Utvärdering; Halvvägs.

2 veckor kvar av semestern. Vi hade semesterfest, vi har varit Holland (kommer uppdatering inom kort), har varit i Halmstad på busfabriken, även hälsat på min far i husvagnen, grillat med vänner, läst böcker, plockat svamp och ätit mycket god kantarellsmögås. Vi har tapetserats Novas rum så nu är det färdigt. I mån drar vi iväg till Halmstad igen för sol och bad denna gång över natt, kommer bli mycket trevligt tror jag. Men än så länge är jag nöjd. Även om en konstig känsla innfinner sig. Jag tror jag saknar jobbet?!

Det finns en hel del jag inte saknar med jobbet. Men jag måste säga att jag är glad att jag gör det jag gör. Jag behöver väldigt sällan ha ångest över att gå dit.

Och nu är inte sommaren slut på långa vägar, saknar heller inte kylan. Men kan ibland längta till höstmyset jag saknade förra året. Tända ljus, mys i soffan med en filt och äppelkaka. Men som sagt än är det inte över... Vi ska hinna sola och bada så mycket mer, sova i tält, skara sommarland, ha kräftkalas och Winnerbäck så klart!

Tanka så mycket energi som möjligt innan mörkret gör sitt intåg.


Kommentarer
Postat av: Jelika

Hojta till om du vill klämma in en lekträff :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback