Då vart det dags.

Ja. Nu var det fastslaget och bestämt. Jag ska börja jobba igen.
I oktober är det dags. Ska börja lite lätt med havtid fram till nyår. Sen i januari börjar verkligheten igen på heltid.

Jag har varit väldigt velig i den här frågan. Föräldraledigheten har gått alldeles för fort, men jag har trivts bättre och det har varit skönt. Förra gången vart jag rastlös och klättrade på väggarna fort. Men nu har jag tyckt att det har varit mysigt tillsammans med barnen.

Det känns ändå bra att börja igen. Verkligheten kommer ju oavsett en dag. Sen riktigt hur det kommer att se ut har jag ingen aning om. Jag har aldrig haft två barn och samtidigt jobbat heltid. Men andra fixar det så varför inte jag? Det är väl mest att man kommer sakna dom. Tiden springer ifatt så fort ändå...

Det finns mycket positivt oxå! Ska bli kul med arbetskamrater igen, träffa andra vuxna på ett annat sätt. Lätt att säga nu men det ska bli gott med lite annat ansvar oxå. Styra över något annat än tvätt och blöjbyten.

Det blir nog bra det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback