Vattkoppor?

Vi blir nog hemma i helgen. Jag mår bättre och Nova har ingen feber heller men hon är snorig! Dessutom börjar hon få misstänksamma röda prickar. Vattkoppor kanske? På sätt och vis vore det kanske bra. Funderar på hur det går för lillpojken då? Han kanske klarar sig med tanke på amningen. Men vi får se vad det är för något. Inga blåsor lr så, bara prickar och hon verkar inte alls ha ont av dom.

Det blir alltså lugnt idag. Trött efter ännu en ganska sömnlös natt. När ska det vända? Nova skrek ju sina första veckor. Det gör inte Collin, han bara gnäller. Det är lite lättare att hantera än skriket. Men ändå jobbigt när man inte får sova.

Börjar bli hungrig men orkar verkligen inte fixa nått. Nova har heller inte fått tillbaka hungern, trist att äta själv. Kanske tar en macka bara...


Mjölkstockning.

Jobbade som det var tänkt idag. Fick en hel del gjort trots att jag inte kände mig så pigg. Tyckte det kändes lite som en begynnande mjölkstockning igen. Tog tempen när jag kom hem. 39 graders feber, som jag trodde. Tog nån alvedon och in i duschen så släppte de onda lite. Skönt. Nu känns det hyffsat så förhoppningsvis är det borta imån.
Novas feber ger sig inte riktigt heller. Tänkte åka till Gbg på lördag. Men det går ju inte om vi inte är friska. Får se hur vi gör då! Gott med fredag imorgon iaf. Ska försöka få mig lite sovmorgon i helgen, är så trött. Hoppas att lillkillen äntligen somnat och faktiskt sover nån timme.

Ska drömma om våra nya hus. Längtar så tills vi flyttar. Inte så himla lång tid kvar...


BvC.

Sovit dåligt flera nätter nu. Eller inte jag men Collin. Ont i magen förmodligen. Trött blir man men det får ju funka ändå.
Ska ner till bvc om en stund, väga och mäta igen. Spännande! Alldeles prickig är han oxå av massa hormoner. Lite sött ändå. Nova ska följa med. Ble inget dagis varken igår eller idag. Hon var snorig och febrig hela dagen igår. Febern har väl sjunkit lite nu men det är inte helt bra än. Ska försöka smita iväg en sväng till jobbet senare i eftermiddag ändå. Måste göra färdigt det jag håller på med. Sen hoppas jag på att hinna förbi gvd med. Då blir det nog lite scrapping ikväll. Trist att elementet har kraschat där inne, så satans kallt!

Nu får vi nog sätta lite fart om vi ska bli färdiga!

Höstbild!


Dagen...

Natten har gått bra. Morgonen var lite värre. Collin hade nog lite ont i magen. Men det gick över så vi kunde sova en stund till. Nu sover han igen! Nova sitter och kikar på cars, det gillar hon! Ska strax hoppa in i duschen, hon och jag. Hon låter inte en duscha i fred längre så det är lika bra att låta henne få vara med. Så låter hon lillebror få sova en stund till oxå.

Lite mat ska vi få i oss oxå. Vet inte vad jag ska laga för något bara. Har lite dålig fantasi när det gäller enkel, vanlig lunch mat. Men Nova gillar ju pasta så det får nog funka. Kycklinggryta till kanske?

Började lite smått med julkort igår. Men tycker att det är svårt att få det bra. Tycker det krävs för mycket för att få det riktigt snyggt. Men jag har ju inte så många kort att skicka så jag kanske nöjer mig med en enklare variant.
Eller så väntar jag tills träffen och kanske får lite inspiration där!

I eftermiddag åker vi till Jkpng iaf. Ska kika på ett handfat till huset. Hoppas vi hittar något vi gillar nu! Blir förvirrad när det finns så mycket att välja bland hela tiden. Har man sen köpt ett så har man!
Ett par skor ska få följa med mig hem oxå. Jag måste hitta ett par nu!!

Ja, så ser våran dag ut...

Liiite nytt.


     

     

     

     

     

Laddar upp en och en framöver. Måste bättra mig!

9 Dagar.


Fotografering.

Det är hemskt vad det ska regna hela tiden! Men det klart, oktober brukar väl vara såhär.

Har sovig ganska gott hela helgen. Han brukar ju annars ligga och gnälla ganska mycket. Men det har lugnat sig, skönt!
Trist att det finns annat som väcker en istället. Tror det var lördagsnatt som grannen stod utanför och gapade. Är så trött på det här nu! Men vi har väl egentligen fått inflyttningsdatum nu iaf. Nån dag innan jul, kan det bli bättre?! Jag struntar i julen bara vi kan flytta snart! Ska bli så skönt att komma till något alldeles eget. Huset blir ju det enda barnen kommer minnas!

Beställde ju lite nya bilder. Och vart så nöjd! Skickade iväg dom vid 13-tiden kanske och hittade korten i brevlådan mindre än 24 timmar senare. Det är snabb service! Super när man scrappar!

Nova är på dagis, skulle fotograferas idag. Blir spännande att höra vad hon tyckte om det. Collin, han sover så gott.
Jag ska sätta igång nån tvätt sen ska jag nog försöka få till lite scrapping. Tänkte jag skulle vara med på den där utmaningen. Om jag nu blir nöjd! Kanske skulle passa på att uppdatera lite här igen?

Sen blir det jobb ikväll. Ska dit och baka lite mera. Men jag vill ha lite roligt, annorlunda julgodis i år. Nått tips, någon?

Skön helg!

Söndag! Och regn, regn, bara regn. Sen skulle man visst skruva på klockan idag. Trodde inte jag var så programmerad?

Igår var vi i Halmstad. Först gick vi på stan en sväng och shoppade. Hittade lite fint iaf! Gick igenom min garderob förra veckan och insåg fort att jag typ inte hade några kläder, alls. Men nu har vi fyllt på igen! :)
Med lille Collin gick det super igår, lite mat sen var han snabbt nöjd igen! Det funkade bra med Nova oxå, förutom inne på Kapp Ahl. Där hon hittade ett par rödglittriga skor som hon bara skulle ha. Tyvärr fanns dom inte i hennes storlek, hade ju varit söta till jul. Iaf så satte hon  på sig skorna och började gå mot utgången. Men skorna föll ju bara av hela tiden, då vart hon arg! Tillslut gick det att lura henne så vi kunde gå därifrån!

Sen var det dags för Busfabriken! Nova kände igen sig på engång! Mest gillade hon studsmattan. Poppa, heter det! Hon kan inte uttala H;t. Vi fikade och åkte rutschkana, skitskoj! Hon sov hela vägen hem sen!

Dagen vet jag inte riktigt hur den ska spenderas. Lite städning måste göras. Sen får vi väl se. Nu blir det frukost iaf!

Halmstad?

Jaha då var man tillbaka på jobbet igen! Har varit där idag och bakat och grejjat. Men så allvarligt är det inte, ska bara hjälpa till lite med julbaket. Var riktigt trevligt! Och det gick ju bra med lillkillen hemma oxå. Är det bara nån timme sådär så funkar det!

Har väl kanske lite planer på att åka till Halmstad i helgen. Ta med Nova till busfabriken där hon kan leka av sig ordentligt! Hade ruskigt kul själv där sist! Och hon älskade det!
Sen är det även scrappträff, men det vet jag inte om jag vågar mig på än. Däremot funderar jag på en en annan inte så långt härifrån i slutet på Nov. Då har jag lite mer att förbereda mig inför!
Halmstad har ju visserligen lite andra butiker så man kan ju kika in där ändå. Vi får väl se hur det blir...

Nu är det hög tid för sängen. Är så trött! Men det blir väl bättre.


Så spännande!

Har varit så trött idag. Men vart ju tvungen att titta på desperate. Och vilket avsnitt!! Nu är det spännande!
Men var oxå hemskt. Usch, både jag och K grät ikapp. Sånt där tar så fruktansvärt nu när man har egna barn. Usch!

Ska läsa lite och få tankarna på nått annat. Sen mata lillkillen och sova!

Kan knappt vänta tills nästa avsnitt!!

Jag vill ha jul!

Ny vecka och måndagen är redan över. Skönt. Bra att det går fort nu. Jag vill ha jul!
Vi får väl se om det ens blir nån jul för oss. Kanske blir flytt istället. Men hoppas att känslan kan infinna sig lite iaf.
Hösten blev väldigt grå och trist fort i år. Lite snö hade ljusat upp!

Har fått uppdraget i år igen att ta hand om julgodiset. Så länge det funkar med lillkillen kommer jag nog jobba några timmar då och då. Hoppas att det går bra. Men jag kommer sakna honom...

Vi får väl se hur natten går. Han har lite magknip till och från. Men aldrig skrikig eller så, mer gnällig. Jag är ganska lättväckt så tyvärr håller han mig vaken. Men vi har bra nätter oxå så än så länge funkar det.

Nu, sova!


Collin

Här är han! Vår son.


Luktar så gott!

Måndag och ny vecka igen. Börjar kännas lite mer som vanligt nu. Även om det inte börjar på riktigt förens nästa vecka, då K börjar jobba igen. Han har visserligen jobbat idag och det funkade ju fint! Måste få in lite nya rutiner bara.

Han är underbart söt, min son. Och han luktar så gott. En sån doft man måste spara och minnas för alltid.

Trött är man, men det hör ju till. Läggdags för längesen...

Snart en vecka.

Nu är vår lille son snart en vecka. Vad fort det går!

Igår var vi ute på premiärtur med nya vagnen. Gick till lekparken med Nova så hon fick springa av sig lite.
Hon står ju på ståbräda nu och det verkade funka bra. Men tror hon blir trött i benen om man tar längre turer...
Skönt att komma ut lite sen var det ju så fint väder oxå. Fick många fina bilder på Nova. Måste komma ihåg att ta med mig kameran oftare!

Fint väder idag oxå men vaknade inatt av mjölkstockning. Så nu sitter jag här med dunkande huvudvärk och feber istället. Härligt. Men det går över det oxå!

Börjar bli lite scrapsugen nu. Men samtidigt har jag inte ork att släpa fram allt. Snart så...

Ofattbart.

Det är skönt att vara hemma. Livet är lite uppochner men det får det vara ett tag nu.
Mycket nytt, särskilt för Nova. Det funkar bra iaf.

Han är så underbart söt. Tänk att vi har fått en son!? Så obeskrivligt att vi har skapat något så fint tillsammans!

Tänkte jag skulle skriva lite mer ingående nångång. Men det får vänta ett tag iaf.

1/10 03.22

Nu är väntan över och lyckan totalt.

En liten Collin föddes och han är alldeles underbar. Kan bara inte sluta titta på honom...