En bra dag!

Idag bar det av till Växjö. Har länge varit på väg till Alvesta där vi kikat ut en hatthylla vi velat ha. Sist vi åkte dit var det stängt. Men idag fick vi med oss den hem och nu sitter den i våran hall. Jättebra blev det! Så skönt att slippa ha jackorna liggandes i trappen! Bra Bra bra! I Växjö hittade vi en spotlight att ha över köksön. Sen blev det lite andra inredningsprylar och självklart lite kläder. Hittade ett par våriga rosa jeans, färg behövs nu i allt det gråa!! En bra dag! Collin har varit hur go´ som helst i vagnen och Nova slapp faktiskt hänga med. Hon ville hellre vara med farmor och farfar. Och inte hade hon saknat oss heller när vi kom hem så hon fick helt enkelt stanna där. Kan väl vara skönt att slippa oss oxå ibland!

Imorgon ska det fixas lite i groventrén. Sen kanske en promenad. Hade varit skönt nu när man äntligen har lite mera ork!!

K kollar på nån kass komedi. Tråk. Men jag kan ju passa på att scrappa lite!

23.17

Skitdag. Det ska bara krångla, gärna allt samtidigt. Humöret är ju inte alls på topp när man mår som man gör. Usch, vilken vidrig förkylning som vägrar släppa! Nova är pigg och glad iaf, det är ju alltid skönt. Men hon har mycket spring i benen! Collin han är oxå glad som alltid. Och frisk.

Imorgon är det fredag och helg igen. Gott det. På lördag blir det en sväng till ikea i mån av ork. Kanske kan få lite ordning här. Men jag tycker det är svårt, står still lite i fantasin just nu. K brukar lösa det rätt bra ändå så jag överlåter ganska mycket till honom.

Nu är det bestämt och klart. Det blir dop. På både gott och ont. Jag gillar ju att baka och jag gillar att fixa inbjudningskort! (Tårtan blir grym!!) Resten kan kvitta. Har väldigt svårt för det där men K påstår att man kan vara falsk ibland utan att världen går under. Vi får väl se. Det blir bara för familjen iaf. Så passar vi på att visa vårat nya hem och så!

Inbjudningskorten har jag suttit och pillat lite med nu en stund. Jag tror jag vet hur jag vill ha dom. Nu ska det bara inhandlas lite och sen ska här skapas! Blir nog bra!

Nu är det dags att sova och hoppas på tur. Man vet aldrig när MrCollin behagar att vakna. 04.30? 05.30? Eller så pass lyxigt som idag, 08.10?

Lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 26.
2. Vem har du tillbringat minst två timmar med idag? Både barnen och K.

