Anderstorpare

Japp, nu har vi flyttat. Bor då numer i Anderstorp. Har varit ett väldigt flängade på oss men hoppas nu att vi stannar.

Men vilken tid det tar att komma i ordning med allt. Sist hände allt över en dag typ. Och nu känns det nästintill hopplöst. Lite framåt går det ju men som sagt, det tar tid. Inte det lättaste med en liten heller, men det har gått ganska bra iaf.
Det där med biljardbordet har vi inte löst än men jag tror det går åt mitt håll, alltså inget biljardbord alls.
Köpte ett sånt underbart skåp! "Make up-bar" Där får jag plats med alla mina saker och jag bara älskar det!!

Har väl inte riktigt vant mig vid att bo här än. Men det är sig likt ändå.
Vart ute på promenad innan idag och tänkte jag skulle gå in på banken. Då plötsligt mindes jag att bankerna inte fungerar här i A-torp. Vad är det för personal som står bakom diskarna där egentligen?? Ahh, blir knäpp på människor som inte har vett till att vara trevliga.

Saknar min dator. Internetet kommer inte funka förens om ca 2 veckor. Tills dess får jag låna fars.

Alla Hjärtansdag idag med ju. Kanske låter konstigt men vi firar det inte alls.

Däremot nästa helg får vi se om det blir nån överraskning eller inte... Spännande!

Ullared

Nu har vi fått nycklarna och har redan börjat köra några lass. Känns skönt! Det finns en liten möjlighet att vi blir Anderstorpare redan till helgen. Men då får vi sätta fart, det är rätt mycket som ska flyttas. Däremot städningen får vänta tills nästa vecka.

Men vardagsrummet kommer bli riktigt svårmöblerat. Det är lite speciella tapeter nämligen. Men K hade visst lite ideér så jag får lita på honom. Och han brukar faktiskt ha rätt bra smak. Men sen har jag självklart lite att tycka till om ändå!
Biljardbordet till exempel, det är jag ju inte speciellt sugen på att ha i mitt vardagsrum!

Idag blir det en tripp till Ullared med Tant K och T. Blir skoj att se vad T tycker om det. K tyckte synd om honom för att vi släpar med honom dit men jag tror det blir skoj ändå!

Nu vart K och N färdiga i duschen. Dags att packa in lådorna i bilen då!

Varm dusch.

sundance




Helgen var helt ok. Inte så mycket folk i lördags heller, men det gick ju bra ändå.
Det var riktigt jobbigt att prata engelska. Får nog gå om skolan igen. Det lät verkligen inge vidare.

N har börjat vakna tidigare varje dag. Så jag var ordentligt trött imorse. Men det har rättat till sig lite nu.

Har gjort lite mer mat till N men funderar fortfarande när det är dags för kött? Får kolla upp det där.

Får förhoppningsvis nyklarna till lägenheten i eftermiddag. Skönt då kan vi snart flytta in!
Ska nog ta lite kort, så jag kommer håg hur det ser ut sen. Var inte lätt att gå och titta på Ikea när man hade glömt allt. Men vi åker ju dit snart igen.

K tyckte förresten dansen var skitskoj. Visste inte riktigt vad han skulle tycka om det. Men det skulle han fortsätta med sa han. Så få jag börja påkurs 2 sen. Om han tillåter det.

Nu blir det duschen för mig. Gott med värme, har lagom temperatur här hemma men fryser ändå. Usch.

Shopping

shop



Det blev en liten shopping tur idag. Och tre par skor fick jag med mig hem, och en jordgubbe! Sen lite annat gott och blandat. Köpte även nya strumpyxor, dom var underbart sköna att ha på sig, jättemjuka.





Imån blir det iaf middag hos svärmor och svärfar, K´s syster med pojkvän. Ska bli riktigt trevligt. Med god mat och allt. Sen blir det tidig läggdag hoppas jag på. Är så trött så jag behöver sova lite. Så får K ta hand om N.

Snart så! På måndag ska vi åka och titta på lägenheten igen. Har ju glömt helt hur den ser ut. Målare var där nu under helgen för att fixa lite med fönstren och så. Sen får vi väl se om det är nått mer som behövs göras.
Har haft lite problem med hur jag ska lösa klädförvaringen nu. Har ju "walking closet" här och känns lite surt att bli av med den. Men. Jag har nog hittat ett antal lösningar på Ikea. En slags garderob fast tygväggar ist funderar jag på iaf. Kunde även byta tyg, perfekt för mig som ofta tröttnar på allt! Och sen en vanlig klädstång bara. Får se vad K säger om allt. Men han har ju trots allt fått sitt biljardbord. Vilket jag egentligen inte alls är sugen på. Men men så går det när man lovar för mycket...
Har nog lämpligt tyg till den där garederoben redan! :)

Nu blir det film. Försöka sova och hoppas på att N sover länge imån. Känns som om hon vaknar tidigare och tidigare varje dag nu. Och det hänger jag inte riktigt med på eftersom jag alltid somnar så sent.

Natti.

The Refreshments

refreshments


Åhh, vad jag är sugen på att dansa!
Funderar på om det får bli en danskväll då i mars. Hade varit så skoj!

Var och såg The refreshments i nov förra året. Och det var lätt det bästa live uppträdandet jag sett!
Måste dit igen! Får se om jag får nån med mig bara.

Sen att konditonen inte är på topp är en annan sak. Kommer inte orka, men då kan man ju alltid lyssna istället! ;)