Tisdag.

Humör: Helt ok!
Gjort: Lämnat, hämtat på dagis.  Städat unadn lite här.
Planer: Laga lite mat så dom har något att äta ikväll.
Kläder: Black it is!
Ser på:  Datorn just nu.
Lyssnar på:  Spotify;  Ac/dc Novas favorit!
Läser: Inget nu. Men funaderar på att börja med nått nytt.
TV: Hinner knappt se på tv. Men ibland hinner jag hem till navy CIS.
Dricker: Vatten och te.
Äter: Inget nu
Middag: Jag ska äta broccolipaj från igår. De andra får köttfärssås.
Bästa: Att kidsen och jag inte har några som helst tider att passa imån. Får väl se om det blir något snö kaos lr inte. Annars drar vi nog en tur.
Sämsta: Att Nova håller på att bli förkyld.
Barn: Pigga och glada. Lite smått snoriga.
Väder: Kallt som tusan. Funderar på att gå i ide.

Collins inskolning går fortfarande hyffsat. Han är lite ledsen när han är trött. Men annrs funkar det nog bra, tror jag. Har känts lite jobbigare för min del än jag trodde. Men så fort vi kommer in i allt blir det nog bättre. Känns lite jobbigt att lämna honom ibland bara...

Men fyy vad trött jag är på kylan nu! Brrr.


Bärsmoothie?

Ledig fredag igår. Fortsatte skola in Collin, funkar hyffsat. Det blir lite konstigt när han sover en stund på för middagen. Aja. Efter det åkte vi faktiskt ut till mor en sväng och fikade. Funkade bra. Förutom att Colin snubblade och slog i tandköttet på övre sidan. Det gick så fort och blödde rejält. Men tillslut fick jag stopp på det och kunde se lite mer. Han har ett sår innanför nu men just i munnen brukar det läka rätt bra. Usch, vart rädd där ett tag.

Igårkväll åkte K för att spela poker och jag fick sällskap av Alexs. Kikade på sommaren med Göran och tjatade som vanligt. Trevligt sällskap!

Idag ska vi ut och åka pulka med barnens farmor och farfar. Det ser ut att bli perfekt väder för det. Grilla lite korv och sådär. Kameran i hand såklart!

Ikväll blir det antagligen bowling, skoj! Längesen vi gjorde det. :)

Så underbart härligt det är att vara ledig. Jag hatar att jobba helg!!

Nu; Frukost!


P3 Guld.

I och med att jag jobbade hann jag inte se galan. Men K spelade in den så jag kan se den nån annan gång. Däremot lyssnade jag på den! :) Jag hoppades på Lars winnerbäck (såklart) och Mando Diao.
Lassa fick för årets artist och Guldmicken, kul! Trist att han ska vara så tafatt när han snackar bara. Lr så är det en del av hans image. Lite charmigt är det ändå.

Kent norpade åt sig för årets grupp, vilken jag tyckte skulle gå till Mando ist. Men de knep ju årets låt iaf!

Det har med andra ord varit en bra dag på jobbet idag. Jag har haft massvis med energi och skuttat runt som en tok. Om det beror på guldgalan och musiken vet jag inte. Och vad spelar det för roll? Så länge man är glad.


Inskolning.

Redan tisdag, inte alls fel. Den här veckan går fort! Dessutom kort vecka. Ledig fre, lör och sön.
Jag vill hitta på något roligt i helgen. Skulle kunna åka på bio och se Snabba Cash. Men jag vill göra nått mer! Får fundera lite och se vad det blir.

Annars rullar jobbet på bra. Kvällarna går fort.
Imån börjar Collins inskolning. Hoppas nu att det går bra! Men det tror jag.
Snart kan vi nog få lite ordning på det här och har jag lite tur kanske jag får lite tid över. Tid för träning bland annat. Är så peppad på att komma igång nu!!

Trött pås nön och alla dessa vintekläder! Men men. Bättre än slask och blött.

Lång lista.



Namn: Inger Jenny Marie Emanuelsson

Piercingar: Nej

Tatueringar: Ja, två stycken.

Längd: 1,69

Skostorlek: 37-38

Hårfärg: Blonda slingor men funderar på nått annat.

Fräknar: Så fort man får lite färg i ansiktet dyker dom upp!

 

Kär? Väldigt ♥

Önskar du att du bodde någon annanstans? Njae, men det hade helt klart fått vara varmare.

Tycker du att du är attraktiv? Från dag till dag. Nu är man mest blek och tråkig.

