Antibiotika.

Nu efter sjukdomar och allt mår vi ok. Nova är sådär, hon är trött och har öroninfammation. Men hon har iaf ingen feber längre. Skönt! Nu äts det medicin så nu ska snart det onda vara borta.

Jobbet funkade fint idag. Var trött men det gick. Nu är jag ännu tröttare så det är dags att sova och drömma sött. Imorgon ska jag försöka få undan lite tvätt. Hemskt vad allt hopar sig när båda blir sjuka. Hela hemmet förfaller ju! Men det ska nog vara ganska snabbt ordnat ändå.

Natti.

Magsjuka.

Det blev inget jobb igår. Han tyckte det var säkrast att jag stannade hemma if jag nu skulle vara smittad.
Bara nån timme senare mår ja illa och spyr jag med. Fräscht.
Så nu trängs vi i sängen alla tre. Men vi börjar väl bli bättre tror jag. Konstig magsjuka det här.


Ärligt.

I fredags träffade jag ju min barndomsvän. Det var mycket trevligt. Så kul att prata gamla minnen. Minnen som bara vi har! Hoppas vi ses snart igen...

Lördagen började med en tripp till Ullared. Men vi kom typ bara halvägs innan vi fick vända, Nova spydde rakt ut.
Så hem igen, duscha av henne, ge henne lite mat och så. Sen väntade vi en stund för att se att allt var bra. Och det verkade det vara, hon var glad och lekte precis som förut. Ingen aning vad som hände. Efter det gick allt bra, förutom två träd på vägen men dom var borttagna rätt fort. Vi fick med oss lite lampor, gardiner och sånt hem iaf!

Hem för dusch och sen vidare på fest i gvd. Sen till parken. För mycket folk som vanligt. Men annars ok.

Vi pratade om allt och lite till. Skönt att kunna prata utan att tänka på vad man säger hela tiden. Det kändes ärligt.
Vi vet var vi står nu.

Idag är det kaos. K har legat i magsjuka sen igår. Inte trevligt. Är livrädd för att bli sjuk själv. Usch!
Nova är inte riktigt sig själv heller. Tröttare än vanligt. Sov nästan två timmar förut och nu sover hon igen.
Får se hur det går under kvällen annars blir det nog läkaren imån.
Själv är jag trött men mår ok annars. Ska jobba ikväll egentligen men får se hur K mår då.
Hoppas allt går över snart.


Smile like you mean it.

Dagen började med jobb som funkade bra. Sen vart vi o hämtade bilen som varit på fixning. Har äntligen skaffat oss en ny nu ju men det var lite småsaker som behövdes göras i ordning.
Efter det var jag i väg o solade så nu är jag alldeles fräknig. Och sen simmade jag en stund. För kort stund egentligen men jag var iaf där ;) Det fick funka för idag, jag är trött. Jämt trött! Vill ha vår nu!

Novas förkylning vill inte alls släppa så vi blir bara inne imorgon och myser hon och jag. Möjligtvis att det blir en liten shoppingrunda imån. Måste skaffa mig nya köksgardiner. Kenny köpte sig ett ps2 idag och jag blev lite sugen på nåt roligt spel för mig. Får se om jag hittar nått!

Drömde så lustigt inatt igen. Fattar inte varför jag drömmer såhär? Har drömt mycket och intensivt länge nu.
Om vissa personer sådär och konstig handling. Men på nått sätt gillar jag det ändå.
Det är ju inte läskiga drömmar, snarare tvärtom men dom är underliga iaf.
Det jag drömde inatt var så pinsamt och konstigt att jag stod och smålog för mig själv hela dagen. Haha, usch.

Aja, ska väl krypa ner nu och hoppas innerligt på att jag drömmer nått nytt spännande. För det är riktigt härligt att vakna med ett leende på läpparna.


Another day.

Ny vecka igen. Men det har varit skön fart på dagen iaf. Fått en hel del gjort. Jobbet däremot var slött, riktigt jävla skittråkigt. Inga gäster, inget att göra. Men det blir nog annat på lunchen imån.

Helgen har varit alldeles lagom lugn. Var så trött efter jobbet i fredags så det blev soffan i stortsett resten av kvällen. I lördags var vi på ikea och köpte en ny garderob till Nova. Blev mycket bättre så jag vart nöjd!
Jag fick äntligen tummen ur och köpte en ny plattång. Då min gamla var farlig. Min kanin som jag hade för nått år sedan gillade att gnaga på sladden. Och nu hade tejpen som jag satt dit släppt helt. Det var alltså hög tid att köpa en ny. Nöjd med den oxå, så nöjd att jag kanske till och med struntar i att klippa mig. Vi får se.

Till helgen blir det möjligtvis utgång med twinsen. Saknar dom mycket!!

Annars är veckan fylld med jobb och annat ärligt. Så det ska vi nog stå ut med.

Nu ska det läsas några sidor i min bok innan vi släcker lampa för idag.

Christian Kjellvander.

Jobbat färdigt för idag. Lite roligare stämning, hoppas det går framåt nu.

Just nu rullar Christian kjellvander i cd-spelaren. För exakt två år sedan hade vi nyss fått reda på att vi väntade lilla Nova. Kommer ihåg hur pirrigt, nervöst och alldeles underbar den där känslan var. Om än ofattbar och obeskrivlig.
Men jag lyssnade på Kjellvander då oxå. I bussen på väg till skolan. Illamående och trött. Mysigt!

För ett år sedan höll vi på att packa inför flytt. Julen åkte ner tillsammans med allt annat.
Jag saknar det inte. Men minnas kan jag göra ändå. Det var rätt fint och skönt att bo där iaf.
Nu är jag sugen på att flytta igen. Jag trivs väl här så men jag gillar inte inredningen alls. Vad jag än försöker ändra på eller köpa nytt så blir jag inte nöjd. Och det är trist, jättetråkigt. Men vi får se, ingen av oss känner väl riktigt för det grova jobbet med en flytt. Men det kanske är värt det ändå? Det kanske behövs förändring.

Vet inte hur kvällen ser ut. Velar om jag ska gå iväg och simma.. Ingen aning om vad vi ska äta för nått. Inte bestämt mig om jag orkar handla eller inte. Ibland skulle det vara skönt att ha någon som tog besluten åt en. Även dom enkla. Men så lätt ska det då inte va!

Nu ska jag o Nova kramas iaf!


Alldeles lagom.

Det har varit en bra helg. Precis som jag ville ha den :)
Allt är löst och det känns bara skitbra! Nu ska vi fixa det här!

Blev lite biomys ikväll. Filmer blir så mycket bättre när man sitte där i biosalongen. National treasure visades ikväll. Riktigt spännande och bra! Kommer nog en hel del bra filmer i år oxå.
Tänkte jag skulle sett Saw 4 men efter en hemsk dröm om att jag var inblandad har jag kanske ändrat mig.
Usch, får inte låta mig skrämmas av sånt där, måste ju se den iaf!
Även om jag hört att den inte ska vara så bra så har jag ju ändå sett dom andra. Kan ju inte sluta nu...

Läser gör jag oxå. Just nu är jag fast i Barnaboken av Anna Wahlgren. Många som tycker och tänker en hel del kring hennes böcker men tänte ändå skaffa mig en egen uppfattning. Och än sålänge passar den faktiskt ganska bra in på mig. Jag gillar den, även om man kanske får ta en rad eller två med en nypa salt.
Rekommenderar den iaf till blivande föräldrar!

Kommande vecka går nog ganska fort tror jag. En hel del jobb och sådär. Lite simning ska vi nog oxå hinna med.
Imorgon tänkte jag ge mig på att sy en kjol. Hoppas på ett lyckat resultat.
Ska även beställa klipptid. Men vågar jag verkligen klippa det kort? Äsch, jag måste!

Nu blir det iaf sängen för min del. Go´natt!

Onsdag.

Det blev en sväng till simhallen igår. Kändes bra. Det har absolut inget med nått nyårslöfte att göra. Nått slags eget löfte bara att jag ska börja röra på mig mer. Behöver träna upp lite muskler och så. Plus att jag tycker det är kul. Annars hade det inte blivit något med det.

Idag är det ganska tråkigt. Finns inte så mycket att göra. Har iaf tvättat och grejjat lite. Regnar gör det oxå.

