Logic.

Det finns mycket riktigt bra musik just nu. Många som har släppt nya skivor. Lars Winnerbäck, Melissa Horn. Markus Krunegård har till och med släppt två!

Här om kvällen tittade jag på ett gammalt avsnitt av Skavlan. Anna Anka är ju ett slag för sig. Men det var ett intressant program. Jag fastnade för Melody Gardot och hennes ganska fascinerande historia.
Hon blev nämligen påkörd 19 år gammal. Tappade både minnet och talet. Men genom musiken lärde hon sig på nytt. Fastnade för hennes låt, Baby I´m a fool. Har försökt lyssna igenom mer men inget jag stannade till vid. Däremot är hennes röst rätt härlig och texten i just den här låten gillar jag skarpt!

Logic doesn´t seem to mind that I´m fascinated by the love affair.
Look me in the eye and tell me love is never based upon insanity.

Winnerbäcks skiva har gått hårt den med. Men den har funkat precis som Daugava. Den blir bättre och bättre för varje gång. Ska bli riktigt kul att se den live! Nånstans hoppas jag ändå att den galme räven finns med på ett hörn.


Nu ska jag göra mig färdig. Sen bär det av mot Göteborg och Eriksberg för att gå på Scrapbooking mässa.
Jag har tömt hela min spargris ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback