Regina Spektor- Samson

Nova sover middag. Och jag sitter här och fördriver tid. Skulle egentligen plockat lite här, men orkar inte just nu.

Lyssnade på Winnerbäcks nya Om du lämnade mig nu. Blev inte direkt positivt överraskad, vilket jag trodde att jag skulle bli. Hade kanske lite höga förväntningar. Det är ju en duett med Miss Li. Och visst låter det bra men inte tillräckligt för min Winnerbäck.
Miss Li gillar jag ju annars oxå. Men där är det den svängiga jazzen som tilltalar mig.
Tycker det låter lite likt duetten med Louise Hoffsten.
Kanske blir en såndär man måste lyssna på några gånger för att verkligen fastna. Och gör jag det, tillsammans med resten av skivan, blir det nog en konsert i höst. Äh, det blir det nog iaf. Kan ju inte låta bli.

En annan sångfågel jag fastnat för är Regina Spektor. Vissa låtar är helt fantastiska! Hennes röst sen...

K var hemma på lunch idag. Mysigt att ha någon (som inte kladdar överalt) att äta med.
Man får ta vara på tiden man får tillsammans nu. Går om varandra hela tiden. Så fort han kommer hem sticker jag iväg och jobbar. När jag kommer hem, ja då sover han. Men så är det ibland.

- You are my sweetest downfall. I loved you first.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback