Lång helg.

Vilken lång helg det har varit! Skönt på sitt sätt men regnet har tyvärr dragit ner det mesta.

Sen var det en olycka i farten i fredags. Skurmedel, en lillebror och en storasyster var de inblandade.
Collin fick alltså ajax i ögonen. Vi ringde akuten i vmo, fick prata med giftinformationen som sa att vi skulle kontakta vårdcentralen i A-torp. Där fanns inga tider alls. Ringde tillbaka till vmo och där fanns tydligen ingen ögonläkare. Så det bar av till jönköping ist. Väl där spolades ögonen rena flera gånger och vi fick en salva med oss hem. Trist bara att sjukvården här omkring inte fungerar. Vilken sköterska som helst ska väl kunna hjälpa till att spola ett par ögon!!
Hans ögon var röda och svullnade igen totalt. Hemma öppnade han inte ögonen alls förens på lördag fömiddag.
Han har det fortfarande jobbigt och är trött men det blir bättre och han leker så gott han kan. Ajax är inte direkt ett farligt medel så han får inga men av det men det klart att det irriterar!

Igår var det en ganska lugn dag. Var uppe hos barnens farmor och farfar en stund. Senare kom Alexs och killarna var ute och svirade till seeent. Och tyvärr fick jag lida för det så nu är jag trött!

Jag och Nova var på bio i eftermiddag. Riktigt trevligt och hon höll sig hyffsat lugn hela tiden, får vi göra om!

Sen har faster Frida och Peter varit här. Ätit tårta och firat K som fyller hela 25 idag!

Nu ska vi käka hämtmat och mysa i soffan. Ska bli skönt.
Imån ska jag städa, tvätta och rote en del uppe på vinden. Alltid lika spännande att se vad man hittar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback