar pigg och utvilad imorgon. Så att jag faktiskt orkar göra nått! :-)

Fast helst av allt skulle jag ju vilja ha etablerade värkar och jätteont! Varför ska man vara så otålig för?
Är det för att man väntar på något alldeles underbart?



Nu så!

Nu äntligen har jag lagt upp allt...
Det ska ligga i den ordningen det är gjort, ungefär.



scrapbook
       

        

       

       

       

       

       

Scrap, scrap.

29 dagar kvar.

Helgen gick, för fort som vanligt. Var ute i skogen och plockade lite svamp.
Gjorde inget speciellt så men det vart mysigt ändå.
Tycker om att ha K här hemma om dagarna.
Kanske är graviditetshormoner eller nått liknande. Men jag har blivit blödig. Och det får mig verkligen att inse hur mycket jag trivs tillsammans med honom och att jag verkligen vill spendera resten av livet tillsammans, vi två. Och våra underbara barn såklart! I vårat  nya hus. Om det bara kan gå liite fortare?

Sitter mest och scrappar nu förtiden. Vet att jag måste packa och fixa. Men jag varken vill eller orkar. Hoppas fogarna släpper lite och att jag kanske får inspirationen tillbaka. Ska iaf vika lite bebiskläder och göra i ordning det sista nu medans jag väntar på posten tänkte jag. Kommer både nya papper och kort idag, härligt!

Får se om de blir något upplagt senare kanske!

Ikea.

36dagar kvar. Och bebis sparkar så hårt, gör riktigt ont idag! Börjar väl bli ilsk över att platsen är minimal därinne. Kanske ska satsa på att komma ut istället?

Annars går väl dagarna som vanligt. Händer inte så där jättemycket. Gör det man orkar bara.
I helgen blev det ändå ett äventyr till Göteborg. Först på scrapmässa. Vilket var jättekul, fick en hel del fina papper och saker med mig hem!
Efter det stannande vi till på ikea för att se om dom hade Novas säng, men ikke. Så igår bestämde vi oss för att åka till Älmhult, vilket verkade vara det enda stället som hade sängen kvar. Så nu har hon sin första "riktiga" säng!
Vi får se lite hur det går med sovandet. Inatt vaknade hon ju självklart och traskade in till oss. Men det hoppas vi löser sig innan lillplutt kommer.

Nytt porslin och lite annat till huset inhandlades oxå. Frustrerande att inte ha ett hus, än, att stoppa sakerna i bara!!
Ska iväg på torsdag och hämta en ny tv, tvättmaskin och tumlare oxå. Börja få lite gjort iaf. Skönt!

Tvättar lite nu. Hittade ett gammalt påslakan med fint mönster på. Tänkte försöka sy till ett amningskuddsöverdrag. Blir väl ett sånt där projekt man startar men aldrig blir färdig med...

Ska börja med att duscha nu iaf. Sen hämta Nova på dagis.

40 dagar.

Det är faktiskt inget vidare bra att räkna dagar. Det går saktare då. Eller det har ju gått ganska fort om man ser tillbaka, men just för stunden går det riktigt sakta.
Hemma nu iaf. Det är rätt skönt. Lite piggare nu än vad jag varit förut men kroppen och jag är inte alltid kompisar. Men det är väl så det är så i slutet. Har ju insett nu att jag var riktigt bortskämd med Nova. Inget ont, inget alls.
Men det går över. Och jag får ju en bebis för det :-)

Har iaf tvättat upp alla bebiskläder nu. Ska bara vikas och in i skåpet igen! Ska packa väskan oxå, annars är allt i stortsett färdigt.

Packat inför flytten har jag oxå hunnit med. Det går visserligen sakta men det går iaf. Några lådor har det blivit.
Vi får väl se när det blir väl blir flytt. Är lite försenat som det ser ut nu. Men jag har ändå hopp!

Nova sitter och kikar lite på Pingu. Ska väl passa på att springa ner till tvättstugan då medans hon faktiskt är still!
Springa är väl kanske lite fel ord...