FilmFredag.

Vi var ute och fiskade igår. Första gången på hela sommaren som jag var med ute. Och jag som älskar att fiska! Tyvärr blev det inga napp ;( Men vi blev attackerade av fladdermöss på väg till bilen. Usch, det var riktigt läskigt, flög precis över huvudet på en. Vi var livrädda!! Även de så kallade männen som var med kröp och gömde sig!

Idag har vi varit i Vmo och fikat med Anna. Jättetrevligt! Så längesen vi sågs... Blir ju en del att prata om!
Nova fick leka av sig en stund oxå, skönt.

Nu ska jag laga lite mat medans K plockar undan lite här. Fy vad jag stökar ner när jag är lite stressad!
Ikväll blir det baconlindad kyckling med rotfrukter och basilikasås. Gott!

Uppsägningen gick bra. Förvånandsvärt lite reaktioner. Men antar att det blir så. Snart sätter det igång iaf. Ska bli riktigt kul! Lite tidigare än väntat men helt ok! Jag är så sugen på att börja jobba nu, kliar i fingrarna!!

K var iväg och hyrde nån film. Varför släpper jag ens ut honom??

Då var det klart.

Åkte bort till far min igårkväll. plockade av hans sista vinbär. Vet inte riktigt vad jag ska göra med bären än men nått gott blir det. Bara skönt att ha lite i frysen! hittade även några fina äpplen som jag gjorde en paj på. Gott!
Jag vill ha oxå ha bär och frukt att skörda på min egen trädgård! Til nästa sommar så... Blir det trädgårdsland!!
Gräset är sått nu iaf, så skönt o bli av med det. Får vi vänta och se om det växer nått.
Både Nova och Collin sprang runt på morfars gräsmatta igår och hade kul. Ja Collin springer inte än men han kryper fort!

Var iväg i morse och fyllde på kylskåpet. Slippa handla hela tiden! Nu ska jag läsa färdigt min bok. Är på sista delen, sista sidorna, av Stig Larsson Triologi "Millenium".  Så bra!! Väntar bara på filmena, som är sämre, men ändå värda att se!

Sen ska jag förbi jobbet en sväng. Jag säger upp mig idag.

Höst på min planet.

Onsdag. Redan. Den här veckan verkar gå fort. Skönt!
I morse när jag vaknade var det nästan mörkt ute. Trots att hon redan var 07.30. Det kändes lite läskigt. Hösten kommer fort i år. Är trött och seg på dagarna trots att jag sover på nätterna. Det blir nog bra ändå. Nu längtar jag efter en mysig tv-höst med massor av bra program. Jag vill sitta ihopkuren i soffan, med raggsockar, och se löven byta färg. Jag vill plöja bok efter bok med en kopp te. Jag vill ha höst nu. Men samtidigt gillar jag inte mörkret. Iaf inte på morgonen.

Lite förändringar kommer ske framöver. Eller ja det blir en ganska stor förändring för mig med jobb och allt. Men nu har jag funderat och funderat. Och från och med igår känns det riktigt bra. Jag tror det blir bra det här! Kul med lite mer ansvar och lite annat folk! Och det är nog dags att det händer något nu...

Idag händer inte så mycket. Ska läsa några sidor i min bok, så spännande nu!! Sen ska jag försöka få till lite scrapptid, beror på vad min son säger. Ikväll vill jag träna!

22aug. 2003

Det blev en väldans fest igår!!
Maten verkade bli lyckad och kräftorna var goda! Vi har mumsat som bara den idag oxå då det blev en hel del över... Fyllemat!!

Har inte mått allt för bra idag. Blev en härlig blandning på både vin, öl och en massa sprit. Usch, kan knappt skriva alkohol utan att må illa. Men trevligt hade vi iaf!

Städade undan i förmiddags sen har vi legat i soffan nästan hela dagen. Nu har jag duschat och ska snart inta soffläge igen. Min man har redan bäddat ner sig! Tänk att vi har vi har varit förlovad i 6år nu. Det är härligt, love him so! Minns det som igår.

Dröm.