Dricker du? Vatten. Te. Vin. Öl. Piggelin.

Röker du? Det händer med alkohol inblandat.

Vilket schampo använder du? Elvital men brukar variera.

Vilken parfym använder du? Kalvin Klein, In to you.

Vad är du rädd för? Att det ska hända nära och kära något.

Gillar du att tvätta? Nej men det är skönt att bli av med den!

Gillar du berg- och dalbanor? Ja! Jag älskar berg-och dalbanor.

 

Senaste…

Filmen du hyrde? Var nog någon av Falk- filmerna.

Filmen du köpte? Köper aldrig film. Men K köpte baksmällan.

Låten du hörde: Nått på radion.

Låten du laddade ner? Laddar inte ner men på spotify var det nog Bleeding love med The baseballs.

Personen du ringde? K

Personen som ringde dig? K

TV-program du såg? Boston Legal inatt.

Person du tänkte på? Kela. Funderade på vilken tid hon sa att hon skulle komma.

Favorit…

Låt: Många. Men en av dom är Coldplays Death and all his friends.

Sak att göra: Umgås med familjen. Pyssla, läsa böcker. Skratta!

Sport: Hmm. Sportar inte så värst. Men gillar långa snabba promenader.

Dryck: Vatten.

Kläder: Långa toppar och tröjklänningar. Svart.

Film: Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta

Bil: Ford mondeo

Serie: Desperate Housewives, True blood. Grey´s.

 

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Ja…

Gråtit över en flicka? Ja det har nog hänt det också.

Ljugit för någon? Japp, nån liten vit lögn kanske.

Varit i slagsmål? Inte vad jag minns.

Blivitarresterad?  Nej.
Träffat någon från internet IRL?
 Nej.


Antal…

Gånger ditt hjärta brustit? 1

Hjärtan brustet på grund av dig? Nångång sådär.

Tjejer du kysst? 1 eller 2, hmm lite suddigt ;-)

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? En tror jag.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Vet inte. Men några gånger har det nog blivit.

 

Senaste…

Boken du läste? Sjöjungfrun – Camilla Läckberg

Personen du fick e-mail av? Tradera.se

Personen du fick brev av? Julkort?

Personen du fick sms av? Kela.

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Under julledigheten.

Saken du köpte? Snus.

 

Vad har du gjort idag?  Ätit frukost. Har inte kommit längre än så men duschen väntar.

Brukar du svära mycket?
Försöker låta bli men ibland slinker det.

När stiger du upp på morgonen? När Collin väcker mig.

Vad har du på dig? Pösbyxor och slapp t-shirt.

Vad ska du göra ikväll? Jobba, jobba, jobba.

Vad är du allergisk mot? Inget alls.

Använder du hårspray? Ja ibland.

Kan du stå på händer? Det var ju år sen sist.

Håkan Hellström eller The Ark? Håkan!!

Salt eller socker? Bägge i rätt form.

Gillar du ketchup? Ja.

Är du glad nu? Ja  lite uttråkad bara.

Var du glad igår? Ja för det mesta. Blev lite kinkig när magen kurrade.

Vad dansar du till? Allt möjligt!

Stockholm är… ? En stoor stad.

Göteborg är… ? Fint på våren!

Kan du sjunga? Nej inte alls. Men ibland händer det ändå.

Spaghetti eller makaroner? Spaghetti, minns inte när jag åt makaroner sist.

Land du vill besöka? Frankrike. Italien. Mexico. Kroatien igen.

 


Sol.

Åh, vad jag vill se Snabba Cash nu!! Men fan jag jobbar hela helgen. Söndag kanske?

Men det funkar bra nu. Får in lite mer rutin och det känns inte alls lika stressigt längre.
Det verkar funka.

Jag börjar längta efter vår nu. Snön smälter, solen skiner och träden börjar knoppas. Barnen leker på gräsmattan och jag kan läsa böcker i solskenet. Men jag har hopp. Inte alls sådär desperat efter vår som jag brukar vara. Kanske beror det på ljuset snön ger eller att solen faktiskt skiner nu med.

Collins prickar börjar torka så smått. Skönt det så vi får ordning på inskolningen. Då blir det nya rutiner igen :)

Nu ska vi få i oss lite mat sen får vi se vad vi hittar å i eftermiddag!

Collins vattkoppor.

Collin fick ju som sagt vattkoppor han med nu. Han är prickigare än prickigast. Kan säkert vara värre men på min söte lille kille tycker jag det är rätt mycket. Nova hade en del hon med men han har nog dubbelt så mycket. Min fina lilla pojk. Han är såklart söt ändå! Och han är lever helt ovetandes om att han är prickig. Lite lite feber har han annars är det lugnt.

