Candyshop.

På bra humör idag. Blir lätt så med det fina vädret.

Igår var vi och fikade med V, sen var det dags för mig att jobba. Men det blev bara några få timmar.
Efter det grilade dom andra och vi glodde på nån värdelös film. Usch.

Ska åka in till vmo en sväng nu. Och köpa lite marknadsgodis! Gottigott!
Ska se om jag hittar en enfärgade klänning oxå...


*När alla dör som flugor, är det inte dags att inse då?

Nehepp.

Lite besviken är jag allt. Men det är väl kanske lika bra såhär. KOmmer ju fler chanser!

Imån blir det fika och mys sen jobb. Hoppas det blir lugnt och att jag inte kommer hem alltför sent.
Nu blir det soffan men dom vita choklad bollarna jag älskar! ;)

Wait a minute mr postman

Det gick jättebra på jobbet idag. Skönt. Ny trevlig sak i köket oxå! Trodde han skulle vara lite tråkig först. Men inte, jättetrevlig! Ledig imorgon, skönt. Ska åka till vmo tror jag. Titta om jag hittar nått skoj. Om inte fördriver jag ju åtmintone lite tid.
Var o köpte lite blommor och krukor idag. Har gjort lite påsk fint nu. Firar egentligen inte sån där men det kan vara mysigt att ha en kyckling eller två! ;) Och självklart godis. Sen ska vi måla ägg oxå men det görs inte förens på påskafton. Gjorde det förra året och det är faktiskt riktigt skoj! Fast det gör ont i öronen att blåsa ur dom. Kära K fixar det åt mig. :)

Åh vad jag bara vill sova nu och vips så är det morgon. Käka lite frukost och vänta på posten. Hoppas bara det kommer imorgon. Är skitnervös. Vet inte riktigt vad jag vill heller. Det är lite ledsamt. Men det visar väl sig imorgon.

Måste sova nu...

Rastlös.

Idag är jag rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska ha för mig. Så kass fantasi ju. Kanske skulle åkt en sväng och införskaffat lite nya blommor till lägenheten? Det är ganska tomt i fönstrena, lite synd.

Inget roligt kom med posten idag heller. Då måste det komma imån.

Done for today.

Färdig jobbat för idag. Det blir tvn en stund och sen sova. Är riktigt trött nu, i kroppen iaf. Huvudet tar en stund att lugna ner, tyvärr.

Gick väl sådär idag. Det gick väl bra så men jag och K strulade till det lite och höll på med desserten hela kvällen. Såg ut som ett bombnedslag sen. OCh jag såg ut som en målare av hallonpuré och mangopuré. Men skrattade gjorde vi så det var helt ok. Imån blir det en massa gäster så då blir det nog lite tuffare. Men vi är fler i köket då så det ska nog gå bra.

Vart på bokrean idag igen. Hittade två kokböcker jag blev förtjust i. Spännande med lite nya tips och ideér!

Väntar på brevbäraren. Väntar besked. Hoppas jag får det imorgon. Sen hur jag ska tackla det, har jag ingen aning om. Men det tar vi då. Natti.

Löningsdax!

image36

Vi har precis ätit lite Nova och jag. Till mig blev det grönsaksris och toast på baguetterna K hade köpt. Dom var riktigt goda! Ska iväg senare och inhandla nya tror jag så kanske det blir toast ikväll oxå.
Nova fick pastapuré med tomater och squash. Det verkade hon gilla.
Tänkte hon skulle vila en stund nu så vi kan åka en sväng till gvd sen. Men hon vill inte riktigt sova, bara ligger och sprattlar och pratar med elefanterna i mobilen...

Ska in på lindex tror jag och titta lite. Brukar ha rätt ok barnkläder där. Fast dom fyller inte på så ofta, det är ju en nackdel. Annars gillar jag H&M, dom har verkligen jättesöta flickläder!

Vad skönt med sol idag! Kan den inte få stanna nu? please... Vill ha ordentlig vår!!

Sen ska jag ner till J för att fixa det sista med klänningarna inför imorgon. Efter det blir det till att åka till gvd igen. För att kolla hur vi ska gå och så. Spännande, men än är jag inte nervös!

Nepp, får ta upp lilla N nu. Hon vill inte alls sova. Får väl sova i bilen då...

Fettbomb!

Jobbat färdigt för idag. Gick bra idag med. Blev lite misstakes men det vart inte mitt fel. Framsteg! ;)
Ne det var ingen fara, löste sig fort!
Jobb imån oxå sen blir det lugnt för denna veckan.
Vilket jävla flöt man står i varje dag. Kan säkert krama ur en massa fett och äckel ur mitt hår just nu.
Varenda millimeter på kroppen är alldeles kletig av skiten. Usch! K säger att jag luktar illa. Inte konstigt...
Dags att hoppa in i duschen och sen sängen! Natti.


Vilken jävla boll!



 
 

Nova sover hon och då har jag ju tid att sitta här en stund.
Så fort hon vaknar ska vi gå och handla lite och sådär. Så älsklins K kan laga mat åt mig när jag kommer hem ikväll. Kan ju visserligen äta på jobbet men det är mycket mysigare att komma hem tidigare. Speciellt när han lagat mat och vi äter tillsammans!
Han som knappt kunde koka nudlar har faktiskt börjat laga lite annat, tycke det är skitskoj att han försöker.

Ska iväg o jobba sen i eftermiddag. Sparar ju en del dagar nu, men jag missar ju ändå den tiden jag jobbar. Får se om det blir nått mer nu under veckan.

Ibland smiter tankarna iväg och hjälp vad längtan kan bli stark. Åh, så avundsjuk man blir. Och det gör det inte mycket enklare. Men det är inte rätt tid just nu. Har lite annat som vi vill ha ordnat först. Sen vill jag ju ha så mycket tid som möjligt med Nova innan hon får sällskap av en liten till.

Nu i efterhand saknar jag gravtiden mycket mer. Just under den tiden tänkte man inte alls såhär. Då var man så fokuserad på förlossning och tiden efter. Nu kan det komma stunder då och då där man saknar magen jättemycket. Och speciellt sparkarna! Väldigt speciell känsla.
Nu är jag ju självklart väldigt glad att hon faktiskt valde att komma ut istället för att bosätta sig därinne föralltid. Men man saknar det ibland.
Kollade igenom bilderna från veckorna innan. Det är först nu man inser hur gigantisk man var!! Vilken boll!

Blir ilsk på att hon inte kan skyffla undan ilskan mot mig. Det är ju hon som missar, inte jag.
Sen blir jag ilsk på mig själv för att jag tänker på det så pass. Det ströt mig mest. Varför kan jag inte bara ignorera det?

Äh, hinner nog stoppa in en maskin tvätt innan hon vaknar...

Bubbel, Bubbel.

Aaah! Vad trött jag blir på detta väder! Kan det aldrig bestämma sig för att nu är det vårr! Och inte vinter... Äckelsnö. Vill ha sol, sol, sol. Och värme och fina vårskor! Måste köpa en ny vårjacka förresten, ingen aning om vad jag är ute efter. Kika runt lite kanske.

Idag har vi varit hos försäkringskassan och ordnat upp med mitt jobbande. Och för en gångskull var hon trevlig. Har aldrig förut mött en trevlig människa där. Så det vart positivt.
Sen bar det av till  föräldraträffen. Alltid spännande att se hur dom andra bebisarna växt. Och det är trevligt en stund, fast allt som sägs tycker jag har börjat bli tjatigt. Man har hört det så många gånger förr. Men som sagt, trevligt att träffa dom andra och även trevligt att visa upp min alldeles egna prinsessa! :)

Resten av eftermiddagen/kvällen har spenderats på jobbet. Gick bra idag, kändes bra idag.
Var lite sur i början när jag mötte K där som sa att han snart skulle dra hemåt. J hade ju lovat att jag skulle slippa jobba själv. Men nu var han sjuk. Tillslut iaf lyckades jag övertala K att stanna en stund till, en låång stund. Jätteskönt, nu har jag iaf sett hur han jobbar och sådär. Och jag lär mig hela tiden så snart kanske jag till och med klarar det själv! Inte imån bar, vill ha K där några gånger till iaf...

Imorgon är det bara gos med Nova som står på schemat. Är lite trist att hon sovervarje kväll när jag kommer hem. Men sen ska jag ju inte hålla på såhär hela tiden heller, men det löser sig.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen bredvid K och titta på SATC. Mys.
Hade så ont i magen inatt, hoppas det inte kommer tillbaka. Underligt det där, magen har sitt lilla egna liv som jag inte alls får vara med och bestämma över. Då blir jag kinkig!

Lazy.

Riktigt jobbigt att gå upp idag. Var såå trött. Men dagen har gått bra och fort gick det oxå.

Gick igenom lite mer idag inför kvällarna, så nu har jag lite mera koll på det. Hoppas jag.

Idag händer nog inget mer. Ska åka o handla lite och så. Annars blir det nog soffan för oss alla tre ikväll.

Bang Bang Oorangutaang.


image32


Det var nått grymt kul igår. Riktigt jävla skitskoj! Dansade och hade oss.
The refreshments levde helt klart upp till förväntningarna! Bäst live!

Usch, tror inte jag nyktrat till helt fullständigt än. Ikväll blir det lugnt med film. Nu ska jag äta maaat!

Time to go.

Yes., snart drar vi. JAg och Tant K. För att möta upp twinsen och sen blir det partaj!
Hoppas nu The refreshments uppnår mina förväntningar, men det är jag inte orolig över.

Vad jag däremot är orolig över är mina skyhöga klackar! Alldeles för höga för mig. Få se hur kvällen slutar.
Men kul ska vi ha. Bye...

White wine and kangarooo.

image31


Vad ska man ha o äta idag då? Får bli mackor så länge. Orkar inte ställa mig och laga mat just nu.

Fint väder idag med. Härligt. Hoppas det håller i sig till kvällen. Hade varit skönt o slippa regnet ikväll.
Hoppas det blir lika skoj som förra året, om inte lite lite roligare! Ser fram emot att dansa lite, så gott det går iaf. Men jag kommer aldrig orka hela kvällen. Ganska högt tempo brukar det vara! Det trista är att min kondition pallar inte hur mycket som helst. Usch behöver träna upp flåset lite så. Det ligger på botten.

Nu ska vi ta vagen och hälsa på svärmor/farmor en stund. K har inte kommit hem en men han kommer väl...

Sockerhög.

Fortfarande inte hittat fittkabeln. Nu blir jag ilsk! Vem har snott den?

Klockan är alldeles för mycket. Måste sova. Kommer aldrig orka med morgondagen. Får powernappa på eftermiddagen istället, om det hinns med.

Tänkte vi skulle åka iväg och hitta på något med Tant K och T men kommer inte på vad vi ska göra. Lite trist att man har sån kass fantasi. Sen är det det där med åldersgränser, då känner man sig pytteliten igen. Och då begränsas urvalet en del oxå. Ska kolla runt lite och se om vi hittar nått intressant. Men det blir inte lätt...

Kvällen har gått lugnt till med film och sådär. Men drack nog lite för mycket cola, därför jag inte kan somna nu. Får försöka ändå.

Sett min usb-kabel?

Idag är jag på bättre humör. Vaknade visserligen lika tidigt men vart ändå piggare.
Solen sken förut, men nu är de visst molnigare. Nova sover men så fort hon vaknar ska vi nog ta en liten promenad. Mitt paket har ju kommit och måste hämtas. Får se om det finns nått spännande att ha på sig imån kanske.

Ringde från jobbet oxå. Kändes bättre idag. Ska jobba lunch på måndag och kväll tisdag och onsdag.
Men då är J med mig så då går det förmodligen lite lättare. Skönt.
Fast det har blivit mycket mer än jag väntade mig, men än å länge gör det inte så mycket.

Usch vad svårt det belv att skriva med hela fingret omplåstrat. Och ont gör det fortfarande...

Har hunnit tvätta lite idag med. Tar ju sån tid att torka bara. Men K skulle iväg en sväng imån så då hinner jag nog ta resten. Sen vaknas det partaj till kvällen. Nu ser jag framemot det ordentligt!

Ska försöka få nått i magen nu innan Nova vaknar.

Har tappat bort min usb-kabel till kameran oxå. Böir så arg på mig själv för att ag slrvar bort allt. Dags att leta en gång till då.

Skit och pannkaka.


image30


Allt gick piss idag. Vaknade för tidigt och var bara irriterad och sur hela dagen.
Sen på jobbet gick det inge vidare där heller. Lite nya rätter som var med på menyn, som jag för övrigt aldrig gjort.
Men M hjälpte mig och det gick bra till slut. Han sa till och med att det inte alls var mitt fel. Och det kan jag väl delvis hålla med om ;) Men det löser sig. Kommer nya chanser. Nu är jag iaf ledig tills på måndag då jag ska vara med på lunchen. Får hoppas det går lite bättre. Sen får vi se vad som händer...

Mixade mitt finger idag med ju. Riktigt jävla idiot klantigt. Skulle ta bort nått grönt på stavmixern samtidigt som jag trycker på knappen. Inte så smidigt. Så nu har jag ett stort jack i fingret, rakt igenom nageln. Aj!

Imån är det städning som står på schemat, sen blir det säkert en promenad oxå medans tvättmaskinen är igång.

Det blir Refreshments på lördag ändå. Ska bli riktigt skojsigt! Träffa vänner, dricka lite alkohol och dansa, blir super!

Men jag saknar min Nova och K nått fruktansvärt när jag jobbar såhär. Inte alls kul. Men det blir bättre snart.

Ska titta på csi nu och försöka sova. Natti.


-Som du kanske redan vet jag är oslagbar.

Alldeles för tidigt.

Vaknade på fel sida idag. Inget kul alls. N vaknade alldeles för tidigt, för mig iaf. Hon vaknar tidigare och tidigare hela tiden tycker jag. Men det är väl bara att vänja sig vid. Men då måste jag hamna i säng tidigare oxå och det är inte alltid så lätt när man jobbar såhär.

Ska ta en sväng till ica nu så K slipper sen. Efter det är det dags att jobba igen.

Underbara sol.

Åh vad skönt det är med solsken och lite värme. Behövdes verkligen nu, man blir så mycket piggare!

Idag har vi varit i gvd en sväng, först på undersökning och sen träffat V och L.
Undersökningen gick bra, fast jag inte varit med om nån förutom. Men det gick fort och smärtfritt.

V och jag gick en sväng med vagnarna. Hittade en alldeles underbar jacka med "ballong" nertill. Men funderar på om den är lite för lång kanske. Vi får se vad det blir.
Sen åt vi lite tillsammans och tjatade som vanligt. Sen var det dags för mig att åka igen.
Jobb ikväll, blir förmodligen lika lungt som resten av veckan har varit. Men det är skönt att jag sparar lite dagar. Tiden går så fort och det känns fruktansvärt jobbigt att jag en dag måste lämna bort henne. Usch. gråter redan för det. Men jobbar jag på bra kan jag nog föhindra det ett tag extra! ;)

7mån har hon hunnit bli. Vart har tiden tagit vägen? Hennes skratt är så underbart! Hela hon är alldeles underbar!

Jobb imorgon kväll med men på fedag är jag ledig. Så då blir det städning. Och kanske en långpromenad med N.
Det är ju så härligt väder. Massa gamla minnen som poppar upp nu när det börjar bli vår!

Spring time!

Det var ju vår idag! Härligt med solsken! Hoppas det håller och stannar nu. Ingen mera snö!!

Har faktiskt jobbat idag. För första gången på snart ett år. Men det kändes bra. Lite trist kanske att vara själv i köket hela kvällen men det gick bra iaf. Så nu blir jag väl där hela veckan tror jag.
Men jag saknar min Nova hela tiden. ;( Lite ledsamt men det görs ju för att hon ska slippa dagis så tidigt.

Mitt hm-paket har kommit så det ska hämtas imorgon. Annars blir det nog inte så mycket. Sen är det dags att jobba igen.

Men för att orka det måste jag sova nu.


Svinto.


image29


Vad skönt det var att sova en stund. N har sovit länge nu och då passade jag på att vila en stund jag med. Det behövdes. Sov inte så många timmar inatt.

Var iväg tidigt imorse. Det gick bra, allt var sig likt där. Får se lite när jag börjar jobba "på riktigt". Det är ju inte på riktigt eftersom jag inte kommer jobba heltid. Bara kvällar och helger. Men det är en bra början iaf.
Tror det kommer att gå bra. Ka jobbar ju där och honom känner jag ju sen skolan och alla bussturer. Så det blir nog inga problem.

K är ledig idag. Åkte precis iväg för att klippa sig. Sen ska jag åka till gislaved och möta V, ta en fika och gå runt lite i affärerna. Länge sen jag besökte gislaveds affärer. (Förutom babyproffsen.)

Nu när han är iväg och klipper sig blev jag ännu mer sugen på att klippa mig, ska kolla runt lite vilka som har tid. Hoppas det finns nått snart. Håret liknar mer och mer ren svinto!

Ikväll blir det nog rätt lgnt. Och imnå är det ju melodifestivalen, jättespänd på vem som vinner!!
Jag vill se The Ark i Finland!

Vårregn

image28


Mm. Är så sugen på att klippa mig igen. Men vet aldrig hur jag vill ha det. Det ser ok ut i ca en vecka sen ser det ut som det alltid gjort. Risigt, fult och äckligt. Trist. Men det får nog bli en liten klippning snart ändå. Kanske ska passa på att ljusa up det lite samtidigt. Är lite väl mörkt nu...
Jag som alltid sagt att jag aldrig någonsin vill ha det svart. Usch då.

Vart på secondhand idag och fyndade! Hittade två jättesöta väskor. Två kokböcker och en gardinlängd som jag försökte göra en kjol av men misslyckades ganska ordentligt.

Har suttit med symaskinen lite idag oxå. Men jag är helt jävla värdelös på att sy. Hur gör man? Hur jag än beter mig och vrider och vänder fattas det alltid flera cm. Hur kommer det sig? Förstår inte att jag tänker så fel hela tiden. Dags att be om hjälp nu kanske. K tyckte ändå jag var duktigt för att jag inte gav upp. ;) Tillslut gjorde jag det än då visserligen. Men måste få lite rättsida på det sen så sätts det nog igång igen. Vill ju så gärna få det rätt!
Byxorna jag sydde upp blev iaf lyckade! :)

Måste sova snart. Vill ju se pigg ut imån. Men det lär jag väl inte göra ändå. Självförtroendet sviktar vissa dagar men det blir lättare så fort våren kommer.
Som det regnade inatt, säkert vårregnet som kom. Bara solen är på g oxå så...
Börjar bli lite nervös inför imorgon. Är lite osäker på vad dom är ute efter. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vet inte vad som förväntas av mig. Tänk så har jag gklömt allt? Hemsk tanke.

Nepp nu ska jag placera babycamen bredvid Ks öra så han vaknar om N vill något. Och trycka proppar i öronen så jag kan få en god natts sömn utan avbrott. Good luck...

mögel

Torsdag. Imån är det fredag. Härligt! Får se vad dom säger imån om jobb, spännande!

Morgonen började inget vidare idag. Satt och sydde lite igår oh som vanligt är jag inte så duktigt på att städa upp efter mig. Så när jag skulle öppna kylskåpet stiger jag självklart rakt på en nål som sätter sig halvvägs rakt in i min fot. Aj! Det gjorde ont! Men som tur väl gick det över fort.

Sen tar jag fram brödet, brer den och har ost på. Och börjar tugga. Inte förens halva makan var slut tycker jag det börjar smaka konstigt. Den är ju helt mögglig! Har nog aldrig ätit nått äckligare! Tillslut kräks jag i papperskorgen. Mysigt. Hoppas fortsättningen av dagen blir bättre än såhär. Annars är det illa...

Ska åka en sväng idag och köpa dragkedjor så jag kan fortsätta på mitt syprojekt. Men usch vad svårt det är. Jag som egentligen inte kan sy heller, kan ju ingenting. Fast mina insydda byxor vart lyckade. Förutom att jag råkade klippa lite på fel ställe, men det syns ändå inte!

Drömde konstigt inatt. Beror väl på att jag har börjat tänka lite mer nu. Blir alltid såhär.
I början är man så arg och bestämd. Sen veknar man och och frågar sig gång på gång; Är det verkligen inte mitt fel? Är detta verkligen rätt?  Varför har hon alltid sån inverkan på mig? Ingen annan förutom hon kan få mig att må så dåligt. Så har det varit nästan så länge jag kan minnas nu.  Innerst inne vet jag att det inte är mitt fel. Och att det inte finns något annat sätt. Då blir det so sist och det får jag inte låta hända igen. Nu är det dags att jag står på mig och visar hur jag vill ha det. Det är inte bara mig det handlar om längre. Det är det sorgligaste.
Ofta tänker jag på hur det kunde ha varit. Och varför det inte blev så. Men det där började tidigt. Det kunde inte bivit på något annat sätt. Måste lära mig att koppla bort allt det här. Orkar inte tänka längre...

Booring

image27


Aaaargh! Usch, jag är såå uttråkad! Nova mår bättre men hon hostar till lite ibland så jag vet inte riktigt om jag vågar gå ut med henne än. Därför sitter jag alltså hemma och har hur tråkigt som helst!
Så trist att man alltid ska komma på roliga saker att göra när det inte går!

Mest sitter jag väl och väntar på att fredagen ska komma. Så man får lite mer koll på det hela. Då kanske rastlösheten försvinner lite.

Skitig är jag oxå, Nova lyckades kräka lite på mig. Dags för duschen!

Åh vad jag vill ha vår! Så jag kan använda mina nya skor! ;-)

Work, work, work!

kock



Tvillingarna;
Det kan bli fråga om förändringar av din tjänst.
Anledningen kan vara att det är just dig som man vill befodra.
Du har framgång och hälsa.

Detta stod i mitt horoskop idag. Och för en gångs skull slog det in och stämde!
Dom ringde idag och sa att jag skulle få börja jobba igen. Yes! Me happy!!
Så nu blir det möte på fredag om tider och sådär. Än så länge blir det ju bara kvällar och helger för Novas skull. Men det lät riktigt bra! Blir förmodligen lite mer ansvar och sådär, bättre än förut iaf. Känns riktigt bra det här!  Ska bli skoj att stå i ett kök igen. Kommer sakna Nova men det blir oxå kul att träffa andra människor och så.
Hoppas nu bara veckan går fort!

Har varit hos doktorn med Nova idag med. Hon har varit så rosslig och hostig dom senaste dagarna. Men det var bara nått influensavirus som förmodligen var på väg att gå över. Bra att det inte var nått mer allvarligt.

K är på väg hem sen ska vi väl äta lite. Får se vad som änder sen. Inte så värst mycket tror jag inte, vill inte gå ut med Nova i onödan. Film kanske, har ju två nya vi inte sett än!

Chicken Chicken!

Jahapp. Då vart måndagen snart över. Skönt att det går fort nu tills våren kommer. Jag behöver vår! Och behöver den nu! Behöver höra fåglarna kvittra och se träden bli gröna igen. Men det kommer väl.

Helgen rullade på fort som vanligt. Maten var lyckad i lördags.
Tittade senare på melodifestivalen. Synd att det inte blev Uggla som gick vidare. Vi behöver någon som Uggla!!

Ja Nova blev biten oxå. Var en liten pojk som tyckte hon såg god ut. ;-)
Ne ont hade hon och jätteledsen blev hon. Men det har gått över och syns knappt längre. Skönt att det inte var allvarligare. Men man blir riktigt rädd när det handlar om ens eget...
Och vad ska man säga? Barn gör saker man inte alltid förstår.

Snart ska det ätas kycklig och sen smoothie med hallon, blåbär och banan! Gottgottgott!

Tillbaks!

Det blev nått fel på skiten igår, så gårdagens kommer här!


Nu så funkar vårat internet igen. Fortfarande virusskit på den men det funkar iaf! ;)

Nu har vi kommit iordning med istortsett allt i lägenheten. Jätteskönt. Nu oarka jag inta packa upp gamla bananlådor längre! Och det känns riktigt skönt att vara tillbaka i Anderstorp igen. Nära till familjen och nära till det mesta!

Novas rum har blivit riktigt fint oxå, blev riktigt nöjd!
Hon har blivit såå stor! Snart kryper hon nog...

Ikväll blir det lite mat men R och V. Sen melodifestivalen. Får se vilka som går vidare nu. Tyckte Ugglas låt var lite små rolig!

På menyn står det iaf;
Citronmarinerade fläskfiléspett med Saltbakad potatis och yoghurtsås smaksatt med rosmarin.
Och till efteerätt blir det Pannacotta med citruscarpaccio.
Får vi hoppas att det blir bra...