Varje dag sitter jag och drömmer mig bort i bloggarnas värld. En värld full av fest och flärd. Mat och dryck. Vänner och annat umgänge. En perfekt värld, som inte ens existerar. I alla fall inte för mig. Men ibland är det skönt att drömma sig bort, även om det är alldeles för långsökt och kort.

Skitdag.

Nova har visat sig på sin absolut bästa sida idag. Eller inte. Vi fick inte henne i säng igår, hon var stört omöjlig. Vilket har resulterat i kaos idag istället. Hon grinar och grinar. Imorse ville hon ha korvmacka, det fick hon. Då var det fel, nej makrill skulle hon ha istället. Ändrade sig ytterligare en gång till korv. Vilket jag inser nu att jag borde satt stopp för men orken tröt fort i morse då Collin krånglat för tionde natten i rad. 

Nu ska jag åka o träna och bara hoppas att allt har vänt tills jag kommer hem igen.


It´s closing time.

Ahh. Sitter och läser gamla inlägg från en svunnen tid. Som egentligen inte finns längre men ändå är så närvarande. På sätt och vis är det samma tankar. Jag minns så väl vad allt snurrade runt. En del av mig snurrar fortfarande. Men allt var så himla ärligt då. Jag har slutit igen en del sen dess. Och det har nog varit bra. Jag minns mina drömmar. Vissa har brustit, vissa har uppfyllts. Men rastlösheten har alltid funnits där.
-Vill inte komma någonstans, vill bara lite längre än hit-
Samma ångest, Samma skrik. Men drivet saknas. Tyvärr. Får jobba på det. Men jag älskar att minnas, oavsett. Det är ju därför jag skriver! Men det är som det är och det är bara jag själv som styr, jag glömmer gärna bort det ibland.

*And the people are dancing on the pokercards.*

McDreamy.

Gårdagens kalas blev lyckat! Kidsen var nöjda, även Nova! Collin var nog lite förvirrad när det var lite stökigt men han överlevde han oxå. Dom har blivit så stora mina små bebisar! Livets gång antar jag...

Idag blev det en shopping tur till Ullared. Hittade grey´s säsong två. *Happy Happy* Gissa vem som sitter bänkad framför tvn de närmsat veckorna? Kan ju inte släppa nått när jag väl börjat. Illa!

Hann med både jobbmöte och en timmes träning efteråt. Skönt! Och min älskade K hade lagat mat idag igen ;)

Nu blir det mys i soffan. Jag och McDreamy. K får oxå vara med på ett hörn då jag tror han börjar fastna lite han med.

Novas dag.

Fick en impuls igår kväll, åkte faktiskt och tränade! Det var längesen! Men såå skönt! Det måste jag göra oftare... Humöret vart så mycket bättre efteråt. K hade lagat mat när jag kom hem och efter det ordnade vi med lite saker som var tvungna att göras. Ungarna somnade gott och jag kikade på två avsnitt av grey´s. Och sen vart det sängen.

K tog sovmorgon idag så vi kunde sjunga tillsammans för Nova. 3 år sedan hon föddes. Eller snart iaf. 10.36 kom hon till världen. Och den dagen glömmer jag förstås aldrig!

Vi sjöng iaf för henne, hon fick blåsa ut ljuset på sin tårta (rättare sagt muffins). Nu ska vi fixa färdigt här och sen vidare till förskolan för att bli firad där. I efteriddag blir det barnkalas!

Ups and Downs.

Det är hemskt vad det går upp och ner just nu. Och jag har egentligen ingen aning om varför. Hoppas bara det jämnar ut sig lite snart. Och gärna åt det bättre hållet!

1924

Vi har haft en alldeles underbart skön dag på stranden. Svärmor och svärfar frågade igår om vi ville åka idag. Självklart ville vi det. 22 grader var det i vattnet så det blev mer än ett dopp!
Vi tog en promenad bort mot piren jag och min K. Kanske kan jag få in honom på mina planer nu? Mysigt var det iaf. Egentid tillsammans är sjukt viktigt. Även om det bara blir en kvarts promenad :)
Barnen badade och jag har fått ny fin färg igen, lite energi inför hösten!

Jag tittade, luktade och sög in det jag kunde! Nu dröjer det nog tills nästa år igen. Om man bortser från helgen i sep, scrapträffen. Som säkert blir minst lika trevlig. Men har aldrig riktigt upplevt Falkenberg under hösten så jag vet inte alls hur det är. Men jag tror det blir bra det oxå.

Vi pratade om det på vägen dit idag. Varför vi alltid åker till Falkenberg. Och det beror helt klart på att jag har en personlig anknytning till det. Så mycket minnen som lever kvar. Inte alls omöjligt att jag tog mina första steg därnere! Mina föräldrar har campat där sen jag var ca 1år. Och senare har jag följt med mamma och nu tar jag med min egen familj! Och nån dag hoppas jag ju självklart att Nova och Collin är lika förtjusta som jag! Även om dom måste skaffa sig egna favoriter oxå. Kanske ratar det totalt?

Min far skickade ett sms om en pigtittare han hittat. Från 1924! Minns inte om han sa att den var ca en meter hög. Funderar på att måla den vit, men det kanske är att förstöra? Vi får se. Nova kommer antagligen få den när hon fyller år. Imån ska vi ha kalas för de närmsta och på själva födelsedagen blir det barnkalas. Det kommer hon älska! :)

Hörde om den stackars lille pojken som fått hett tevatten över sig. Usch, vad hemskt! Är tyvärr så lätt hänt. Kommer definitivt tänka efter en extra gång. Även om jag alltid häller kallvatten i mitt så det blit ljummet!

Nu blir det soffan en liten stund sen läggdags. Upp tidigt imån då det ska bakas och fixas!

Konstigt nog.

Blev en helt ok dag tillslut. K gick från jobbet lite tidigare så vi åt lunch ihop. Sen packade vi badkläder och åkte ut till sjön. Hur skönt som helst, riktig semester värme nu! Både Nova och Collin älskade att plaska i vattnet. 
Efter det åkte vi ut till min farmor. Har inte varit där på hela sommaren, trist nog. Måste bli bättre på det där. Och dessutom älskar jag att vara där ute. Speciellt sommartid. Fattas bara en liten sjö bortom skogskanten. Mysigt iaf!

Tandvärken ger inte med sig. Hänger som ett åskmoln över en hela tiden. Stoppar i mig alvedon för fullt! En visdomstand som håller på att tränga upp.

Imorgon blir det nog sol och bad igen. Kanske havet? *Hoppas, hoppas*

Ögonen uppskattar så mycket nu. Det finns så mycket att se. Både stort och smått. Det lilla kan vara minst så vackert!
Börjar jag bli en såndära fotonörd??
Vissa vackra saker tar jag inte ens kort på längre. För jag vill ha det i minnet istället. Finns faktiskt en skillnad där. Konstigt nog.

5/8 -09

Uttråkad som fan och har sån gräslig tandvärk. Det är skit. Eller bara en vanlig vardag.


Kärlek.

Sonen sover. Dotter tittar på en film, på väg att somna. Huset är städat och fräscht. Ljusen är tända. Maten står på bordet och min man kommer om bara några minuter.
Och vad som händer sen...

Kalla det vad ni vill...

Måndag imorgon. Och äntligen börjar vardagen igen. Det har varit skönt att kunna umgås hela familjen och göra lite som man vill. Men rutiner har saknats och vi behöver lite struktur runt det hela. Ska bli skönt att få igång allt igen. Blir ju nån månad nu med lite mer lugn innan jobbet sätter igång. På halvtid visserligen.

Kalmar var mysigt. Åt god mat, kikade på slottet och dansade på Vallen. Härliga nätter!

Igår blev det Sigges. Ingen hit. Men twinsen räddade ändå kvällen! Tack för det ;) Saknar er!!!

Men vad man saknar barnen när man har varit iväg. Härligt med deras glada miner och varma kramar när man kommer hem. Idag, sista semesterdagen, har vi bara tagit det lugnt och spenderat dagen tillsammans. Busade i sängen läänge, matat ankor i parken och bara myst. Det är lyx ibland bara det!

K är iväg och fiskar en stund. När han kommer hem står maten färdig och efter det väntar en film!

Det är kul att träffa kompisar, vara ute och festa och allt det där. Men familjen är värt såå mycket mer! Älskar er!