Skickade iväg Nova till dagis idag. Hon tyckte det var så roligt att leka med kompisarna igen. Är ju ett tag sen nu.


Vi två.

Har varit en riktigt skön och lugn helg. Fredagen spenderades i soffan med sikte på lets dance.
Lördagen spenderades med vänner. Och idag har K varit ute på isen en sväng och jag har sysselsatt mig här hemma. Scrappat lite, städat lite och har kommit några sidor längre i min bok. Just nu läser jag Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Helt ok. Ingen superspänning men tillräckligt för att fastna i. Tänkte köpa lotta Thells böcker men såg fort att de var slut. Får hoppas de kommer in snart...

Det blir jobb hela veckan lång då jag har helgen. Men snart är det februari och ett steg närmare våren.
Det ska bli bra det här med. Får rycka upp mig själv ibland bara.

Collins vattkoppor har äntligen brutit ut. Skönt att bli av med det. Så det blir ingen inskolning för honom, den här veckan iaf. I annat fall får K ta hand om det, även om jag hemskt gärna vill.


Har gjort oss gott oxå allt det här. Det gamla väcks till liv och man får ett annat perspektiv. Vi klarar allt, vi två.

National Target.

Skönt med en ledig dag mitt i veckan. Men jag är ju ledig helgen oxå så jag jobbar bara ikväll med. Skönt!

Vad mycket snö det har kommit. Har inte sett så mycket snö på flera år. Och nu snöar det igen ;)
Men det är snäppet för mycket för att barnen ska kunna vara ute och leka. Collin drunknar ju nästan!

Under ledigheten nu har jag hunnit kika igenom alla Falk filmerna. Måste nog säga att den tredje filmen; National Target var bäst! Där spelar Joel Kinnaman nått grymt bra! Och i kostym är han ju att dö för. Hans badboystil/hemmapappa gör verkligen hela filmen. Hade inte alls varit lika förtjust om det inte hade varit Joel som spelade Frank. Men den förste och siste filmen var oxå riktigt bra. 4an och 5an vart jag lite besviken på. Men återigen för att Frank Wagner inte är med mer än nån minut.
Jag är småkär i kändis. Eller ja, i Frank Wagner. Som är en påhittad figur, han finns inte!! Usch, det är ju pinsamt.

Ska sätta igång och städa undan lite. Så jag får tankarna på nått annat. :)


Vemod.

Jag är på lite konstigt humör idag. Och jag vet inte riktigt varför men jag har väl en aning.
Det är lixom inget som är fel men ändå konstigt.
Tror faktiskt att jag känner mig lite ensam. Ledigheten har varit såå underbar. Vi har kunnat vara tllsammans allihop, hela tiden. Och det behövdes verkligen efter den här hösten. Jag har uppskattat saker och ting på ett annat sätt och helt enkelt bara varit. Vi har hjälpts åt här hemma precis som en riktig familj. Jämfört med att vi hela tiden har tagit hand om barnen på varsitt håll har det här varit lyx. Men som med det mesta som är bra, tar det slut för fort. Jag hade kunnat vara ledig några dagar till. Samtidigt ska jag inte klaga. Jobbar ju bara tre dagar den här veckan och ledig helgen.

Sen finns ju ångesten över att jag inte riktigt vet hur jobbet blir. Jag bara hoppas att det har lugnat sig sen innan jul. Men jag vet inte hur jag ska hantera allt. Ikväll är det nog rätt lugnt dock. Men imån sätter det igång...

Nu ska vi måla med fingerfärg jag och Nova iaf!

Åhh, vad jag hellre hade legat i soffan ikväll. Med nästa Johan Falk- film och Frank wagner. Och min älskade K såklart.

Frank Wagner.

75koo2btoepza6azprf3yoglm5tvxxy


Efter att ha kikat på en av filmerna i Johan Falk serien var jag fast. Kunde plöjt alla filmerna på en gång!
Men nu såg vi andra filmen igår och jag hoppas på en till ikväll. Så jäkla bra! Spänning från början till slut.
Och sen att Joel Kinnaman, Frank Wagner, är med är ju inte helt fel.
Han gör sig så jäkla bra som Frank Wagner! Lite smått förälskad i hans badboy stil!
Snart kommer snabba cash på bio oxå. Hoppas han gör sig lika bra där...
Helt klart en ny favorit! ;)