Advent.

Usch, vilken skitvecka!!

Nova slog i huvudet i söndagskväll så hon fick spendera natten på sjukhuset. Hjärnskakning hade hon ju så vi skulle hålla henne lugn i några dagar. Ingen dagis alltså. Och det märks på henne nu. Hon är understimulerad. Bara hittar på bus och hyss! Jag försöker och försöker. Vi ritar, bygger koja, dansar mm. Men inget passar...
Hennes bror är ju inte sen att hänga på heller. Den ena öppnar kylskåpet och den andra börjar lasta ut osv. Likdant med köksskåpen. Två monster!!! :) Ibland är det riktigt skönt att ha ett jobb man kan fly till ibland. Inte för att det är så mycket lugnare där... Men det är åtminstone vuxet folk!

Ikväll är det en hel del bokat på ala carten sen har vi ju popquiz buffén oxå!
Imån blir det långpanna. Kör julbord på lunchen sen är det mingel buffé med trubadåren på kvällen. Härligt pass från 08-23. Jag är ju iaf ledig lördag, söndag och till och med måndag :D

På lördag blir det en shopping tur till borås på dagen. Ska lämna tillbaka en klänning som var för stor. Och hoppas på att hitta en ny! På kvällen vankas det 30-årskalas. På söndag styr bilen mot ullared. Stjärnor bland mycket annat ska införskaffas... Tänk att det snart är jul!


Bio.

Så trött jag blir! Har suttit en lång stund nu och kikat på H&Ms hemsida. Hittade för en gångskull en massa till mig där. Men. Hälften var leverans i mitten av dec och hälften i jan. Skittrist.
Får helt enkelt bli en shopping tur nån annanstans. Det vankas ju 30årskalas i helgen :)

Jobbat färdigt för den här helgen. Men i dag gick det segt. Har varit trött hela dan. Usch! Men det var lugnt med folk så det var ok. Passade på att städa lite istället.

Nu ska jag sova och hoppas på en bättre morgondag! Kanske kan få till ett bio besök? Hade inte varit fel, det går mycket bra nu!

Att dansa kring granen.

Det vart en mycket lyckad kväll! Han körde hårt Lasse och konserten var lika bra som alltid. Dock märks det skillnad på stämningen. Beroende på om det är sommar/ute, vinter/inomhus. Det blir ju en helt annan grej. Men skoj det med!

Brustna Hjärtans Höst blev det iaf. Och jag är glad över låtvalet.
Han är väldigt fåordig. Men igår fick man en liten förklaring till det. Han köper sin egen godispåse... Men underbart när han väl pratar.
Låtarna från den nya skivan var den nog mest riv i annars. Och självklart klassikern, Söndermarken.


Sen vart det vilda disskussioner i bilen på väg hem. Men som vi säger, Män har en kromosom för lite.

Nu ska jag få i mig lite frukost och göra mig iordning. Så jäkla skönt att få sova ut!!
Sen bär det av till jobbet, mycket att göra idag. Men skoj, skoj!

Lasse!

Åh, ikväll äntligen ska jag få min årliga dos av Herr Winnerbäck. Som jag längtat!!

Det kommer bli grymt!


Vaccinerade mig igår. Min arm är typ sönder idag. Aj. Skit.


-Och det hjärta som skulle bli ditt på nått vis. Det fryser nu sakta till is.
 Men den vackraste stunden i livet var den när du kom.-

Brustna hjärtans höst.

Det blev en mycket trevlig lördag. Var i Halmstad för en shopping runda, hittade en kavaj jag blev väldigt nöjd med. :) Sen vidare för födelsedagsfest i gvd. Skitskoj! Vi dansade så jag fortfarande har ont i benen.

Annars har helgen varit lugn. Har äntligen kommit ikapp med tvätthögen. Pjuh! Film och mys i soffan och tidig läggdags igår. Collin väckte mig 08.30 så veckan började bra!

Mycket att göra på jobbet som vanligt. Men jag är ledig på torsdag! Åh, vilken kväll det kommer bli! Kikade in låtlistan. Det verkar som det står, trist nog, mellan "Brustna hjärtans höst" och "Du som reser mig". Favoriter bägge två och Brustan hjärtan har jag nog faktiskt inte hört live. Men med lite tur kanske han kör bägge. Tyvärr är inte "Kom änglar" med alls. Men det är väl förståeligt även om jag kommer sakna den. Det kommer bli en superkväll iaf!!

Längtar, längtar!

Har ni inte hittat och läst Marcus Birro än, så gör det nu!
Häääär.

Rensa brunnar.

Vilken kväll, vilken kväll! Fullt ös precis hela tiden! Stressigt men kul, kul.

Igår kastade jag wok på en fotograf. Hör inte till det vanliga. Alltid händer det nått och resultatet syns på fredag antar jag. Sen körde det på med bongar hela kvällen. Ska det fortsätta såhär kommer vi få jobba!!

Men. Jag hatar praktikanter. Usch. Jag ska egentligen inte dra alla över en kam. Men tyvärr är de flesta bara grå, trista oxh vill ingenting. Står med händerna i fickorna och ser ut som katten dog. Ingenting blir ordentligt gjort och det kan jag visserligen förstå. För hur kul är det egentligen att städa och rensa brunnar när man inte ens får betalt för det? Men. Det kan ge betalt. Visar man att man vill och försöker lära sig så är ju ett extrajobb inte långt borta?! Och man lär sig så himla mycket meer när man är ute på riktigt!!

Det finns ju duktiga praktikanter oxå. Såna som gör saker fort och försöker få det bra. Och frågar varför och hur! De som gör det, slipper rensa brunnar. Iaf mina.

Mörkt.

Det blev ingen bra start på dagen, som vanligt. Jag älskar min son överallt annat, såklart! Men jag är inte jätte förtjust i hans gurglande, pigga skratt strax efter 6 på morgonen. Blä vad jag hatar tidiga mornar. Och man kanske skulle tycka att jag är van och lixom har accepterat det. Njae, jag tycker fortfarande att det är lika jävla jobbigt. Att aldrig få sova. Efter 8 nångång hade känts mer humant. Hade jag haft några planer eller till och med nån idé på nått att göra så tidigt hade det oxå varit ok. Men fantasin står still och jag är trött. Skit.

Aja. Jobb ikväll igen. En buffé som ska ut innan 20. Men det löser jag utan problem. Kanske får lite tid att göra julgodis med? Ska bara komma på något trevligt att fylla dagen med tills dess. Känns mörkt idag.

Gäsp.

Usch, är så fruktansvärt trött. Precis hela tiden. Känns skit. Blä. Men det går nog fort till jul iaf!

Mycket att göra på jobbet hela tiden. Härligt! Imån är det popquiz igen!!


Drömde en massa inatt. Jag älskar drömmar. Och jag gillar verkligen sådana drömmar. Det kan verkligen höja en hel dag. Väldigt oväntat dock. Hoppas på mer drömmar inatt!

Jobbar typ hela helgen. Så på söndag ska jag typ bara soova! Så skönt!