Symphony!

Vardag igen! Det var vääldigt skön att vara borta ett tag men ändå gott att komma hem. Men saknar ju de små liven..

Iaf så bar det av tidigt i fredags. Innan vi åkte fick jag för mig nått med polen men när det lutade uppåt landet försvann den tanken fort. Det pratades hela tiden om att vi skulle igenom och förbi stockholm så jag vågade inte riktigt tro på kryssning längre. Men sen när jag började se hamnskyltarna insåg jag att jag hade haft rätt hela tiden. Vi skulle åka Finlands färja!! Lite nervöst var det ändå, har ju aldrig åkt så stor båt förut. Men det gick bra, inga problem alls!
Och roligt har vi haft! Ätit gott, druckit en hel massa gott. Mest piggelin som både jag och A fastande för.
Lite shopping har det blivivt och vi har till och med haft sovmorgon!

Det var en 40-timmars kryssning så vi hade en dag i helsinfors oxå. Tyvärr regnade det en hel del. Men vi tog en taxi till ett stort köpcentra istället. Där letade vi bla presenter till barnen men hittade inget passande. Senare hittade vi fina silja line båtar vi köpte istället. Nova gillade den! Sen åt vi god mat ute i regnet, fast inglasat. Jättemysigt!
Så fort båten började röra på sig igen sprack det upp lite och solen sken! Jag och A satte oss ute på deck och drack öl medans killarna badade.

Träffade lite intressant folk, finns verkligen alla sorters människor där! Lyssnade på trubadurer, fler drinkar. Lite dans hann vi oxå med. En superbra födelsedag och en jättemysig helg! En perfekt överraskning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback