Dvala.

Åh, jag är så grymt trött hela tiden nu. Vill inte gå ur sängen på morgonen alls. Och kommer jag väl upp vill jag bara krypa ner igen. På eftermiddagarna är jag i dvala hela tiden, kvällarna gäspar jag mig igenom med tårfyllda ögon. Jobbigt. Hade varit skönt att gå i ide nu. Men bara tills jag får fjärilar i magen.
Börjar tidigt imån iaf, får hoppas jag kommer upp i tid. Men det blir nog roliga veckor framför oss nu. Bror min är med i köket. Gött! Då kan jag köra lite som jag vill med honom ;) Ne jag ska vara snäll, det har jag lovat.
Ska bara bli kul att umgås mer.

Varför sitter jag alltid här iaf och plågar mig själv? Bättre att sova ju!!

Sjukling.

Vad trist det är att Nova aldrig får hålla sig frisk nu för tiden. Nu har hon ont i halsen och hostar en massa. Sen tror jag oxå att det är en släng av nån magsjuka. Inget kräk, men det kommer desto mer på andra hållet.
Usch, inget roligt för henne. Hon sover så dåligt på nätterna oxå så idag är både hon och jag halvdöa.
Jag tycket visserligen att jag är halvdöd den mesta tiden oavsett. Hoppas det bättrar sig snart bara.
Lite sol hade ju piggat upp lite iaf!

Jobb ikväll igen, riktigt surt att bara jobba kväll. Men det är ju sista nu sen är jag ledig! Nästa vecka återgår allt till det normala igen. Ska bli skönt.

Lite nervös inför helgen, har fortfarande ingen aning om hur planerna ser ut... Spännande.


Sena kvällar.

Så trött på att jobba kväll nu. Har gjort det hela veckan. Trist som fan.

Sover konstigt på nätterna. Precis som förra gången. Alldeles för mycket energi på nätterna och sen seg på dagarna. Men det ändras väl snart hoppas jag. Blir nog bättre när jag börjar jobba dag igen.


På fredag var det exakt fem år sedan i träffades, jag och K.
Och nu har han planerat en överraskning åt oss. Ska bli jättespännande, jag har verkligen ingen aning om vad han har tänkt sig. På lördag morgon bär det av, nånstans iaf...

I veckan har jag sysselsatt mig med att baka kakor. Småkakor och annat. Skönt att ha lite i frysen.
Nu ska vi ät paj som blev öve från igår. Kanske blir det nått mer bakat i eftermiddag.

2008

Trött, men lycklig. Det kommer bli ett bra år!

Allt är löst.

Nu känns det bara bra. Skön på nått sätt, om än overkligt. Åh, har så mycket att se ljust på nu!

22.02

Jag funderar och funderar. Idag igen. Men mina funderingar ska nog snart vara lösta, på ett eller annat sätt.

Det har gått bättre idag iaf. Dagen gick relativt fort utan några större problem. Nova vart lite ledsen innan dagis imorse men hon hade visst blivit glad fort igen. Inte alls roligt att lämna henne då, men jag vet oxå att hon blir glad när hon ser alla andra som leker. Sen är de så sällan hon brukar ledsen så jag tror inte att det är någon fara.
Kvällen har bara varit lugn. Lagat lite mat är väl i stortsett det enda jag har gjort.

Imorgon är det träff med mammorna igen. Trevligt med lite fika och prat.
Tränas ska det oxå göras imån kväll.
Måste, måste, måste bli färdig med min kjol oxå! Men det är inte mycket kvar. Blir en riktig ballerinabakelse!
Men min kamera är på lagning. Kasst!

Nu ska min tidning läsas och sen väntar sängen.

Det går över.

Nånting är det som inte stämmer. Vad vet jag inte. Men nånting är det som är fel. Trots att det var fint väder och allt idag är humöret i botten. Riktigt depp, över ingenting. Vad trist att känna såhär!
Är inte överdrivet trött heller så det beror nog inte på det. Har pågått i nån dag nu.
Tänker gör jag ju mycket som vanligt. Men viftar bort en hel del. Och det brukar ju funka.
Jag vet inte. Det går väl över, precis som allt annat.

