49 dagar.

Under 50-strecket nu iaf! 49 dagar kvar. Om jag nu inte går över då.  Men det får ju icke jag bestämma. Tyvärr.

Måste sätta lite press på mig själv och börja packa mer. Det kryper på nu, går fortare än vad man tror. Om allt går som det ska flyttar vi om ca 12 veckor lr nått. Ska bli helt underbart. Men rörigt till en början. Får ta det som det kommer bara.

Sista dagen på jobbet imån. Fast jag inte jobbar. Kroppen orkade knappt ur sängen imorse. Ska dit och fika iaf.
Nova hade lite feber nu ikväll. hoppas hon mår bättre imån.

Är helt fast i scrappandet nu, inhandlat en hel del nyttiga saker. Måste komma ihåg att fota det jag gör bara!!

Inget mer scrap idag iaf. det blir nog lite tv eller min bok sen sova!


Bebis, bebis, bebis.

53 dagar kvar. Blir mer och mer verkligt att vi snart har en bebis här igen. Köpte två nya bodies, tossor och mössor till den lille idag. Allt är så litet!
Jag däremot är grymt stoor. Större nu än vad jag var när Nova föddes. Lite läskigt med tanke på att det är en bit kvar.
Men det är rätt så häftigt att det faktiskt bor en bebis inne i mig. Fast Nova oxå bodde där är det så svårt att förstå!

Jobb imån. Sista veckan nu. Men det blir nog inte på heltid ändå. Känns konstigt att man inte har kontroll längre på vad man orkar och så. Men det går över. Får se det positivt. Det kommer bli lättare. Iaf jag.

Nu ska jag sova iaf. Hoppas bebis gör detsamma.

Scrapbooking.

Har börjat scrappa lite smått jag med. Fruktansvärt roligt.
Ska väl bli ett album till Nova så småningom.
Testkör på lite annat nu såhär i början.
Väntar ett lite större paket imån med massa roligt material. Spännande!
Här är iaf ett av mina första alster;


Nova 2år!

Nu är födelsedagskalasandet över för denna gång. Och födelsedagsbarnet har äntligen somnat. Hon var verkligen trött nu efter alla besök och presenter!

Tänk att hon är så stor. Det har gått så fort. Min älskade lilla tjej!
Men det är härligt att se att hon utvecklas till en egen person med en alldeles egen personlighet!
Och snart blir hon stora syster! Kan inte leva en dag utan henne!

Jobbar kväll imån. Första på länge. Men ändå skönt att ta det lite lugnt. Vi ska bara mysa jag och Nova. Kanske testa hennes nya paraply om det regnar. Har ingenting planerat, skönt!

67 dagar.

67 dagar kvar. Till beräknad födsel. Det låter inte som så många dagar men det känns som en evighet.
Jag ska inte gnälla, det mesta har gått helt smärfritt och hur bra som helst. Men jag kan ju inte förneka att det börjar bli både långtråkigt och riktigt jobbigt att vara så här stor hela tiden. Och mindre lär jag väl inte bli heller. Minsta lilla grej jag gör, tar på mig skorna, går i trappan, tar av mig kläder. Det mesta, får mig att flåsa! Inte roligt. Känns väldigt konstigt i kroppen när den är så stel. Jag är ju van vid att vara pigg och orka det mesta! Ser fram emot att tappa några kilon och faktiskt orka busa på riktigt med Nova igen! Sen längtar jag ju självklart efter bebis oxå! Men vill inte att den lill* ska födas förtidigt för det. Bara jag får gnälla av mig då och då brukar det kännas lite bättre och jag står ut en stund till!

Nu ser jag fram emot att jobba färdigt. Jag har bara jobbat en vecka efter semestern men jag vill redan gå hem! Gärna nu, nu, nu! Men jag ska försöka augusti ut. Blir lite kvällstid oxå så vi får se hur det går!  
Men jag vill hellre vara hemma och pyssla med mitt. Leka med Nova, sy lite och ska faktiskt försöka börja packa lite smått oxå. Göra klart allt inför bebis vill jag oxå göra nu! Lite små saker kvar som behöver ordnas men som jag aldrig hinner när jag jobbar!

Jaja. Idag ska jag iväg till Torpa och Torpaspelen. Har aldrig varit där föut så det blir nog spännande! Innan dess ska jag försöka städa undan lite här inför Novas födelsedag på tisdag. Tänk att hon är så stor min lille tjej!!