Valborg.

Sista vardagen för den här veckan. Skönt med lite ledighet på vårkanten. Umgås med familj och vänner! Speciellt i det här vädret! Nova älskar att vara ute och leka, Collin sitter sött i babysittern och jag fångar solstrålar!

Ikväll vandrar vi nog upp till kullen och kikar på vårbrasan. Det blir alltså en ganska lugn valborg för våran del, tillsammans med A och A.

Annars ska vi fixa lite i trädgården under helgen. Måste bli färdiga om vi ska ha gräs nångång!!
Lite nöjen ska nog hinnas med ändå. Picknick imån kanske?

Nu är det duschen för min del och ut i det fina vädret!


Monday!

Helgen var underbar! Hade skitkul på trajet!! Bilder kommer så fort jag fått fatt i kamerasladden!
Vidare till åsen senare på kvällen men blev dock ganska tidig hemgång för min del. Helt slut i kroppen och huvudvärken ville inte ge med sig. Inte så konstigt kanske då alkohol intaget började redan vid 08 på morgonen. Följt av sol och värme hela dagen. Men mycket färg fick jag! Och många timmars sömn blev det oxå!

Söndagen spenderades i smålandsstenar. Fika med A medans killarna spelade golf. Trevligt!

Nova är jätte förkyld idag. Näsan bara rinner. Men jag tror nog ändå vi ska ut på en liten promenad, få lite luft. Sen blir det jobb ikväll!


Resten suckar jag åt just nu. Jag vet inte. Jag har ingen aning om hur man löser sådant. Tyvärr blir det nog aldrig mer sig likt, på gott och ont.

Tgif.

Då vart det fredag igen! Gött!
Ska ta en promenad alldeles strax och sen iväg på en shopping tur. Hitta något skoj att ha på sig imån kväll.
Och strumpisar behövs!

Ikväll grillar vi nog något gott. Ska fixa ihop någon god sallad tills imorgon med.
Vi struntar i att grilla i skogen. Är inte så förtjust i korv.
Tidig uppgång och sen iväg på en gång. Kommer bli en låång dag men skoj ska det bli!!

Nu ska jag bara klä p den store ungen här sen är vi iväg!

Brr...

De ringde från tandläkaren tidigt i more och ställde in. Skönt men ändå inte, ville fått det överstökat. Aja en ny tid bokades in iaf.

Har bara segat idag. Sorterade visserligen en massa tvätt i förmiddags men annars har det inte hänt mycket.
Kikade på Slumdog Millionaire förut, helt ok!
Nu fick jag sån himla huvudvärk, jag som aldrig har ont annars. Men så fort det släpper ska jag fundera på att dammsuga. Och tvätta lite till kanske?

I sista sekund igår ändrade vi oss. Vi struntade i cirkusen och åkte till Hestra istället. Finns ju en stor lekpark precis vid Höganloft. Nova gillade det! Synd att inte hopp grejen var uppblåst bara...
Annars köpte ju K en studsmatta till henne som hon älskar! Imorse lyckades hon få upp altandörren själv. Rätt var det var står hon ute på altanen och hoppar, alldeles näck. Brr...

Ikväll ska vi gå igenom lite Herbalife grejjer igen! Får se vad vågen visar denna gången...
Annars blir det lugnt, Desperate sen ju! Kanske lite scrapp paketet jag beställde kom idag!

       

Tandläkaren.

Jag ska visst till tandläkaren imån. Jag är nog till och med lite nervös inför detta. Är inte alls förtjust i att ligga där och gapa. Dessutom var det ett tag sen jag var där. Vi får väl se om jag kommer överlevandes därifrån!

Trajet.

Yes! Vi kom med på trajet! Det blir grymt!!
Starten ligger ju passande i Lönshult, min farmor bor ju där ute.
Så blir det röj på Åsen efteråt! :)

Ikväll ska vi iväg på cirkusen, spännade att se vad Nova tycker om det.
Trodde faktiskt inte att det skulle vara så dyrt med cirkus, men men.
Collin får stanna hemma, han känns lite liten att ta med. Även om han växer som bara den!
Han envisas fortfarande med att vakna sådär superduper tidigt på morgonen. Usch!

Solen är alldeles underbar! Hoppas det är lika fint till hegen!
Satt ute lite förut och solen tar ordentligt nu! Men man får vara lite försiktig, det går fort att bränna sig.

Ut i solen igen!


Fredag.

Ah, ännu en vecka gången. Ikväll blev det grill med grannarna, mycket trevligt!

Annars har vi hunnit med en del annat idag oxå. Fikade med faster Frida i eftermiddags. Mysigt om än lite stirrigt med två små barn ;) Sen åkte vi iväg och köpte nya utemöbler, nöjda blev vi! Nån damssugare hämtade jag aldrig idag, vi gör det imån istället. Hoppas på lite shopping samtidigt. En sväng in på ikea hade inte varit fel, är lite sugen på nya ljus och lite anant krafs. Ska försöka reda ut vad som är fel på min mob oxå. Musikfunktionen vill inte riktigt funka och det är den jag använder mest!!

Är så himla trött ikväll så nu blir det en mysig stund med K i soffan. Sen sängen!!

Centraldammsugare.

Blev riktigt hängig igår kväll. Näsan svullnade upp och halsen kändes av den med.
Har sovit lite bättre inatt så det känns helt ok nu. Hoppas jag slipper förkylning!!

Jobbar ikväll. Konstigt nog ser jag inte alls framemot det. Men det ska väl gå ganska fort ändå så jag överlever nog.
Imån ska jag se om jag inte kan åka upp till Jkpng och hämta våran centraldammsugare.
Hade inte varit fel att få den inkopplad nu.

Srapapt har jag gjort lite grann med. Och uppdaterat är det!
HÄR!

Halva veckan.

Halva veckan snart gått. Blir en del ledigt på våren.
Jag hoppas på massor av sol nu så man kan få lite färg! Inte fel alls.

Påskledigheten gick fort, men ändå skönt med vardag igen.
Altanen blev "färdig". Det saknas räcken, lr staket. Men det ska ordnas så småningom.
Utemöbler och grill ska köpas.
Sen är det dags för en altan till. Det går framåt iaf!

I kväll åker K iväg och golfar igen. Då stannar A här, ska slinga håret på mig om vi hinner. 
Det blir mörkt så fort!

Helgen blir lugn sen. Grill kanske? Ska försöka ta med Nova till badhuset oxå, det älskar hon!

Ska äta upp våran frukost här och sen iväg. Måste handlas lite mat idag...

Fest.

Skärtorsdag. Och långledigt. Skönt! Nu får vi fart på trädgården här!! En grävmaskin håller på att fylla och jämna ut just nu. Sen ska det på med matjord. Gräs ska sås. Men vi får se vad vi hinner i helgen. Altanen ska oxå snickras ihop. Men det känns bra när man kommit igång och ser att det händer lite iaf.

Bägge barnen krånglar på nätterna nu. Härligt! Man får vara glad om man får en timme sammanhängande...
Somnade en sväng på förmiddagen förut så jag hoppas orka kvällen.

Bär av till Emma ikväll. Längesen nu! Ska bli så skoj! Så vandrar vi väl förmodligen vidare till parken sen.
Nu ser jag framemot en kväll med något sånär vuxna människor iaf!!


Glad påsk!




Bvc.

Seg i kroppen idag. Nova kryper ju in till oss nästan varje natt nu. Visst kan det vara mysigt ibland. Men hon ska ligga nästan direkt på en och då blir det jobbigt. Hon snarkar ju nästan värre än Kenny! Oftast tar jag mitt täcke och drar vidare till soffan när hon kommer. Så man får lite sömn iaf. Egentligen skulle man väl bära tillbaka henne till sin säng och sådär men ingen av oss orkar mitt i natten. Dessutom är jag rädd att hon väcker Collin då. Hoppas det blir bättre snart iaf!

Ska iväg till bvc med Collin här nu. Läkarbesök idag. Min store kille, redan ett halv år.

Framkallade lite nya kort som kom igår oxå. Så jag hoppas att jag hinner med lite scrapping i eftermiddag!
Måste komma iväg till gymmet ikväll och träna lite. Ska bli så skönt! Plugga in musiken i öronen och sen köra på bara!!

Nu måste vi vandra...

Glasspremiär!





Förra veckan åt vi vårens första glass. Så härligt det är med vår!
Till helgen ska här snickras altan. Kanske premiärgrill när det är färdigt?


Idag ska vi sortera lite tvätt på förmiddagen. Sen lite lunch och efter det blir det promenad.

Vi ska nog ge oss på att måla ägg i eftemiddag. Ska bli skoj att se vad Nova tycker om det!

Ikväll blir det jobb, skönt att vara ledig och fri resten av veckan sen...


Torsdag.

Redan fredag imån igen! Nu när det är så fint väder kan det få sakta ner lite.

Gick en promenad förut. Åt vårens första glass med Nova! Sen gick vi vidare till lekparken. När vi sen kom hem satte vi oss på trappen utanför. Så skönt det var! Nästan sommar värme... Nova verkligen älskar att vara ute mycket, hur skönt som helst!

Förhoppningsvis sätter vi igång med trädgården snart. Hinner vi nu sätter vi igång och bygger altan vid påsk! Åh, vad jag saknar altan nu! Inte för att jag har haft det innan men ändå. Tänk att äta frukosten ute, läsa en tidning i solen på eftermiddagen. Jag älskar den här årstiden! Och allt vad den innebär...
Så fort vi bara kan blir det premiär grill!

Trots den härliga solen har jag varit trött idag. Trist, men man får stå ut.
Tampas lite med Nova på kvällarna även om det börjar gå åt rätt håll nu iaf.

Kvällen spenderas nog i soffan och avslutas nog med några sidor ur min bok.


Fjäril!

Våren är verkligen här! Varje år blir jag nästan chockad, vart det såhär fint förra året?

Jag såg en fjäril igår;


Mor & son.


Krångeltös!

Ah, vilken natt! Nova har bestämt sig för att inte sova i sin egen säng. Efter mycket skrik och kämpande igår kväll somnade hon tillslut i soffan. Bar över henne till hennes säng igen. Sen vaknade jag inatt av att hon står och flåsar mig i ansiktet. Hon kryper upp till oss och somnar. Men sen ligger hon och snarkar (nästan värre än K) och sparkas och håller på! Min säng är min säng! Hon har ju en egen, varför kan hon inte sova i den??

Ser ut att blir riktigt fint väder idag. Skönt! Blir nog en promenad senare, gå förbi jobbet en sväng.
Ikväll är det golf igen för killarna. Vi tjejer tjatar väl som vanligt antar jag!

Nu ska det scrappas medan Collin fortfarande sover!