Nova vart trött igår. Somnade 18.30 och idag var vi uppe vid 9. Jag har sovit en hel del oxå somnade alldeles lagom igår. Bra att få in rutinerna igen, blir så konstigt annars.

Jobb ikväll. Har ingen aning om hur det ser ut. Men det är nog inga problem. Lite trist att jobba själv nu på kvällarna. Innan jul var vi alltid så många i köket samtidigt. Tiden gick lite fortare då. 

Jag vill att tiden ska gå fort nu. Till våren då jag hoppas att allt är löst. Vad det kommer bli bra då!!
Hoppas på mycket fler möjligheter. Och som det känns nu kommer det gå bra. Bara att hoppas!

Tunnelbana.

Jobbat färdigt för idag. Det gick väl sådär. Det är kul att jobba men den där konstiga stämningen som fanns strax innan jul. Den hänger kvar hos vissa lite än. Det är riktigt trist. Men det blir väl bättre snart hoppas vi.
Kanske inte bara jag som har lite januaridepp, fast det är inte så illa ändå.
Försöker driva tid så gott det går bara. Och än så länge funkar det. Får se hur det känns imån...
Funderar på att sticka iväg och simma lite. Hade varit skönt. K måste komma hem först.
Men så fort man sätter sig ner börja man sacka ihop sådär. Sovit dåligt inatt, men snart har vi tillbaka rutinerna igen och då ska allt funka igen!

Drömde att jag var i Stockholm och åkte tunnelbana. Fast tunnelbanan funkade som en hiss. Underligt vart allt kommer ifrån!?

Kanske blir en Stockholmsresa i vår igen. Hade varit mysigt. Hade varit mysigt att åka egentligen vartsom nu. Så trist här nu. Men det får nog vänta till våren iaf.

Aja simma vart det!

Nu sätter vi punkt.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja det gjorde jag.
Höll du några av dina nyårslöften? Tror inte på sånt.
Vilka länder besökte du? Inga, möjligtvis Danmark en gång.
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? 2april, 26 Maj, 1 juli, 12 aug.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, bara förkyld.
Bästa köpet? Mina svarta klumpedunsskor och min svarta midjekjol. Mina skinnjackor.
Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Samson med Regina Spector. Allt med Miss Li.
Om du lämnade mig nu, Tätort på en slätt av Lars Winnerbäck såklart.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Varken eller tror jag.
 Däremot har jag nog aldrig varit så arg som jag vart i år.
Har du förändrats mycket? Kanske inte mycket men förändras gör man ju alltid.
Blev du kär i år? Nej.
Favoritprogram på tv? Desperate Housewifes och Cityakuten.
Något du önskade dig och fick? Min nya kamera och Stockholmsresan.
Något du önskade dig men inte fick? Ja.
Ett uttryck du missbrukat 2007: Usch, som vanligt.
Något som du irriterat dig på under året? Ja det är nog en hel del.
Vad fick dig att må bra? Nova, K och jobbet.
Favoritmånad? Har egentligen ingen favorit men det får nog bli April då våren kom!
Årets hårfärg? Haha, ja. Svart, sen orangerött pga av blekning. Sen nått brunaktigt och nu nått mörkt rödaktigt.


Trista månader framför oss.

Andra dagen på det nya året. Första dagen på jobbet. Kändes helt ok. Blir nog bra att jobba lite.
Sen får vi bara hopas att det blir bra fart på året. Nya spännande saker att invänta!
Jag försöker iaf se ljust nu. Januari-Februari är annars så grå och deppiga. Jag vill ha sol och värme. Eller massvis med snö! Vilket som, bara det snart blir ljust!!

Jul och nyår. Nova vart sjuk hela veckan så vi har istortsett bara varit hemma och försökt mysa så mycket som det bara har gått. Men fina klappar fick vi iaf. Nova fick mest självklart. Blir lätt för mycket. Men man får försöka gömma undan lite till senare. Jag fick en ny kamera! Och ett nytt knivset, båda var uppskattade och välbehövliga!
Nu är jag trött på jul, snart åker pyntet ner. Nu är det bara tid av väntan tills solen lyser igen. Låt det gå fort!

Men min egen solstråle skiner då alltid!

Nova