3. Hur lång är du? 169 cm tror jag.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Den nya Wallander! Bland de bästa faktiskt.
5. Vem ringde du senast? Hmm, var nog bror min igår kväll.
6. Vem ringde dig senast? En kille från nån reklam tidning.
7. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? Gillar sms! Men ringer nog mest ändå.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sen 91.
9. När träffade du senast din mamma? Nyårsdagen.
10. Vilken ögonfärg har du? Blå!
11. När vaknade du idag? Collin väckte mig första gången vid 04.30.
12. Vilken är din favoritjulsång? Har nog ingen. Möjligtvis den med Poughes isf.
13. Vilken är din favoritplats? Åh, jag har ganska många. Men Falkenberg är en av dom iaf.
14. Vilken plats gillar du minst? Kyrkan?
15. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Vi bor kvar här i huset, självklart!
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag trodde att det fanns små tomtenissar bakom högtalarna på övervåningen.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jag skrattade när jag såg ett nyhetsreportage på tv4. Det var en liten pojke som berättade om när han drunknade.
18. Hur stor är din säng? 180X200.
19. Har du stationär dator eller bärbar? En laptop, en mini laptop och en stationär som inte är monterad sen flytten.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Ibland med nattlinne.
21. Hur många kuddar har du i sängen? K har två och jag en som är alldeles underbar!
22. Vilka länder har du besökt? Kroatien. Och Danmark förstås. Sen har jag varit en snabbis i Norge och ena gången bilade vi hem från Kroatien. Men vi besökte inte så mycket mer än mackar och toaletter då.
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Anderstorp och en kortis i Hestra.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Fina skor!
25. Är du social? Både ja och nej. Men jag blir bättre och bättre.
26. Vilken är din favoritglass? Nogger!
27. Har du nån favoritefterrätt? Har inte riktigt kunnat släppa nyårsdesserten än. Rårörda hallon, glass, vaniljsås och italiensk maräng. Gott!
28. Tycker du om kinamat? Yes! Och sushi.
29. Gillar du kaffe? Nej absolut inte. Men orgasm tycker jag ändå om.
30. Vad dricker du till frukost? Mjölk och färskpressad apelsinjuice.
31. Sover du på nån särskild sida? Den vänstra sidan är min.
32. Kan du spela poker? Ja det kan jag! Men det blir inte av så ofta.
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja det klart jag gör!
34. Är du en beroende människa? Ja tyvärr är jag det.
35. Känner du nån med samma födelsedag som du själv? Jag kände.
36. Vill du ha barn? Jag har redan två. Nu får vi se om det blir fler.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
38. Har du nånsin åkt ambulans? Nej.
39. Föredrar du havet eller bassäng? Havet!
40. Vad spenderar du helst pengar på ? Kläder och scrappsaker.
41. Äger du dyrbara smycken? Nej, jag är en slarvas så jag vågar inte.
42. Vilka är dina favoritprogram på TV ? Inredningsprogram. Arga snickaren har jag fastnat för. Såld på hus. Desperate Housewives.
43. Kan du rulla med tungan? Ja.
44. Vem är den roligaste du känner? Just nu får jag nog säga Nova! Henne kan man skratta gott åt. Och med för den delen.
45. Sover du med gosedjur? Nej det var längesen.
46. Vad har du för ringsignal? Jag är en vampyr - Markus Krunegård.
47. Har du kvar några kläder från när du var liten? Har nått plagg sparat för skoj skull.
48. Hund eller katt? Inget.
49. Flirtar du ofta? Ne inte medvetet iaf.
50. Kan du byta olja på bilen? Det skulle jag nog fixa. Eller?
51. Har du fått fortkörningsböter nån gång? Nej, men en parkeringsbot en gång.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Den Hemlige Kocken av Mats- Eric Nilsson 
53. Vilken är den bästa bok du läst? Jag gillar Katerina Janouchs böcker.
54. Prenumerar du på nån tidning? Vi föräldrar och Föräldrar och barn.
55. Brukar du dansa i bilen? Nej. Nån som gör det?
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix megapol.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Brukar skriva namn och datum på det Nova målar.
58. När var du i kyrkan senast? Min kusin Simon konfirmerades i våras.
59. Vilken var din bästa lärare i högstadiet? Minns inte längre.
60. Hur länge har du tältat som längst? 5-6 dagar har jag för mig. Utan vettig dusch. Det var härligt!

Kopiera gärna listan och svara du med! Det vore spännande läsning!


Stolt!

Collin vände på sig igår! Helt oväntat. Ne inte riktigt han har krånglat lite hit och dit men aldrig "tippat" över. Förrens igår!

Jag la honom lite på mage på mattan vi har vid köksbordet. Så sprang jag för att röra i spaghettin. Han började gråta och när jag tittade hade han rullat över till golvet och låg på rygg igen. Min lille son.

Tänk att man kan tycka att nått så litet och fjantigt är helt underbart! Att se ens lille bebis göra framsteg hela tiden är helt fantastiskt!!

Kåvepenin.

Ännu segare idag. Huvudet snurrar och näsan bara rinner. Nova fick vi åka till vårdcentralen med. Hon har tagit sig för örat lite ibland och börjat gråta oförklarligt flera gånger. Jag trodde det var öroninflammation. Men så har hon varit röd i rumpan ett tag och det har lixom inte blivit bättre hur vi än gjort, snarare värre. Det kikade dom oxå på då och där hittade vi sjukdomen! Halsfluss i underlivet. Även kallat rumpfluss. Aldrig hört talas om förut. Tydligen kan man få "fluss" överallt!!
Öronen var det däremot inget fel på alls, som tur väl va. Men pencillin äter hon ju nu iaf. Får ju dessvärre tvinga i henne men mutar man henne med nått litet efteråt funkar det iaf bättre. Det smakar ju inte gott det där.

Ska försöka få i oss lite mat sen blir det soffan igen. Med te och glass.

Dagisbaciller.

Usch, idag är det segt. Hosta och feber, perfekt. Sitter och väntar på att K ska komma hem och ta hand om mig nu. Tills dess äter jag godis, det får man göra när man är sjuk.

Annars har det varit en mycket trevlig helg. K och jag spenderade fredgaskvällen med ett biobesök och lite mat. Mysigt!
sen träffade jag Tessan i lördags, roligt som alltid!

Collin fick smaka lite gröt igår. Först vart han lite fundersam, sen gick det bättre! Idag smaskade han i sig hela två skedar! Då är det snart dags att börja puréa och grejja! Kladdigt men skoj!

Idag händer inte mycket mer. Blir inget kort taget i dag heller. Inte så roligt när ögonen är alldeles feber grumliga.


Mitt Kök!

Tänkte visa er mitt fina kök! Är så nöjd med det! Det är mycket enklare och smidigare nu att laga mat och baka. Allt finns lätt tillgängligt!

       
   


Tack.

Jag är fökyld. Inte alls roligt. Näsan är röd och rinner sådär jobbigt. Hoppas det går över snart. Tills dess dricker jag te och kryddar maten med en massa vitlök.

Dagarna går, det är skönt. Vill verkligen ha vår nu. Jag orkar inte pälsa på och av längre. Vill slippa halsduken och rota fram jeansjackan igen. NU!!

Idag blev det lite snack på jobbet iaf. Ska jobba frukost på lördag. Eftersom jag ändå är uppe tidigt kan jag ju ställa upp!
Sen skulle jag egentligen iväg och träna men vi åkte o fikade istället. Hur funkar det ihop?
Imån åker jag o Collin kanske till badhuset. Det är ändå skönt att ta dagarna lite som dom kommer. Det känns roligare och lättare denna gången.

Måste oxå tacka för den anonyma kommentaren. Det var ett bättre svar och jag ska googla. För jag tycker det är intressant. Men nu ska jag snart sova så det får bli imorgon!

Försenad julklapp.

Novas julklapp kom i förrgår. Ett bord och två stolar. K skruvade ihop allt på kvällen när Nova somnat. Så igår morse fick hon sin överraskning! Hon blev jätteglad! Så glad att vi bara var tvugna att äta frukost vid hennes pyttelilla bord.

Jag ställde fram frukosten på vårat matbord och vände ryggen till nån minut. Sen hade hon alltså flyttat den till sitt eget bord. Men det gick det oxå...


Kyrkogården.

Nu förtiden när man ska ta sig någonstans till fots blir det att man går över kyrkogården. Jag har inga större problem med att gå där över, inte ens när det är mörkt. Men jag har märkt att jag har fått en hel del funderingar kring just kyrkogårdar. Varje gång jag går förbi där får jag nått nytt att tänka på. Något nytt jag lixom inte sett eller tänkt på förut. Jag har oxå insett att jag egentligen inte har någon koll på vad som händer när det väl är dags för oss att flytta till kyrkogården. Det för ganska självklart oxå tankarna till döden. Den vet jag inte heller så mycket om. Jag har inte behövt beblanda mig med den så mycket. En katt lr två och nu senast en fisk. Det tror jag kommer slå mig hårt. Det gör det nog för dom flesta ändå. Förmodligen ingen känsla man kan vänja sig vid.

Senaste funderingen kring kyrkogårdar jag hade sist var; Om det nu är tjäle i marken, alltså totalt fruset. Går det ändå begrava? Självklart, sa K. Grävmaskiner fixar det där!      Ok.

Sen såg jag att bakom kapellet lr vad det nu kallas står det flera gravstenar. Varför?
K trodde sig ha svaret till detta oxå. Han sa att man inte har en grav förevigt. Ok.
Men jag är inte nöjd.
Vad är det som avgör hur länge?

Meningslöst.

Det blir nog en hel del meningslösa inlägg här på bloggen. Men vad spelar det för roll egentligen?
Jag skriver nog mest för egen del iaf. Samtidigt är det väldigt kul att ha nån som stannar och läser ändå! ;)

Slaskigt.

Natten gick bra! För alla utom mig. av nån anledning kunde jag inte sova riktigt. Typiskt! Collin har iaf sovit i sin säng så det avr ju bra iaf! K hade sprayat med snarkspray innan läggdags. Och visst hjälper det, jag märker ju skillnad! Men, nu väser han istället. Var nog därför min natt blev som den blev. Ska det aldrig få vara tyst?
Känner mig någorlunda pigg idag ändå.

Nova är på dagis idag. Så fort hon var avklädd sa hon till mig att gå hem. Snällt! Ne, det är kul att hon trivs där!
Jag och Collin har varit iväg o handlat lite och nu ligger han i babygymmet och sprattlar. Ska nog passa på att scrappa lite medans han är lugn och go!

04.30

Tidig morgon idag. 04.30 Började Collin krångla. Han ligger och vrider och vänder hela tiden. Sen började han prata en massa och då var det bara att gå upp. Nu somnade han för en stund sen och jag är självklart pigg. Dessutom är det dags att väcka Nova nu. Det blir nog en lååång dag. Om jag orkar ska jag iväg och träna i eftermiddag.
Snart blir det frukost här sen kanske vi går ut i snön och leker. Frisk luft behövs!

Jaja, frukost!

Mina två!



Snart är det februari och då äntligen kommer vår soffa! Det har stått lite still här med allt nu men så fort den kommer måste det ta lite fart igen. Så vi blir färdiga här! Fast helt färdig blir man nog inte med hus...

Helgen är snart över och det blir måndag igen. K börjar äntligen jobba imån!
Det har varit jätteskönt att vara lediga tillsammans men nu saknar vi båda vardagen lite.

Vart iväg o tränade igår. Skönt men lite träningsvärk har jag allt idag. Ska försöka komma iväg några gånger i veckan nu. OCH INGET GODIS!!!

Vet inte vad vi ska hitta på idag, gå ut en runda blir det iaf. Nova blev jätteglad när hon såg att det snöat!
Kanske hälsar på morfar senare oxå...


En bra dag.

Söndagen gången och ny vecka igen. Skönt, snart är det vår! Längtar alltid nått grymt efter våren såhär års. Tandläkarväder som Winnerbäck brukar beskriva det.

Igår var vi ute i trädgården och fixade. Jag fick testa på att köra hjullastare! Det var en ny upplevelse om än väldigt enkel.
Det var skönt att bara göra någoting han och jag. Även om det var ett ganska trist jobb så var det iaf bara han och jag! Man måste ta vara på dom få stunder som kommer. Småbarnsförälder och allt.
Tänk att vi firar sex år ihop nu i feb. Det känns helt underbart! Att man fortfarande kan vara såhär kär?!

Nu blir det mys i soffan. Sonen somnar nog alldeles strax och sen är det bara vi igen!
Tänkte se trollkarls programmet på femman. Jag blir annars så frustrerad så nu måste jag få veta hur allt går till!!


Fredag.

Vips så vart snön borta! Det gick fort. Men vi var ute i snön igår och lekte så det gör inte så mycket.
Nova var inget större fan av pulkaåkning, tyckte nog mest att det var läskigt. rutschkanan var däremot roligare.

Idag har jag varit och lunchat på jobbet. Trevligt. Får fundera lite på hur jag vill göra. Om jag ska jobba lite lr inte.
Jag är lite mer hemmakär än vad jag varit förut och det har väl sin förklaring. Men sen är det aldrig fel att kunna dryga ut dagarna lite extra! Äsch, jag vet inte. Vi får se.

Hur helgen ser ut vet jag faktiskt inte. K ska förhoppningsvis städa lite på gården här. Jag får väl leka med barnen lr nått.

Håller på att scrappa lite minialbum som ska ges bort oxå. Det kanske jag kan få färdigt!

Andra halvan.

Andra delen på sammanfattningen av 08 kommer. Jag hinner bara inte just nu!!

Ute i skogen idag och grillat korv. Satan så kallt!
Nu iväg till Cilla och Emma för mat, film och mys!!

In my Heart.



Not flesh of my flesh
Nor bone of my bone,
But still miraculously
My own.
Never forget
For a single minute:
You didn't grow under my heart,
But in it.


010109

Nytt år!

Det började bra med strålande sol i morse! Fint med lite ljus. Annars har vi inte gjort så mycket idag. Har varit rätt skönt att ta bara ta det lugnt. Har varit mycket nu det sista.
Men igår var det trevligt iaf. God mat och trevligt sällskap! Desserten var underbar, den måste gör vi om snart!!

Matbordet hann komma dagen innan så vi hade nånstans att sitta. Det blev perfekt! Var lite rädda att mattan skulle bli för liten men det passade! Bara min efterlängtade soffa kommer snart med...




Mina två små barn var så söta igår. Nova var fin i sin klänning och snurrade och snurrade!

    

Vi har det så bra vi, i våran lilla familj. Det kommer bli ett bra 09 oxå!