Nu rullar det på.

Ja, det var roligt i lördags. Lite annorlunda än vanligt. Eller ja, svårt att förklara. Men trevligt hade vi iaf.

Är trött. Jobbar för fullt denna veckan nu. Men det är bara att stå ut. Måste ju faktiskt lära mig och känna på hur vardagslivet faktiskt är. Det funkar inte i längden att bara gå hemma såhär. Även om jag är totalt livrädd för hur det ska gå för Nova på dagis. Känns lite konstigt att någon annan ska ta hand om henne och trösta när hon är ledsen. Men det är bara att vänja sig. Vid nån tidpunkt behöver hon ju faktist träffa andra barn att leka med oxå!

Det verkar som om jobbgrejen kanske löser sig ändå. Blir nog att jag stannar på åsen. På nått sätt ska det funka iaf. Och det känns nästan bäst. För nu iaf.
Hade jag gått över till något annat missar jag nog mycket på vägen. Och om detta är det jag verkligen vill hålla på med, får jag inte tappa mera. Utan försöka lära in så mycket som möjligt och vara positiv.

Varje år när hösten är på väg in sitter jag och planerar. Plaerar för att stå ut med den mörka årstiden.
Min lista ser nästan likadan ut varje år.
Jag ska börja träna och simma.
Hinna med och plocka bär och svamp, så länge det går.
Baka och bunkra upp i frys och skafferi.
Mysa i soffan med en gosig filt och en bra film.
Med mera.
Men det brukar aldrig bli nått med det där. Ändå ska jag försöka i år igen.
Tänkte återuppta buggen litegrann. Twinsen ville börja i gvd och då tänkte jag inte vara sämre. Nu kan jag ju stegen och så men tror det blir roligt ändå. På söndag börjar det iaf!
Resten på listan får vi ta allt eftersom.

Nu när Nova sover bättre har vi haft supermysiga kvällar här hemma. Hon är super mysig oxå men man behöver lite tid själva. Allt känns mycket bättre nu, helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback