Skoor.

Det har bara snurrat i skallen hela dagen. Jag stressar nog upp mig själv ganska mycket. Men svårt att skilja på om det är mycket lr för att jag är så pepp! Nu ska vi bara fixa morgondagen med sen är det dags för avfärd iaf. Kommer bli en låång dag.

Hoppas, hoppas mitt paket hinner komma imån!! Ibland kan man väl ändå få ha lite tur med posten?!

Jag hoppas lördag löser sig till det bästa oxå. Har väl i stortsett lagt det mesta på K. Men är fortfarande inte hundra med vad jag ska ha på mig...

Vill ine veta hur jag mår på söndag. Återstår att se. 

Holland.

Vad roligt!! Jo vi funderar väl på att åka i början på semestern nångång isf. Frågan är hur vi ska göra med barnen... Men det löser väl sig. Skit i T, det är ju dig jag vill träffa!! ;) Ne det klart vi vill träffa er båda och se hur ni har det. Förstår att han måste jobba men i och med att vi har semester är vi ju ganska anpassningsbara! Och kommer ni sen sep/okt kanske ni är här lagom till Collins 2års dag.


Men du, jag har tappat ditt nr. Give it to me, så jag kan ringa och vi kan bestämma mer! Hinner kanske inte denna veckan men nästa... ;)

Nu snart dags att åka iväg med barnen och sen till jobbet. :)


Frystorkad Youghurt.

Hemma efter kvällens jobb. Vart lite konstigt idag. Har inte haft mina vanliga arbetsuppgifter och kände väl mig mest i vägen. Tur att det inte händer så ofta! Men varmrätten satt fint och desserten var ännu bättre. Frystorkad Youghurt var nått nytt! Nästa vecka är jag tillbaka i min vanliga roll igen... Med massor av jobb. Mycket som ska hinnas med och planeras innan stockholm. Men så kuul det ska bli!!

Imån ska jag nog bara sova och göra ingenting. Busa med barnen och hoppas på fint väder. Verkar bli storm ute nu.

Joo, men Kikki! Det var den sommaren, 05. Som vi tältade! Jag kikade igenom dom bilderna oxå! Hahaha! :)
Hur ser det ut för er i sommar? Vi funderar faktiskt på allvar om vi ska ta några dagar nere hos er. Men det beror ju på när ni är lediga. Vi har iaf semester v28-31. Saknar dig oxå, såklart! Just det där spontana verkar ha försvunnit... Ni får ta och flytta hem tycker jag!!

Skynda att älska.

Har varit dunder förkyld hela veckan. Trist! Men kurerar med vitlök och annat för att bli frisk till nästa vecka. Då kör vi hårt med full rulle på jobbet och sen Stockholm tor-fre. Kommer bli så kul!!
På lördag är det dags för trajet. 07.20 blev vår startid. Lagom tidigt men det får gå!
Bror min kommer äntligen hem, hoppas bara jag hinner träffa honom. Han smiter ju så fort igen...

Passar på att tvätta så fort jag är hemma, det fylls på fort. Annars har vi inte gjort så mycket idag. Ska väl ut och leka lite i solen om en stund. Sen blir det jobb ikväll...

Har hunnit läsa ut min bok oxå. Skynda att älska av Alex Schulman. En bok som drar igång väldigt mycket tankar men oxå glädje. Glädje och förhoppning över vad jag kan föra över och ge till mina barn. Riktigt bra, men lite sorglig bok!

Lönshult.

Härlig söndag! Har precis varit på promenad i ca 2 timmar. Ätit glass och njutit av solskenet!

Men vilken kväll det blev igår. Nån grillning vart inte av, kallt och mulet. Men mat måste man ju ha ändå. Trevligt sällskap och gott i glasen! Sen vandrade vi vidare till söderåsvägen på inflyttningskalas. Riktigt, riktgt trevligt! En hel del nya ansikten, vilket var intressant. Men några välkända ansikten oxå. Vid 4 tiden var det dags att gå hem. På vägen tog vi en nostalgitripp genom skolan, känner knappt igen mig där längre... Åh, vilka minnen!

Nu ska vi snart åka ut till min farmor på lite söndagsfika! Ikväll blir det bakis mat!! :)

Who says.

Ja efter två veckor som brunett har jag kommit fram till att jag trivs i det. Känns inte så nytt och spännande egentligen men förändring blev det klart ändå. Och det känns bra. En sommar som brunett, det har alla möjligheter till att bli spännande iaf.

Satt och kikade igenom bilder från första gången jag färgade håret i en mörkare nyans. Lite skillnad sedan dess om man säger så.
Det var sommarlov 05. Jag var 18år och myndig sedan ett par månader tillbaka. Jobbade som en tok den sommaren. Men minsta lilla ledighet befann vi oss i J´s lägenhet. Jag och Kikki var som klister. Och hade tokroligt! Som jag minns det iaf ;) Min första Lw konsert, definitivt inte den sista. Härliga tider...



Imorgon skapar vi nya minnen. Med gamla och nya vänner. Om dagen bjuder på sol blir det grillning, för att senare vandra vidare på en anings runda fötter till iflyttningsholabalon.

Jag har hopp om ännu en sommar!


Allvarligt?

Torsdag och första jobbkvällen på den här kvällsveckan. Känns skönt att ha jobbat dag istället och ännu bättre så ha jag helgen ledig oxå! Då vankas det inflyttningsfest, skoj skoj!

Påskhelgen gick förbi i rasande fart. Men den var trevlig och åtminstone påskafton bjöd på solsken!
Det börjar verkligen kännas vårigt. Conversen är framtagna ur garderoben och cyklen pumpade jag däcken på igår. Sen tog vi oss en tur, jag och Nova. Längesen jag cyklade men Nova gillade det lika mycket som jag.

Som den lille tjejen tjatar på nu! Säger så mycket roligt. Te x när man ber henne om något. Så kisar hon med ögonen och säger; Allvarligt? Ja allvarligt! För nån dag sen förklarade hon noga att grisar äter smuts, efter en stund la hon till äpplen oxå.  Så duktig!

Tvättmaskinen går för fullt, under tiden plockar jag undan här. annars ska vi hinna baka nått gott och även vara ute och leka en stund. Så mycket lättare det blir att leva så fort det blir vår!!