Skitibyxanrädd.

Torsdag, torsdag. Och flera kvällar kvar. Det går fort när man väl jobbar men känns drygt att man jobbar i stortsett hela helgen.

Fan vad rädd jag blev! Nu när jag satt här och skrev så började det låta och dåna från taket. Högt som bare den! K som satt framför tv flög upp på en gång och skrek att jag skulle ta ut barnen. Jag får lite panik i såna dära situationer, men precis då slutade det. Vi öppnade upp till övervåningen för att se om taket rasat in lr nått men det såg inte så ut. Tog på oss kläder och gick ett varv runt huset ist. Precis utan för vårat sovrumsfönster har all snö som låg på taket rasat ner. Hur mycket snö som helst!! Som tur va vaknade inte barnen av oljudet nu utan sover lugnt vidare. Och det här lär inte bli sista gången så mycket snö som ligger, så kommer det rasa ännu mer, specielt nu när det har börjat regna! Usch, vad läskigt!! Men i och med lutningen på huset så ska det inte vara någon fara egentligen, men man vet ju aldrig...

Iaf. Nu har jag lugnat ner mig lite igen. Puh!

Var på bokrean idag! Hittade väl inte så mycket roligt som jag skulle velat. Twilight triologin, Snabba Cash och nån annan rysare blev det. Hittade oxå en helt underbar tårtbok som jag blev alldeles kär i. Tyvärr vart den inte på rea så det blev inget köp. Men ändrar jag mig finns den kanske kvar ;) Sen vet jag oxå att jag inte kommer baka mer bara för att jag har en bok... Tyvärr. Ville haft nån mer deckar oxå men jag åker nog dit nästa ecka igen och tar några varv till.

Öppnade Snabba Cash förut idag. Hann inte mer än några sidor men den verkar spännande! Har ju fortfarande inte sett filmen :( Aja, kanske hinner färdig boken först...


..........

Eller så kan man räkna snöflingor.
Det lär ta en stund.

.........

Jag har så grymt tråkigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre. Skitsnö!! Skithelg!!

Visst kunde jag tvättat och städat. Men hur kul är det? Jag vill inte!

Funderar på om man skulle skruva isär nått kanske, bara för att skruva ihop det igen?

Jag HATAR att ha tråkgit!!

14/2

I och med att jag jobbat hela kvällen vart det inte mycket med alla hjärtans dag. Jag fick en timmes massage iaf. Det var behövligt!! Såå skönt. Hinner jag ska jag boka tid nu i veckan för en till ;) Inte hos K dock.

I förmiddags städade vi här hemma. Härligt att få det rent och fräscht igen. Det blir inte så mycket tid över till det när man jobbar dag. Vilket jag ser framemot nu! Har rätt mycket preppat tills imån så det ska gå fint. Annars har det varit en låång helg. Med bara jobb. Kvällen har gått bra ändå. Vart så himla trött igår men idag fanns det tydligen ny energi! Det har varit glatt med sällskap i köket!

Nu måste jag sova. Upp tidigt imån. Med dagisbestyr och allt vad det innebär. Puh.

Lagom är bäst.

Det finns inget som heter lagom. Antingen är det fullt ös eller totalt dött. Det kändes som om det skulle funka. Idag känns det inte alls så. Ena veckan då jag jobbar dag, är jag ju trött på kvällarna och rastlösheten gör sig inte alls lika påminnd. Andra veckan däremot går ut på att bara vänta. Vänta på att få börja jobba. Egentligen är det väl inte riktigt så heller. Jag har ju barnen hemma och försöker sysslesätta de så gott det går. Men jag behöver mer aktivering än så. Kan inte påstå att hjärnan eller kroppen får jobba speciellt mycket av att varken bygga koja eller leka med lera. Och det är väl mysigt att göra det, men inte varje dag. Fantasin är slut. Jag har så svårt för att leva NU och istället försöker jag tänka att det blir bra sen. Tills dess lever jag i dvala och sen verkar aldrig komma. Kanske dags att ta tag i sig själv. Men vart hittar man den orken?

Livs viktigaste beslut.

Lyssnade på Karlavagnen nu på vägen hem från jobbet. Där pratade de om deras livs viktigaste beslut.
Och jag behövde inte tänka länge förens jag hittade mitt.

Det var januari -06. Jag gick tredje året på gymnasiet och vi bodde i en liten etta.
Efter några dagars nervositet fick vi det svart på vitt. Vi skulle få möjligheten att bli föräldrar. Jag skriver möjlighet för att det finns just olika valmöjligheter. Du gör ett val. Vi hade lika gärna kunnat säga njae, vi är inte redo för det här. Vi struntar i det och fortsätter som vi alltid gjort. Men nu gjorde vi inte det. Vi sa att det klart vi fixar det här! Med en hel del rädsla förstås, det är ju trots allt en stor grej. Nu i efterhand är det så mycket större än man någonsin kunde tänka sig då. Det förändrade verkligen allt!
Ibland kan man ju undra hur det verkligen hade sett ut om det inte hade blivit som det blev. Men det känns ganska tråkigt och innehålls löst nuförtiden. Och idag har vi ju två små underverk!

Du och jag.

Cirkus Kiev.

Måndag igen. Känns konstigt att vara hemma dagtid. Känns ännu konstigare att lämna barnen på eftermiddagen så. Men det är ju så här det kommer vara ett tag nu.
Ingen direkt rolig vecka framöver. Kanske ledig torsdag men jobbar både fre, lör, sön och går på dagpasset igen måndag morgon. Får ladda ner massvis med cirkus kiev och roll on sen är det bara att stå ut.

Annars har det varit en mysig helg. I lördags var vi på busfabriken och lekte ordentligt. Barnen älskar det!
Igår var vi ute och åkte pulka. Collin är lite skraj än men Nova är det full fart på!
Efter det blev det lunch hos barnens farmor och farfar. Och på eftermiddagen blev det fika hos G. Trevligt!

Snart ska vi laga lite mat och förhoppningsvis kommer K hem och äter med oss. Känns som man inte träffas alls när man jobbar kväll...


Puh!

Redan onsdag. Den här veckan har gått fort, trots allt.
Började ju jobba lunchpass i måndags. Och såklart vart det lite nervöst. Längesen jag jobbade lunch nu.
Men det verkar funka bra. K är överlycklig över att jga är hemma på kvällarna iaf. Och jag är glad att jag är hemma. Känns lite som om man vore nykär igen. Härligt och alldeles underbart!
Barnen är trötta på kvällarna så det blir inte jättemycket tid tillsammans men man får ta vara på tiden man får! Saknar dom så när jag är borta hela dagarna...

Trött på snön nått så fruktansvärt. Nu kan det väl ändå inte komma mer?

Igår vart vi på bambu med vänner så ikväll blir det bara lugnt här hemma. Ska försöka komma in mer i min nya mobil, se om jag fattar nått. Annars längtar jag till soffmys och en film! Varför kan jag inte alltid jobba lunch? :(