Vårväder!

Vilket fint väder vi har fått. Det kändes riktigt bra att gå upp idag. Tänk vad lite sol kan göra!
Har precis varit ute på promenad med Nova. Sen tittade vi på snödropparna utanför. Det är verkligen vårväder!
Så underbart!!

Under dagen har vi plockat undan lite som vanligt.
Dansat har vi oxå gjort, Nova älskar att dansa. Har hunnit sy lite med. Men det tar nog längre tid än jag trodde, lite krångligt med tyllen där. Men då har jag ju nått att pyssla med!

Ikväll blir det jobb. Provsmaket blev aldrig av förra veckan så det blir väl ikväll antar jag. Hoppas på det.
Ska kramas med Nova innan ja sticker bara.

Lördag.

Det blev jkpg. Kallt men mysigt! Hittade en hel del fynd. Lite kjolar, toppar och sånt till mig. Jag vill ha färg nu!  Är trött på det gråa och trista. Gult blev det denna gång iaf. Tyvärr blev det ingen secondhand, K var inte på det humöret. Aja, nästa gång.
Hittade en söt liten jeanskjol med lite tyll till Nova.
Har inte börjat sy på min än men det kommer. Tänkte sätta mig en stund imån med det.
Kanske lite dans på eftermiddagen, har ju inte kommit iväg på länge nu. Vi får se.

Kikade lite på melodifestivalen, fast jag sa att jag inte skulle. Men det var lika trist som förra året. Finns det inga nya spännande stjärnor??

Ska slå på en film iaf. Och sova ikapp med den. Nova var uppe tidigt idag.
Partynerven har knappt visat sig alls idag. Vilket är väldigt skönt. Vill inte känna att jag måste hitta på något hela tiden. Det blir bara jobbigt för oss alla.

Berätta inte för någon ska vi se. Hoppas den är bra. Äh, vad spelar det för roll!? Jag somnar ju ändå bara.

Tyllkjol.

Har varit alldeles ledig idag. Fått en hel del gjort. Städat här hemma, tvättat och sånt. Sen vart jag iväg en sväng och köpte lite tyg. Lite svart blankt och massa tyll. Så nu ska här sys igen. Får se om jag hinner i helgen annars blir det på måndag.
Nu ikväll har jag varit och tränat. Riktigt trevligt. Måste få rutin på det nu bara! Men det ska nog inte vara några problem, tycker det är rätt kul. Sen blev det lite mat hos svärmor till let´s dance. K är o bowlar så han kommer väl inte hem än på en stund.
Imorgon blir det nog att vi åker till jkpg igen. K skulle lämna in nått och jag ska försöka få med honom på en liten secondhand runda. Det blir nog trevligt.

Ganska trött ikväll så jag kryper nog ner i sängen snart.

Står inte ut!!

Har blivit fel och konstigt idag. Jag har varit arg, på exakt vad vet jag inte. Allt.
K är sjuk igen och snarkar värre än någonsin. Jag står verkligen inte ut med det där hemska ljudet längre.
Är det för kallt i källaren? Äsch, det sägs att det ska vara nyttigt att sova kyligt.
Det måste lösas snarast. Det är outhärdligt!

Imorgon blir det mammaträff. Trevligt, var ett tag sen.
Efter det ska nya menyn lagas upp och provsmakas. Gott!

Hoppas det blir en bätre dag imån iaf. Och att K snart frisknar till. Vill inte bli sjuk själv!


Snart...

Jag saknar glädjen.
Jag saknar det spontana.
Jag saknar det vackra.
Jag saknar det osäkra.
Jag saknar nervositet.
Jag saknar gemenskapen.
Jag saknar fantasi.


Men snart är våren här!


Du har dina mål, jag kan inte skingra dom, kan inte låta dom va.
Och jag har mina ord. Som du sa. -LW